Na konferenci o finančních výsledcích, která proběhla minulý týden, prozradil provozní ředitel Nissanu Toshiyuki Shiga, že se prodalo již 42 700 kusů Nissanu Leaf. Mluvil také o vizi, že Nissan by chtěl pomoci tímto způsobem v boji proti globálnímu oteplování.
Na celém světě se prodalo přes 40 000 Nissanů Leaf a hranice 50 000 prodaných kusů je velmi blízko. 19 000 se prodalo pouze v Japonsku. V Americe minulý měsíc bylo prodáno 1579 kusů, což je historicky druhý nejúspěšnější měsíc v historii prodejů Leafu v USA. I tak je celkově Nissan nespokojen s růstem tempa prodejů. Převládá názor, že klíčem k výrazným růstům prodejů jsou rychlonabíječky.
Příští měsíc to budou dva roky, co byl Nissan Leaf uveden na trh. Prostřednictvím prodejů se Nissan dozvídá spoustu věcí, jako jsou například odpovědi na otázky proč zákazníci váhají koupit EV a jaké jsou problémy, které vznikají po koupi, nebo jak jsou zákazníci spokojeni, jakmile už elektromobil zakoupí a řídí jej.
Nissan Leaf je snímán 24 hodin denně na internetu. Díky tomu Nissan shromažďuje důležitá data, která mu pomáhají v mnoha otázkách, například prostřednictvím tohoto sledování dostanou odpověď na to, kde je potřeba nejvíce vystavět dobíjecí stanice.
Již jsme psali o tom, že Nissan také spustil globální kampaň na podporu prodeje svého Leafu, kde představil i funkci tohoto elektromobilu, jako náhradní, možný zdroj energie pro domy. Také se objevilo video, kde by někdy v budoucnu mohl umět Leaf sám řídit. O tom, jak budou pokračovat prodeje v příštím roce zatím můžeme jen spekulovat. Nissan ale do Leafu vkládá dost úsilí a tak převládají názory, že by to měl být zatím nejlepší rok.
via: green.autoblog.com, greentourer.com