Najdete za ty peníze lepší auto? Nová Dacia Bigster ví, jak získat srdce Čechů

Dacia Bigster startuje na 549 000 Kč a nabízí skvělý poměr ceny a výbavy. Zákazníci ocení hybridní pohon, LED světlomety i moderní technologie.
Počínaje dnešním dnem může dojít k výraznému poklesu objednávek oblíbeného levného SUV Dacie Duster. Dostává totiž velkého konkurenta. Automobilka se ale odlivu zákazníků obávat nemusí. Pouze se prodeje přesunou i k většímu sourozenci, SUV Bigster. Novinka má rozhodně co nabídnout a ode dneška si ji mohou zákaznici začít objednávat.
Dacie Bigster: cena od 549 000 Kč
Automobilka se již tradičně zaměřuje na praktičnost, slušnou výbavu a především neuvěřitelnou cenovku. Na SUV segmentu C je základní cena posazena velmi přívětivě a to od 549 000 korun. Nečekejte žádné holátko. Základní verze Essential dostane 48V mild-hybridní systém a o hlavní pohon se postará motorizace Renaultu TCe 140.
Vystačit si budete muset s manuální klimatizací, za to komfortní funkce ovládáte přes velký desetipalcový displej. Řidiči servíruje důležitá jízdní data digitální přístrojový štít. V základu má úhlopříčku 7 palců, ve vyšších se rozšiřuje až na palců 10. K dispozici jsou zadní parkovací senzory s parkovací kamerou a tempomat s omezovačem rychlosti.
LED světlomety najdete napříč celou nabídkou. Od druhého stupně získáte efektivnější LED mlhovky, klimatizace je samočinná a rozdělená do dvou zón. Ač řidičovo sedadlo je stále jen manuálně nastavitelné v šesti směrech, elektrifikace postoupila včetně výhřevu k vnějším zrcátkům.
Nechybí ani hybridní motorizace
Zatímco u nejnižší verze máte na výběr ze třech motorizací, od druhého stupně si můžete připlatit i za vrcholný full-hybridní motor HYBRID 155. Přísun elektrického proudu zajišťuje baterie o kapacitě 1,4 kWh.

Motorizace
Kromě základní řady motoru TCe 140 můžete SUV pořídit s pohonem všech kol, zde je nasazen motor TCe 130. Dacia je ovšem věrná i jiné kombinaci hybridu, kdy kromě benzínu můžete tankovat druhou nádrž plynem LPG. Pro tyto účely je zde nasazena revidovaná jednotka ECO-G 140. I v tomto případě je nicméně přítomný mild-hybridní přípomoc.
Kromě vrcholného full hybridu je v Bigsteru přítomna standardní manuální šestistupňová převodovka. Nejvyšší stupeň výbavy pořídíte od 625 tisíc korun. Pokud budete chtít posílit digitální a komfortní výbavu o parkovací a zimní paket, přidáte k ceně dohromady 25 tisíc korun. Nad rámec této výbavy lze pořídit spíše doplňkovou výbavu.
Ve velmi slušné výbavě pod 750 tisíc
V plné náloži tak můžete mít Dacii Bigster vybavenou full hybridem se schopností čistě elektrické jízdy za cenu nepřesahující 750 tisíc korun. Výrobce zmiňuje až 40 procentní úsporu na nákladech za palivo. Vůz vypadá atraktivně, robustně a nabízí důmyslný systém nejrůznějšího příslušenství řady YouClip.
Dacia dostala i vlastní lakování. Modrý odstín Indigo vozu kombinuje dvoubarevné provedení karoserie a bude zajisté populární volbou i u zákazníků. Dostupný ale bude jen u dvou nejvyšších verzí výbavy. Počínaje dnešním dnem můžete vytvořit na webu Dacia.cz svou objednávku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.