Každý zákazník dodavatele odebírá elektřinu v určité distribuční sazbě. Ta označuje jeho profil. Jiná distribuční sazba je pro domácnosti s malou spotřebou, které elektřinou jen svítí, či na ní vaří, jiná je pro ty, kdo elektřinou topí a speciální distribuční sazbu mají také ti, kdo nabíjejí elektromobil. Díky ní mají nárok na určité hodiny, kdy platí nižší distribuční poplatky.
Každý, kdo doma napájí elektromobil, má nárok na distribuční sazbu d27D, pokud jde o odběrné místo firmy, pak jde o distribuční sazbu c27C. O tuto distribuční sazbu je třeba zažádat u svého distributora, ten je dán místně. Zatímco PRE působí v Praze a Roztokách u Prahy, EG.D na jihu Čech a Moravy, ČEZ ve zbytku země. K žádosti je třeba přidat důkaz o tom, že se v odběrném místě nabíjí elektromobil, jako důkaz stačí např. kopie velkého technického průkazu, faktury, leasingové smlouvy, nájemní smlouvy nebo smlouvy o výpůjčce.
Díky této distribuční sazbě je možné odebírat elektřinu v noci osm hodin v tzv. nízkém tarifu. Sazba d27D je totiž tzv. dvoutarifní. To znamená, že se odebírá v nízkém a vysokém tarifu. V nízkém tarifu je cena elektřiny nižší než ve vysokém tarifu. Elektřina se přitom sestává ze dvou složek, z pevné, jejíž hlavní částí jsou poplatky za distribuci a pohyblivé, což je konkrétní cena elektřiny od dodavatele elektřiny.
Čtěte také: Tesla Supercharger – Cena nabíjení elektromobilu
Mnozí dodavatelé elektřiny dnes již obchodní složku elektřiny nabízejí pouze v jednom tarifu a mezi nízkým a vysokým tarifem nerozlišují. Nízký a vysoký tarif se ale stále rozlišuje u distribučních poplatků, které tvoří více než polovinu ceny elektřiny. Pokud tedy budete nabíjet elektromobil ve stanovenou dobu, můžete dost ušetřit.
Zatímco domácnosti mohou tento „levnější proudu“ využít pro jakékoliv spotřebiče, podnikatelé nikoliv. Ti totiž musí v rámci sazby C27d splnit ještě podmínku, že nabíjecí zařízení elektromobilu musí být napájeno samostatným přívodem a měřeno samostatným měřicím zařízením.
Každý zákazník dodavatele odebírá elektřinu v určité distribuční sazbě. Ta označuje jeho profil. Jiná distribuční sazba je pro domácnosti s malou spotřebou, které elektřinou jen svítí, či na ní vaří, jiná je pro ty, kdo elektřinou topí a speciální distribuční sazbu mají také ti, kdo nabíjejí elektromobil. Díky ní mají nárok na určité hodiny, kdy platí nižší distribuční poplatky.
Každý, kdo doma napájí elektromobil, má nárok na distribuční sazbu d27D, pokud jde o odběrné místo firmy, pak jde o distribuční sazbu c27C. O tuto distribuční sazbu je třeba zažádat u svého distributora, ten je dán místně. Zatímco PRE působí v Praze a Roztokách u Prahy, EG.D na jihu Čech a Moravy, ČEZ ve zbytku země. K žádosti je třeba přidat důkaz o tom, že se v odběrném místě nabíjí elektromobil, jako důkaz stačí např. kopie velkého technického průkazu, faktury, leasingové smlouvy, nájemní smlouvy nebo smlouvy o výpůjčce.
Díky této distribuční sazbě je možné odebírat elektřinu v noci osm hodin v tzv. nízkém tarifu. Sazba d27D je totiž tzv. dvoutarifní. To znamená, že se odebírá v nízkém a vysokém tarifu. V nízkém tarifu je cena elektřiny nižší než ve vysokém tarifu. Elektřina se přitom sestává ze dvou složek, z pevné, jejíž hlavní částí jsou poplatky za distribuci a pohyblivé, což je konkrétní cena elektřiny od dodavatele elektřiny.
Čtěte také: Tesla Supercharger – Cena nabíjení elektromobilu
Mnozí dodavatelé elektřiny dnes již obchodní složku elektřiny nabízejí pouze v jednom tarifu a mezi nízkým a vysokým tarifem nerozlišují. Nízký a vysoký tarif se ale stále rozlišuje u distribučních poplatků, které tvoří více než polovinu ceny elektřiny. Pokud tedy budete nabíjet elektromobil ve stanovenou dobu, můžete dost ušetřit.
Zatímco domácnosti mohou tento „levnější proudu“ využít pro jakékoliv spotřebiče, podnikatelé nikoliv. Ti totiž musí v rámci sazby C27d splnit ještě podmínku, že nabíjecí zařízení elektromobilu musí být napájeno samostatným přívodem a měřeno samostatným měřicím zařízením.