Mladší zákazníci nemají peníze. Kupují diesely, nejoblíbenější jsou Škodovky

Síť autobazarů AAA AUTO je pro mladé častou zastávkou

Síť autobazarů AAA AUTO je pro mladé častou zastávkou při výběru ojetého vozu | foto: AAA AUTO

Jak uvádí nejnovější analýza od AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, mladí vysokoškoláci dnes dbají na lépe vybavené vozy, ovšem jsou financemi omezeni na ojeté modely. I když si jsou více vědomi ekologických následků provozu spalovacích vozidel, většina z nich na hybridní či elektrické vozy nedosáhne. Často se proto uchýlí k tradičním vozidlům. Populární jsou stále vozy české automobilky.

Velké sítě nabízí bohatý výběr ojetých vozů pro mladé

Ač velká část mladých fandí elektrické mobilitě, finance jsou stále jednou z nejdůležitějších, ale také nejvíce limitujících faktorů. Z těchto důvodů se proto mladí do 25 let věku rozhodují pro ojeté diesely. Nízká spotřeba je pro ně lákavá i při vědomí produkce vyšších emisí. Ojeté vozy si nejčastěji chodí kupovat do velkých bazarů, kterým vede již tradičně síť AAA AUTO.

Dobrou zprávou pro domácí průmysl je fakt, že mladí stále tíhnou k domácí automobilce. Pětina zájemců volí větší model Octavia. Oproti tomu ideální model do města i na parkování, Fabia, zaujme jen necelých 8 procent zájemců. Trojici nejúspěšnějších zastupuje koncernový sourozenec, Volkswagen Golf.

Škoda Octavia

Škoda Octavia, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Výhodná koupě ojetiny. Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě


Lepší výbava, automat a diesel

Třetina vozů se prodá s automatickou převodovkou. Podíl je dokonce vyšší než u starších zájemců o ojeté vozidlo. Meziročně se tento trend navíc navyšuje. Za pouhý rok se poptávka po automatu zvedla ze čtvrtiny na současnou třetinu. Co se týká barevných variant, jsou studenti vcelku střídmí. Samotná nabídka zaručeně volby omezuje, přesto mladí tíhnou k šedým, černým a bílým vozům.

Nabídka je v tomto směru i na české scéně vcelku bohatá. I mladí ale chápou, že není rozumné kupovat nejlevnější kusy a proto se zvyšuje i podíl těch, kteří si raději připlatí. A to i za cenu, že část kupní ceny uhradí s pomocí úvěrových produktů. Dříve typická hranice 100 tisíc korun je díky těmto možnostem navýšená i trojnásobně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mladší zákazníci nemají peníze. Kupují diesely, nejoblíbenější jsou Škodovky

Síť autobazarů AAA AUTO je pro mladé častou zastávkou

Síť autobazarů AAA AUTO je pro mladé častou zastávkou při výběru ojetého vozu | foto: AAA AUTO

Jak uvádí nejnovější analýza od AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, mladí vysokoškoláci dnes dbají na lépe vybavené vozy, ovšem jsou financemi omezeni na ojeté modely. I když si jsou více vědomi ekologických následků provozu spalovacích vozidel, většina z nich na hybridní či elektrické vozy nedosáhne. Často se proto uchýlí k tradičním vozidlům. Populární jsou stále vozy české automobilky.

Velké sítě nabízí bohatý výběr ojetých vozů pro mladé

Ač velká část mladých fandí elektrické mobilitě, finance jsou stále jednou z nejdůležitějších, ale také nejvíce limitujících faktorů. Z těchto důvodů se proto mladí do 25 let věku rozhodují pro ojeté diesely. Nízká spotřeba je pro ně lákavá i při vědomí produkce vyšších emisí. Ojeté vozy si nejčastěji chodí kupovat do velkých bazarů, kterým vede již tradičně síť AAA AUTO.

Dobrou zprávou pro domácí průmysl je fakt, že mladí stále tíhnou k domácí automobilce. Pětina zájemců volí větší model Octavia. Oproti tomu ideální model do města i na parkování, Fabia, zaujme jen necelých 8 procent zájemců. Trojici nejúspěšnějších zastupuje koncernový sourozenec, Volkswagen Golf.

Škoda Octavia

Škoda Octavia, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Výhodná koupě ojetiny. Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě


Lepší výbava, automat a diesel

Třetina vozů se prodá s automatickou převodovkou. Podíl je dokonce vyšší než u starších zájemců o ojeté vozidlo. Meziročně se tento trend navíc navyšuje. Za pouhý rok se poptávka po automatu zvedla ze čtvrtiny na současnou třetinu. Co se týká barevných variant, jsou studenti vcelku střídmí. Samotná nabídka zaručeně volby omezuje, přesto mladí tíhnou k šedým, černým a bílým vozům.

Nabídka je v tomto směru i na české scéně vcelku bohatá. I mladí ale chápou, že není rozumné kupovat nejlevnější kusy a proto se zvyšuje i podíl těch, kteří si raději připlatí. A to i za cenu, že část kupní ceny uhradí s pomocí úvěrových produktů. Dříve typická hranice 100 tisíc korun je díky těmto možnostem navýšená i trojnásobně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."