Nový evropský závod na recyklaci baterií. Dokáže z nich získat 96 % materiálu

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz oznámila otevření svého prvního závodu na recyklaci baterií v Evropě. Moderní závod, který se nachází ve městě Kuppenheim v jižním Německu, využívá inovativní technologii, která dokáže recyklovat více než 96 % materiálů z použitých baterií.

Mercedes-Benz otevřel nový závod na recyklaci baterií

Závod v Kuppenheimu je založen na integrovaném mechanicko-hydrometalurgickém procesu, který Mercedes-Benz testoval více než rok. Tento proces umožňuje efektivní zpracování tzv. „černé hmoty“, obsahující aktivní materiály z bateriových článků. Díky tomu je německý výrobce první automobilkou, která ve svém vlastním zařízení dokázala uzavřít smyčku recyklace použitých baterií. Z nich se získávají vzácné suroviny, například lithium, nikl a kobalt, které budou následně využity v nových elektromobilech.

Závod pokrývá všechny kroky recyklace – od drcení bateriových modulů, přes sušení a zpracování aktivních materiálů, až po třídění a separaci plastů, mědi, hliníku a železa. Vícestupňový hydrometalurgický proces se zaměřuje na získání cenných materiálů z černé hmoty, které lze znovu využít při výrobě nových bateriových článků. Tato metoda je nejen efektivní, ale také šetrnější k životnímu prostředí.

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Nový proces je energeticky úsporný

Na rozdíl od pyrometalurgie, která je v Evropě běžně používaná, Mercedes-Benz uvádí, že hydrometalurgický proces vyžaduje méně energie. Teploty dosahují maximálně 80 stupňů Celsia, což výrazně snižuje energetickou náročnost. Díky fotovoltaickému systému na střeše o výkonu více než 350 kW, funguje závod s nulovou uhlíkovou stopou.

Provoz má roční kapacitu 2500 tun baterií, což stačí na výrobu více než 50 000 nových bateriových modulů. Mercedes-Benz do projektu investoval desítky milionů eur a při realizaci se spojil s technologickým partnerem, společností Primobius. Projekt také získal podporu německého ministerstva hospodářství a klimatu, což podtrhuje jeho význam pro budoucnost elektromobility v Německu a celé Evropě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový evropský závod na recyklaci baterií. Dokáže z nich získat 96 % materiálu

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz oznámila otevření svého prvního závodu na recyklaci baterií v Evropě. Moderní závod, který se nachází ve městě Kuppenheim v jižním Německu, využívá inovativní technologii, která dokáže recyklovat více než 96 % materiálů z použitých baterií.

Mercedes-Benz otevřel nový závod na recyklaci baterií

Závod v Kuppenheimu je založen na integrovaném mechanicko-hydrometalurgickém procesu, který Mercedes-Benz testoval více než rok. Tento proces umožňuje efektivní zpracování tzv. „černé hmoty“, obsahující aktivní materiály z bateriových článků. Díky tomu je německý výrobce první automobilkou, která ve svém vlastním zařízení dokázala uzavřít smyčku recyklace použitých baterií. Z nich se získávají vzácné suroviny, například lithium, nikl a kobalt, které budou následně využity v nových elektromobilech.

Závod pokrývá všechny kroky recyklace – od drcení bateriových modulů, přes sušení a zpracování aktivních materiálů, až po třídění a separaci plastů, mědi, hliníku a železa. Vícestupňový hydrometalurgický proces se zaměřuje na získání cenných materiálů z černé hmoty, které lze znovu využít při výrobě nových bateriových článků. Tato metoda je nejen efektivní, ale také šetrnější k životnímu prostředí.

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz

Závod na recyklaci baterií automobilky Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Nový proces je energeticky úsporný

Na rozdíl od pyrometalurgie, která je v Evropě běžně používaná, Mercedes-Benz uvádí, že hydrometalurgický proces vyžaduje méně energie. Teploty dosahují maximálně 80 stupňů Celsia, což výrazně snižuje energetickou náročnost. Díky fotovoltaickému systému na střeše o výkonu více než 350 kW, funguje závod s nulovou uhlíkovou stopou.

Provoz má roční kapacitu 2500 tun baterií, což stačí na výrobu více než 50 000 nových bateriových modulů. Mercedes-Benz do projektu investoval desítky milionů eur a při realizaci se spojil s technologickým partnerem, společností Primobius. Projekt také získal podporu německého ministerstva hospodářství a klimatu, což podtrhuje jeho význam pro budoucnost elektromobility v Německu a celé Evropě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."