Firma Nikola Motors vstoupila do povědomí veřejnosti zejména elektrickými tahači. Ty vypadají poměrně konkurenceschopně a zejména budoucí pozici Tesly Semi by mohly ohrozit. Nikola však zahajuje své tažení na poli elektrických pickupů.
TIP: Cybertruck se stal nejlepším konceptem roku
Nový vůz se jmenuje Nikola Badger, v překladu Nikola Jezevec. Jeho design se dá označit za agresivní, ačkoliv naživo ho ještě automobilka neukázala, musíme se tedy spokojit jen s rendery. Přední maska vypadá trochu jako by se inspirovala helmou Stormtroopera ze Star Wars, z boku vypadá vůz o něco konvenčněji, ale zaujme prudce stoupající boční linie spodní hrany oken.
Interiér vypadá velice vzdušně a samozřejmě je plný displejů. Největší bude ten centrální, řidič má k dispozici virtuální kokpit. Namísto zrcátek jsou pak menší obrazovky i v rozích pod A sloupky. A zdá se, že i s úložnými prostory v interiéru nebude problém, řidič i spolujezdec je mají hned před sebou a vypadají opravdu prostorně.
Specifikace jsou poměrně ohromující. Počítá se s verzí jak čistě bateriovou, tak poháněnou palivovými články. Prvně jmenovaná má mít dojezd 480 kilometrů, druhá se pak dostane na dvojnásobnou hodnotu 960 kilometrů. Výkon bude 455 koní, dočasně pak ze sebe vůz vydoluje až 906 koní, což zní velice slibně. Krouticí moment bude mít hodnotu 1 328 Nm. Kapalinou chlazená baterie nabídne kapacitu 160 kWh. Tahat půjde přívěs o hmotnosti až 4 tuny. K dispozici bude i zásuvka na pohon elektrických strojů, z té bude možné dostat výkon až 15 kW. Rozměry Jezevce budou 5 900 mm x 2 160 mm x 1 850 mm. Ložná plocha bude mít délku 1 560 mm.
Plné představení s nějakým hmatatelným prototypem by se mělo odehrát na akci Nikola World 2020 letos v září.
Firma Nikola Motors vstoupila do povědomí veřejnosti zejména elektrickými tahači. Ty vypadají poměrně konkurenceschopně a zejména budoucí pozici Tesly Semi by mohly ohrozit. Nikola však zahajuje své tažení na poli elektrických pickupů.
TIP: Cybertruck se stal nejlepším konceptem roku
Nový vůz se jmenuje Nikola Badger, v překladu Nikola Jezevec. Jeho design se dá označit za agresivní, ačkoliv naživo ho ještě automobilka neukázala, musíme se tedy spokojit jen s rendery. Přední maska vypadá trochu jako by se inspirovala helmou Stormtroopera ze Star Wars, z boku vypadá vůz o něco konvenčněji, ale zaujme prudce stoupající boční linie spodní hrany oken.
Interiér vypadá velice vzdušně a samozřejmě je plný displejů. Největší bude ten centrální, řidič má k dispozici virtuální kokpit. Namísto zrcátek jsou pak menší obrazovky i v rozích pod A sloupky. A zdá se, že i s úložnými prostory v interiéru nebude problém, řidič i spolujezdec je mají hned před sebou a vypadají opravdu prostorně.
Specifikace jsou poměrně ohromující. Počítá se s verzí jak čistě bateriovou, tak poháněnou palivovými články. Prvně jmenovaná má mít dojezd 480 kilometrů, druhá se pak dostane na dvojnásobnou hodnotu 960 kilometrů. Výkon bude 455 koní, dočasně pak ze sebe vůz vydoluje až 906 koní, což zní velice slibně. Krouticí moment bude mít hodnotu 1 328 Nm. Kapalinou chlazená baterie nabídne kapacitu 160 kWh. Tahat půjde přívěs o hmotnosti až 4 tuny. K dispozici bude i zásuvka na pohon elektrických strojů, z té bude možné dostat výkon až 15 kW. Rozměry Jezevce budou 5 900 mm x 2 160 mm x 1 850 mm. Ložná plocha bude mít délku 1 560 mm.
Plné představení s nějakým hmatatelným prototypem by se mělo odehrát na akci Nikola World 2020 letos v září.