Muskovi se nelíbí, že se Toyotě daří navyšovat prodeje hybridů. Co řekl?

Matouš Vrchota
  • Elon Musk by nejradši všechny hybridy zrušil
  • Toyota i ostatní značky přitom zažívají hybridní žně
  • Nové poznatky dávají za pravdu opatrnému postoji Toyoty
Elon Musk
Elon Musk

Hybridní vozy rozhodně nepatří mezi Muskovy oblíbené typy osobních vozidel. Jejich doba prý již pominula a je potřeba na ně zapomenout a posunout se dále. Mezitím se Toyotě, jako lídrovi právě v této disciplíně, velmi daří. V posledním roce se jejich počet na silnicích zvýšil téměř o 50 %, informuje server Fortune.

Musk versus Toyota

To, co se Toyota nedostává v segmentu bateriových elektromobilů, si bohatě nahrazuje právě svými skvělými hybridními modely. Jen za první tři čtvrtletí letošního roku stoupla poptávka o 48 %. Přitom ještě o rok dříve celkové prodeje klesly o 6 %. Toyota si tento vzestup vysvětluje drobným uklidněním zájmu o elektromobily. Díky tomuto zájmu japonská automobilka navýšila výrobní kapacity, jak je to jen v jejích silách.

Poptávka po elektrických vozech je stále velmi vysoká, v první polovině se růst stále držel kolem 49 %. O rok dříve to ovšem za stejné období bylo o 14 % více. I takový drobný pokles nyní nutí výrobce přemýšlet nad úpravou své obchodní strategie. Zájemci z první vlny již své ekologické vozy mají a noví klienti jsou již více žádostiví a nároční na požadavky i výši finanční investice.

Akio Toyota během své prezentace v Tokyu
Akio Toyota během své prezentace v Tokyu

Čtěte také: Test Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid (2023) – Opět zvedá laťku


Po boomu elektromobilů přichází na řadu hybridní vlna

Elon Musk si je vědom toho, že velké množství potenciálních zákazníků žije od výplaty k výplatě a s určitou mírou dluhů. Koupě nového elektromobilu je tak mimo jejich možnosti. Proto klade důraz na snižování pořizovací ceny. Veřejné přiznání takového problému vyšlo z Muskových úst krátce po zveřejnění posledních kvartálních výsledků, kdy Tesla po velmi dlouhé době nedosáhla svých cílů a skončila s desetiprocentní ztrátou pod očekáváním.

Nárůst poptávky po hybridních vozech pociťuje i americký Ford. Jen ve třetím čtvrtletí se zájem zvedl o 41 %. I Ford se chce tomuto typu vozidel více věnovat, důležité pro něj budou především v následujících pěti letech. Jde tak o další důležitá data, která potvrzují dlouhodobé přesvědčení Toyoty, že není důvod se bezhlavě vrhat pouze do čistě elektrického pohonu. Pro Toyotu je možná škoda, že právě kvůli takovému názoru skončil ve své funkci její dlouholetý ředitel, Akio Toyoda.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články