Interiéry budoucnosti automobilů značky Volkswagen budou čerpat inspiraci z koncepčního vozu ID. 2all a do kabiny nových vozů vrátí fyzická tlačítka a ovládací prvky. Přístup využívající dotykovou obrazovku u Golfu Mk8 a u modelů ID.3 a ID.4 u zákazníků neuspěl, což vyvolalo celkový obrat designového jazyka německé značky.
Interiérový designér Volkswagenu Darius Watola řekl, že koncept ID. 2all ukazuje nový přístup ke všem modelům a je reakcí na nedávnou zpětnou vazbu od zákazníků. Také generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer nedávno prohlásil, že interiér s dotykovou obrazovkou nadělal značce mnoho škod. Nový interiér obsahuje řadu fyzických podsvícených tlačítek a také otočný ovladač na středovém tunelu pro ovládání obrazovky na palubní desce, podobně jako tomu je u systému iDrive od BMW.
Kromě centrální dotykové obrazovky infotainmentu se ve vozidle také nachází palubní displej s jízdními informacemi. Takové zobrazení v oční linii řidiče je podle Watoly klíčové pro bezpečnost. Watola také poznamenal, že evropští zákazníci měli na řešení interiéru zcela jiný pohled než na jiných globálních trzích a požadovali více fyzických tlačítek.
Čtěte také: Cenově dostupné elektrické SUV? Volkswagen ID.2all dostane většího sourozence
Revoluce nastává také ve využití materiálů, jelikož se Volkswagen postupně snaží vyřadit tvrdé plasty, lepidla, chrom a kůži. Téměř každý povrch ID. 2all je měkký na dotek, interiér vozu kombinuje tkaniny a Alcantaru a omezené je také použití některých dřevin a kovů. Watola si přeje, aby co nejvíce prvků a materiálů zůstalo ve voze od konceptu až po jeho sériovou podobu, která má přijít na trh v roce 2025. Cílem značky zůstává dodržení ceny pod 25 000 eur, což by mohlo vést k omezení některých prémiových materiálů v interiéru.
Nový přístup k designu interiéru se současně promítá do nového přístupu k celkovému designu. Koncept ID. 2all je manifestem šéfa designu Andrease Mindta, který se v únoru přestěhoval z Bentley a je vizí budoucích vozů Volkswagen, které budou mít „stabilní a sympatický design, vždy s tajnou příměsí a smyslem pro humor“. Koncept interiéru také představuje nový designový jazyk pro exteriér, který čerpá z klasických modelů, jako jsou Beetle, Golf a Volkswagen Polo.
Interiéry budoucnosti automobilů značky Volkswagen budou čerpat inspiraci z koncepčního vozu ID. 2all a do kabiny nových vozů vrátí fyzická tlačítka a ovládací prvky. Přístup využívající dotykovou obrazovku u Golfu Mk8 a u modelů ID.3 a ID.4 u zákazníků neuspěl, což vyvolalo celkový obrat designového jazyka německé značky.
Interiérový designér Volkswagenu Darius Watola řekl, že koncept ID. 2all ukazuje nový přístup ke všem modelům a je reakcí na nedávnou zpětnou vazbu od zákazníků. Také generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer nedávno prohlásil, že interiér s dotykovou obrazovkou nadělal značce mnoho škod. Nový interiér obsahuje řadu fyzických podsvícených tlačítek a také otočný ovladač na středovém tunelu pro ovládání obrazovky na palubní desce, podobně jako tomu je u systému iDrive od BMW.
Kromě centrální dotykové obrazovky infotainmentu se ve vozidle také nachází palubní displej s jízdními informacemi. Takové zobrazení v oční linii řidiče je podle Watoly klíčové pro bezpečnost. Watola také poznamenal, že evropští zákazníci měli na řešení interiéru zcela jiný pohled než na jiných globálních trzích a požadovali více fyzických tlačítek.
Čtěte také: Cenově dostupné elektrické SUV? Volkswagen ID.2all dostane většího sourozence
Revoluce nastává také ve využití materiálů, jelikož se Volkswagen postupně snaží vyřadit tvrdé plasty, lepidla, chrom a kůži. Téměř každý povrch ID. 2all je měkký na dotek, interiér vozu kombinuje tkaniny a Alcantaru a omezené je také použití některých dřevin a kovů. Watola si přeje, aby co nejvíce prvků a materiálů zůstalo ve voze od konceptu až po jeho sériovou podobu, která má přijít na trh v roce 2025. Cílem značky zůstává dodržení ceny pod 25 000 eur, což by mohlo vést k omezení některých prémiových materiálů v interiéru.
Nový přístup k designu interiéru se současně promítá do nového přístupu k celkovému designu. Koncept ID. 2all je manifestem šéfa designu Andrease Mindta, který se v únoru přestěhoval z Bentley a je vizí budoucích vozů Volkswagen, které budou mít „stabilní a sympatický design, vždy s tajnou příměsí a smyslem pro humor“. Koncept interiéru také představuje nový designový jazyk pro exteriér, který čerpá z klasických modelů, jako jsou Beetle, Golf a Volkswagen Polo.