Nissan Leaf 3. generace – Crossover s novou technikou a dojezdem 600 km

Nissan Leaf vstupuje do třetí generace s radikální proměnou. Z hatchbacku se stal crossover s delším dojezdem, novou platformou a moderní technikou.
Ikona prošla generální plastickou operací
Když se někoho zeptáte, jaký elektromobil se zasloužil o velké rozšíření mezi veřejnost, zajisté zazní i jméno Nissan Leaf. Tento japonský exemplář vytvořil mnoho prvních elektromobilistů a to i v Česku. Po dvou generacích se blíží třetí. Svým způsobem ale vlastně půjde o „druhou“ první generaci. S původní dvojicí toho kromě jména moc nesdílí. Změny začínají už u stavby karoserie.
Zatímco doposud reprezentoval Leaf kategorii hatchbacků, novinka narostla ve všech rozměrech a zvedla se i světlá výška. Ta jej povýšila do kategorie crossoverů. Kromě velikosti se u vozu vylepšily hodnoty dojezdu a samozřejmě i technická vyspělost. Na americkém trhu navíc dostane z výroby i nový standardní konektor NACS.
Podvozkovou platformu CMF-EV bude vůz sdílet s větším Nissanem Ariya. Vedení zatím nechce být přehnaně sdílné, většinu parametrů si ponechá na oficiální představení, ke kterému dojde v polovině letošního roku. Máme se ale na co těšit. Dojezd by se měl podle všeho pohybovat kolem 600 kilometrů.

Proč nemohl Leaf zůstat věrný své kategorii?
Nissan tak dále rozšiřuje zvýšenou modelovou řadu. Crossoverů a SUV je ale v elektrické podobě na trhu čím dál více a tradičnější hatchbacky i sedany ztrácí dalšího důležitého zástupce. Díky SUV Ariya tak i víme, že výkon stejnosměrného nabíjení by se měl pohybovat kolem 130 kW.
Bateriová skladba tohoto modelu obsahuje 63 a 87 kWh kapacity. Jestliže s nimi Ariya ujede mezi 400 a 525 kilometry, dá se tvrzení šéfa vývoje důvěřovat. Vůz dostane do výbavy nový infotainment s digitální asistentkou, panoramatické střešní okno i velká 19 palcová hliníková kola.
Na evropský trh se vůz dostane ještě před koncem letošního roku. Kromě něj se dočkáme i elektrické verze mini městského modelu Micra. Trojici by měl uzavřít přepracovaný Nissan Qashqai. S vyšším podvozkem se příští rok přidá i mladistvý Juke EV.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.