Nastal zlom. V Londýně už jezdí více taxíků na elektřinu, než diesel

  • Ikonická černá taxi na sebe opět upozorňují
  • Unikátní stavba vozidel pojme až 6 osob cestujících po Londýně
  • Vozy mají unikátní typ pohonu, kdy elektřinu dobíjí benzínový generátor
Elektrické taxi LEVC TX

Elektrické taxi LEVC TX

Černé taxíky jsou pro přepravu místních i turistů po Londýně naprosto ikonické. Moderní doba ale mění požadavky na používanou techniku. Vzhledem se tedy liší naprosto minimálně, zato funkčně otočily téměř o sto procent. Elektrické taxíky se ve městě pohybují již od roku 2018.

Elektřina předběhla diesel

Od té doby jejich stvořitel, společnost LEVC, slaví velký úspěch s elektrickým modelem TX. Na trhu, který je naprosto dominantní pro dieselem poháněné vozy, bylo těžké se prosadit. Jeho popularita ale na sebe nedala dlouho čekat. Po pěti letech navíc tvoří více než 40 % taxíků. Po městě jich již potkáte více než 6 tisíc.

V typu pohonu tak již překonaly dieselové vozy. To je pro Londýn obrovský úspěch. Tato meta se dříve zdála být téměř nedosažitelná. Díky flotile černých taxi vozů TX je tak přechod k čisté a bezemisní dopravě po Londýně mnohem více dosažitelný. Taková vizitka je navíc skvělá i pro majitele společnosti, čínského automobilového giganta Geely.

Černé elektrické taxi LEVC TX

Černé elektrické taxi LEVC TX


Čtěte také: Hertz propůjčí až 25 tisíc elektromobilů evropským řidičům Uberu


Vůz má dojezd pouhých 125 km. O zbytek se stará generátor

Provozované vozy TX s prodlouženým dojezdem již nacestovaly více než 859 milionů kilometrů. Svojí jízdou předešly produkci více než 162 tisíc tun CO2. To vše za pět let od svého uvedení do provozu. Vozy přitom nejsou plně elektrické tak, jak byste je čekali. Čistě na baterii „elektromobil“ ujede 125 kilometrů. Pohání jej elektromotor o výkonu 111 kW a baterie disponuje kapacitou 33 kWh.

Pro delší dojezd tento elektrický automobil používá tříválcový 1,5 litrový motor, který je ve voze pouze pro účely generování energie. S koly tedy motor není pevně spojen. Jeho kabina je schopná pojmout až 6 pasažérů. Díky unikátní vestavěné rampě je navíc schopné převozu i tělesně hendikepovaného cestujícího na invalidním vozíku. Tato vlastnost jej činí o to více unikátní a v žádném jiném vozu taxi ji nenajdete.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nastal zlom. V Londýně už jezdí více taxíků na elektřinu, než diesel

  • Ikonická černá taxi na sebe opět upozorňují
  • Unikátní stavba vozidel pojme až 6 osob cestujících po Londýně
  • Vozy mají unikátní typ pohonu, kdy elektřinu dobíjí benzínový generátor
Elektrické taxi LEVC TX

Elektrické taxi LEVC TX

Černé taxíky jsou pro přepravu místních i turistů po Londýně naprosto ikonické. Moderní doba ale mění požadavky na používanou techniku. Vzhledem se tedy liší naprosto minimálně, zato funkčně otočily téměř o sto procent. Elektrické taxíky se ve městě pohybují již od roku 2018.

Elektřina předběhla diesel

Od té doby jejich stvořitel, společnost LEVC, slaví velký úspěch s elektrickým modelem TX. Na trhu, který je naprosto dominantní pro dieselem poháněné vozy, bylo těžké se prosadit. Jeho popularita ale na sebe nedala dlouho čekat. Po pěti letech navíc tvoří více než 40 % taxíků. Po městě jich již potkáte více než 6 tisíc.

V typu pohonu tak již překonaly dieselové vozy. To je pro Londýn obrovský úspěch. Tato meta se dříve zdála být téměř nedosažitelná. Díky flotile černých taxi vozů TX je tak přechod k čisté a bezemisní dopravě po Londýně mnohem více dosažitelný. Taková vizitka je navíc skvělá i pro majitele společnosti, čínského automobilového giganta Geely.

Černé elektrické taxi LEVC TX

Černé elektrické taxi LEVC TX


Čtěte také: Hertz propůjčí až 25 tisíc elektromobilů evropským řidičům Uberu


Vůz má dojezd pouhých 125 km. O zbytek se stará generátor

Provozované vozy TX s prodlouženým dojezdem již nacestovaly více než 859 milionů kilometrů. Svojí jízdou předešly produkci více než 162 tisíc tun CO2. To vše za pět let od svého uvedení do provozu. Vozy přitom nejsou plně elektrické tak, jak byste je čekali. Čistě na baterii „elektromobil“ ujede 125 kilometrů. Pohání jej elektromotor o výkonu 111 kW a baterie disponuje kapacitou 33 kWh.

Pro delší dojezd tento elektrický automobil používá tříválcový 1,5 litrový motor, který je ve voze pouze pro účely generování energie. S koly tedy motor není pevně spojen. Jeho kabina je schopná pojmout až 6 pasažérů. Díky unikátní vestavěné rampě je navíc schopné převozu i tělesně hendikepovaného cestujícího na invalidním vozíku. Tato vlastnost jej činí o to více unikátní a v žádném jiném vozu taxi ji nenajdete.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."