Německá automobilka představila novou generaci modelu Opel Astra. Ačkoliv se bohužel nedočkáme plnohodnotného elektromobilu, tak došlo k oznámení hned několika verzí s plug-in hybridním pohonem. V následujících odstavcích si proto projdeme vše, co zatím o chystané novince víme.
Co se týče designu, tak nová Astra docela vybočuje z řady. Hrany karoserie jsou ostřejší, což Opel zavedl poměrně nedávno a spousta lidí si na designovou linku teprve zvyká. Přesto má v sobě duši a charakteristické prvky tradiční automobilky. Mezi ty největší patří například středová linie, která protíná kapotu.
Výrazný design však není jediné, co přináší nová generace Astry. Krom jiného nabídne nepatrně větší rozměry, přičemž narostla na délku o 4 mm, šířka je větší o 51 mm a rozvor se také lehce zvětšil, konkrétně o 13 mm.
Čtěte také: Dlouhodobě testujeme Opel Corsa-e: Naplní městský vůz nemalá očekávání?
Automobilka zveřejnila pouze pár fotografií, které zachycují interiér nového vozu. Všechny navíc zabírají pouze přední řadu sedadel a zaměřují se nejvíc na místo řidiče. To však nevadí, protože i z toho se dá vyčíst spousta informací o designu i technologii vozu.
Hned ze začátku si můžeme všimnout, že se Opel novým technologiím rozhodně nebrání. Ačkoliv naprostou většinu palubní desky zabírá moderní infotainment, jenž je tvořen dvěma dotykovými 10palcovými širokoúhlými displeji, tak zde nechybí ani klasická tlačítka. Infotainment také umožňuje podporu Android Auto a Apple CarPlay, což uvítá každý nadšenec do technologií.
Sedadla jsou v nové Astře umístěna o 12 milimetrů níže, než byla v minulé generaci. Zároveň se pyšní certifikací AGR (Kampaň pro zdravá záda), díky čemuž má být garantována optimální poloha vašich zad. Sedadla nabízejí vyhřívání, chlazení, masážní mód a spoustu dalších vylepšení.
Novinka z dílny automobilky je založena na platformě EMP2, na které stojí i nový Peugeot 308. Zatímco konvenční vozy mají výkon okolo 120 koní, tak vozy s hybridními pohony lákají výkonem 180 či ve výkonnější verzi až 225 koní. Mimo to je k dispozici samozřejmě asistenční systém s radary a kamerami.
Díky multifunkční kameře v čelním skle vozu, dalším 4 kamerám po obvodu vozu a 5 radarům a 2 ultrasonickým senzorůn vozidlo disponuje hned několika asistenčními prvky. Mezi ty patří například adaptivní tempomat, poloautomatická změna jízdních pruhů a hlídání vozidla mezi pruhy, detekce svírání volantu či hlídání slepých úhlů. Je toho zkrátka hodně.
Objednávky by měly být umožněny již od letošního podzimu, přičemž tehdy má započít i samotná výroba v továrně v Rüsselsheimu. Dodávky by pak měly přijít již začátkem příštího roku. Cena nového automobilu zatím není známá, ovšem dle spekulací by neměla přesáhnout ceny aktuální generace modelu Astra.
Německá automobilka představila novou generaci modelu Opel Astra. Ačkoliv se bohužel nedočkáme plnohodnotného elektromobilu, tak došlo k oznámení hned několika verzí s plug-in hybridním pohonem. V následujících odstavcích si proto projdeme vše, co zatím o chystané novince víme.
Co se týče designu, tak nová Astra docela vybočuje z řady. Hrany karoserie jsou ostřejší, což Opel zavedl poměrně nedávno a spousta lidí si na designovou linku teprve zvyká. Přesto má v sobě duši a charakteristické prvky tradiční automobilky. Mezi ty největší patří například středová linie, která protíná kapotu.
Výrazný design však není jediné, co přináší nová generace Astry. Krom jiného nabídne nepatrně větší rozměry, přičemž narostla na délku o 4 mm, šířka je větší o 51 mm a rozvor se také lehce zvětšil, konkrétně o 13 mm.
Čtěte také: Dlouhodobě testujeme Opel Corsa-e: Naplní městský vůz nemalá očekávání?
Automobilka zveřejnila pouze pár fotografií, které zachycují interiér nového vozu. Všechny navíc zabírají pouze přední řadu sedadel a zaměřují se nejvíc na místo řidiče. To však nevadí, protože i z toho se dá vyčíst spousta informací o designu i technologii vozu.
Hned ze začátku si můžeme všimnout, že se Opel novým technologiím rozhodně nebrání. Ačkoliv naprostou většinu palubní desky zabírá moderní infotainment, jenž je tvořen dvěma dotykovými 10palcovými širokoúhlými displeji, tak zde nechybí ani klasická tlačítka. Infotainment také umožňuje podporu Android Auto a Apple CarPlay, což uvítá každý nadšenec do technologií.
Sedadla jsou v nové Astře umístěna o 12 milimetrů níže, než byla v minulé generaci. Zároveň se pyšní certifikací AGR (Kampaň pro zdravá záda), díky čemuž má být garantována optimální poloha vašich zad. Sedadla nabízejí vyhřívání, chlazení, masážní mód a spoustu dalších vylepšení.
Novinka z dílny automobilky je založena na platformě EMP2, na které stojí i nový Peugeot 308. Zatímco konvenční vozy mají výkon okolo 120 koní, tak vozy s hybridními pohony lákají výkonem 180 či ve výkonnější verzi až 225 koní. Mimo to je k dispozici samozřejmě asistenční systém s radary a kamerami.
Díky multifunkční kameře v čelním skle vozu, dalším 4 kamerám po obvodu vozu a 5 radarům a 2 ultrasonickým senzorůn vozidlo disponuje hned několika asistenčními prvky. Mezi ty patří například adaptivní tempomat, poloautomatická změna jízdních pruhů a hlídání vozidla mezi pruhy, detekce svírání volantu či hlídání slepých úhlů. Je toho zkrátka hodně.
Objednávky by měly být umožněny již od letošního podzimu, přičemž tehdy má započít i samotná výroba v továrně v Rüsselsheimu. Dodávky by pak měly přijít již začátkem příštího roku. Cena nového automobilu zatím není známá, ovšem dle spekulací by neměla přesáhnout ceny aktuální generace modelu Astra.