Nová elektrokola od Peugeotu se neztratí. Každé je svým způsobem jedinečné

Matouš Vrchota
  • Peugeot představil trojici zajímavých městských elektrokol
  • Vyberou si profesionálové, rodiny a elegantní cyklisté
  • Nevíte, jak vzít na výlet vaše trojčata? Peugeot vaše dilema vyřešil
Peugeot Cycles Digital E-bike
Peugeot Cycles Digital E-bike

Francouzská automobilka Peugeot se kromě výroby dvoustopých i jednostopých vozidel zabývá i stavbou jízdních kol. Její divize Peugeot Cycles má za sebou již více než stoletou historii, a proto není na trhu s bicykly žádným nováčkem. Pro své příznivce nyní výrobce představil trojici elektrických, převážně městských kol.

Francouzská extravagance na dvou kolech

Všechny tři modely jsou velmi moderně pojaté a i když dva z nich jsou více zaměřené na profesní využití, otočí se za nimi snad každý fanoušek cyklistiky. První z modelů, s názvem Peugeot Digital e-bike, je zaměřený na městské přesuny. A to s pořádnou extravagancí. Nejvýraznějším prvkem kola je jeho svislá rámová trubka. Ta je vlastně hlavním nosným prvkem a ukrývá v sobě i bateriové články.

Typická horní rámová trubka je velmi subtilní a funguje zde spíše jako doplněk než důležitý prvek. Ve stejně sladěné barvě lakování najdeme i jemně obtékající blatníky obou kol. Motor je umístěný uprostřed a sílu na zadní kolo přenáší pomocí řemenu namísto řetězu. Řídítka jsou natočena směrem k jezdci a podporují vzpřímený jízdní posed, který je pro městská kola tolik typický.

Peugeot Cycles Digital E-longtail
Peugeot Cycles Digital E-longtail

Čtěte také: Tohle je první elektrokolo na světě s umělou inteligencí. Co umí?


Přes den do práce na rozvoz, odpoledne s dětmi na zmrzlinu

Druhý zástupce řady Digital, model e-Longtail bude zajímat především kurýrní a doručovatelské společnosti. Název odkazuje na jeho dlouhou zadní stavbu. Za sedátkem jezdce je umístěný box, který poslouží pro převoz zboží. V druhé variantě, pro početnější rodinu může zadní část nahradit sedačky až pro dvě děti. Kolo působí více retro dojmem, elektrický pohon nicméně tvrdí přesný opak.

Tak jako u prvního modelu, i tento má motor uložený ve středu kola a zadní kolo je hnané řemenem. Kolo je navíc vybaveno hydraulickými kotoučovými brzdami, které ocení především naložení kurýři. Bohužel ani dnes není tento stupeň výbavy u elektrických kol automatický. Baterie je v případě tohoto modelu umístěná na sedlové trubce a je připravena k rychlému vyjmutí a dobití. Zakončení zadní stavby s nosičem navíc napovídá možnosti parkování kola ve vertikální poloze.

Peugeot Cycles Digital E-Front Load
Peugeot Cycles Digital E-Front Load

Ikona e-mobility roku 2030?

Třetí kousek je ten správný odkaz na budoucnost městské přepravy. Peugeot Cycles Digital e-Front Load je elektrické kolo, které na první pohled vybočuje ze zajetých standardů. Při bočním pohledu zaujme především platforma, která se táhne mezi oběma koly. Jezdec sedí těsně před zadním kolem a náklad veze před sebou. Rodiny opět mohou tento prostor využít i pro své ratolesti. Podle výrobce se sem vejdou až tři děti. Zde se ale podle konceptu počítá se standardním řetězovým převodem

Všechny tři modely vypadají velmi zajímavě a rozhodně jim nelze upřít originální vzhled. Peugeot zatím nezveřejnil bližší informace. Kola budou ale vystavena na právě probíhající výstavě PRO-DAYS konající se v Paříži. Budeme s napětím očekávat nejen parametry motorů a baterií, ale i očekávané cenové rozpětí.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články