Mercedens-Benz není v užitkových vozech žádným nováčkem. Se svým Vitem již oslovil velkou řadu zákazníků. Teď přichází do Evropy s jeho elektrickou verzí.
Pro rok 2020 si Mercedes přichystal dvě novinky v užitkových vozech. Naftové a mezi zákazníky velmi populární Vito se tak dočká nejen nového vzhledu, ale i zcela nové motorizace. Kromě konvenčního vznětového čtyřválce se tak dočkáme i čistě elektrické verze. Obě verze mohou být vybaveny vzduchovým odpružením Airmatic a dočkáme se i nových bezpečnostních prvků v podobě aktivních brzdových asistentů MB distronic.
Dostalo se i na zadní kameru, která je nyní ještě vylepšena a usnadňuje parkování. Mimoto vám Mercedes nabídne i digitální zpětné zrcátko. A protože dodávky většinou překonávají i větší vzdálenosti, myslelo se i na to jak zkrátit řidičům dlouhou cestu s pomocí nových informačních systémů. Co do vzhledu se novinky od Mercedesu změnily jen minimálně. Za své nemalé peníze tak dostanete vylepšený interiér, nové potahy sedadel a mřížku chladiče.
Nás ale zajímá hlavně elektrická verze a ta nabídne stejné užitné vlastnosti jako její sestřička na naftu. Obecně pro služby typu “last mile delivery” jsou elektrické dodávky tou nejlepší volbou. Netrpí na studené a hlavně opakované starty, nevyžadují velkou údržbu a přes noc se nabijí na celodenní zátěž. Problém může nastat u dojezdu a tady se Mercedes mohl snažit víc. U tak velkého auta nabídnout kapacitu baterie “jen” 41 kWh mi přijde nedostatečné.
Mercedes uvádí u svého nového elektromobilu eVito dojezd mezi 150 až 180 kilometry, a to jsou jen papírové hodnoty.V reálném světě to pak může být ještě méně, a to už nemusí stačit. Podle zkušenosti majitelů takového Nissanu e-NV víme, že 200 km se při slušném počasí dá zvládnout bez problémů, a to je model z roku 2019. Lépe na tom bude civilní verze eVito Tourer, kde výrobce slibuje dojezd okolo 400 km.
Poháněná bude přední náprava a výkon elektromotoru je 85 kW. S palubní nabíječkou s výkonem 7,2 kW nabijete vůz za zhruba 6 hodin. Skříňová verze lze objednat v dlouhé a v extra dlouhé variantě a výrobce upozorňuje, že elektrický pohon nemá na nákladový prostor žádný dopad.
Uvedení se na český trh teprve připravuje, a termín spuštění prodeje zatím není znám.
Mercedens-Benz není v užitkových vozech žádným nováčkem. Se svým Vitem již oslovil velkou řadu zákazníků. Teď přichází do Evropy s jeho elektrickou verzí.
Pro rok 2020 si Mercedes přichystal dvě novinky v užitkových vozech. Naftové a mezi zákazníky velmi populární Vito se tak dočká nejen nového vzhledu, ale i zcela nové motorizace. Kromě konvenčního vznětového čtyřválce se tak dočkáme i čistě elektrické verze. Obě verze mohou být vybaveny vzduchovým odpružením Airmatic a dočkáme se i nových bezpečnostních prvků v podobě aktivních brzdových asistentů MB distronic.
Dostalo se i na zadní kameru, která je nyní ještě vylepšena a usnadňuje parkování. Mimoto vám Mercedes nabídne i digitální zpětné zrcátko. A protože dodávky většinou překonávají i větší vzdálenosti, myslelo se i na to jak zkrátit řidičům dlouhou cestu s pomocí nových informačních systémů. Co do vzhledu se novinky od Mercedesu změnily jen minimálně. Za své nemalé peníze tak dostanete vylepšený interiér, nové potahy sedadel a mřížku chladiče.
Nás ale zajímá hlavně elektrická verze a ta nabídne stejné užitné vlastnosti jako její sestřička na naftu. Obecně pro služby typu “last mile delivery” jsou elektrické dodávky tou nejlepší volbou. Netrpí na studené a hlavně opakované starty, nevyžadují velkou údržbu a přes noc se nabijí na celodenní zátěž. Problém může nastat u dojezdu a tady se Mercedes mohl snažit víc. U tak velkého auta nabídnout kapacitu baterie “jen” 41 kWh mi přijde nedostatečné.
Mercedes uvádí u svého nového elektromobilu eVito dojezd mezi 150 až 180 kilometry, a to jsou jen papírové hodnoty.V reálném světě to pak může být ještě méně, a to už nemusí stačit. Podle zkušenosti majitelů takového Nissanu e-NV víme, že 200 km se při slušném počasí dá zvládnout bez problémů, a to je model z roku 2019. Lépe na tom bude civilní verze eVito Tourer, kde výrobce slibuje dojezd okolo 400 km.
Poháněná bude přední náprava a výkon elektromotoru je 85 kW. S palubní nabíječkou s výkonem 7,2 kW nabijete vůz za zhruba 6 hodin. Skříňová verze lze objednat v dlouhé a v extra dlouhé variantě a výrobce upozorňuje, že elektrický pohon nemá na nákladový prostor žádný dopad.
Uvedení se na český trh teprve připravuje, a termín spuštění prodeje zatím není znám.