Americká Anderson Economic Group zveřejnila novou studii, kde přímo srovnává tankování spalovacích vozidel s nabíjením elektromobilů. Výsledky nákladů jsou překvapivé. Pouze v případě luxusních vozidel vychází dobíjení lépe než klasické tankování. Studie se zaměřuje na domácí americký trh.
Studie zmiňuje, že tankování spalovacího vozu je levnější než nabíjení elektromobilu, a to až na jednu vyjímku. „Vstupní“ kategorie vychází v průměru na 9,78 dolarů na sto ujetých mil. V číslech nám bližších jde o částku 1,34 koruny na ujetý kilometr. Chcete-li, 134 korun na sto kilometrů. Oproti tomu nabíjení elektromobilu v domácích podmínkách vyjde na 172 korun, z veřejné dobíjecí sítě na 219 korun na sto ujetých kilometrů. Ceny jsou převáděné při středu kurzu dolaru 22,02 korun.
Za vstupní vozy se zde považují Honda Civic, Hyundai Elantra v opozici elektromobilů Nissan Leaf nebo Chevrolet Bolt. Nejde ovšem o jedinou skupinu vozidel, pro kterou platí výhoda na straně „spalováků“. Stejná situace se prý opakuje i u středně velkých vozidel. Zde zástupci namátkově vybrali Hondu Accord s Toyotou Camry proti vozům Kia EV6 a dvojici Tesel Modelu 3 a Y. I zde Američané projedou v průměru 152 korun v benzínu oproti 173,6 korun z domácí sítě, respektive 221,5 korun mimo domov.
Čtěte také: Studenti z Nizozemska vyvinuli rekordně rychlé nabíjení. Nabito máte do 4 minut!
Jediná skupina vozidel, která hovoří ve prospěch elektřiny, je luxusní segment. Tankování vozů BMW řady 5, Audi A6 nebo Porsche Macan se téměř na desetinu dolaru vyrovná s veřejným nabíjením (17,56 oproti 17,81, resp. 241,6 vs 245,1 koruny na 100 km). Domácí nabíjení v takovém případě získává drobný náskok. Porsche Taycan či Polestar 2 doma provozujete za 185,8 korun na sto kilometrů.
Skupina stojící za studií prohlašuje, že s rostoucím cenovým trendem za elektřinu a naopak klesajícím u fosilních paliv je stále výhodnější provozovat konvenční automobily. Pouze u luxusního segmentu, kde vozy často vyžadují tankování prémiových paliv za vyšší cenu, se může lehce více vyplatit provozovat čisté a lokálně bezemisní elektrické vozidlo.
Americká Anderson Economic Group zveřejnila novou studii, kde přímo srovnává tankování spalovacích vozidel s nabíjením elektromobilů. Výsledky nákladů jsou překvapivé. Pouze v případě luxusních vozidel vychází dobíjení lépe než klasické tankování. Studie se zaměřuje na domácí americký trh.
Studie zmiňuje, že tankování spalovacího vozu je levnější než nabíjení elektromobilu, a to až na jednu vyjímku. „Vstupní“ kategorie vychází v průměru na 9,78 dolarů na sto ujetých mil. V číslech nám bližších jde o částku 1,34 koruny na ujetý kilometr. Chcete-li, 134 korun na sto kilometrů. Oproti tomu nabíjení elektromobilu v domácích podmínkách vyjde na 172 korun, z veřejné dobíjecí sítě na 219 korun na sto ujetých kilometrů. Ceny jsou převáděné při středu kurzu dolaru 22,02 korun.
Za vstupní vozy se zde považují Honda Civic, Hyundai Elantra v opozici elektromobilů Nissan Leaf nebo Chevrolet Bolt. Nejde ovšem o jedinou skupinu vozidel, pro kterou platí výhoda na straně „spalováků“. Stejná situace se prý opakuje i u středně velkých vozidel. Zde zástupci namátkově vybrali Hondu Accord s Toyotou Camry proti vozům Kia EV6 a dvojici Tesel Modelu 3 a Y. I zde Američané projedou v průměru 152 korun v benzínu oproti 173,6 korun z domácí sítě, respektive 221,5 korun mimo domov.
Čtěte také: Studenti z Nizozemska vyvinuli rekordně rychlé nabíjení. Nabito máte do 4 minut!
Jediná skupina vozidel, která hovoří ve prospěch elektřiny, je luxusní segment. Tankování vozů BMW řady 5, Audi A6 nebo Porsche Macan se téměř na desetinu dolaru vyrovná s veřejným nabíjením (17,56 oproti 17,81, resp. 241,6 vs 245,1 koruny na 100 km). Domácí nabíjení v takovém případě získává drobný náskok. Porsche Taycan či Polestar 2 doma provozujete za 185,8 korun na sto kilometrů.
Skupina stojící za studií prohlašuje, že s rostoucím cenovým trendem za elektřinu a naopak klesajícím u fosilních paliv je stále výhodnější provozovat konvenční automobily. Pouze u luxusního segmentu, kde vozy často vyžadují tankování prémiových paliv za vyšší cenu, se může lehce více vyplatit provozovat čisté a lokálně bezemisní elektrické vozidlo.