Maserati Ghibli Hybrid: velmi pozvolný vstup do doby elektrické

Nové, elektrické Maserati je vybavené čtyřválcovým benzinovým motorem, kterému asistuje pouze 48V mild-hybridní systém.

První elektrifikované Maserati spoléhá jen na mild-hybridní pohon | foto: Maserati

TIP: Italské sportovní vozy Maserati přejdou na 100% elektrický pohon

Elektrické Maserati

Elektrifikace se jako vůbec první model slavné italské značky vyrábějící sportovní a závodní vozy dočkal až v roce 2020 model Maserati Ghibli Hybrid, který je postavený na konvenční verzi stejnojmenného modelu Ghibli.

O výkon 330 koní s točivým momentem až 450 Nm se stará čtyřválcový benzinový motor s osmistupňovou automatickou převodovkou. Stovku dá hybrid za 5,7 sekund a maximálně to vytáhne na 255 km/h. Pokud jde o elektrifikaci, je zde k dispozici pouze ten nejnižší stupeň, a sice mild-hybridní systém. Ten využívá 48V baterie, která slouží ke startování a třeba při plachtění, kdy je možné jet s vypnutým spalovacím motorem. Díky tomu jsou emise CO2 o 25 % nižší ve srovnání s benzinovým vozem a virtuálně stejné s dieselovým agregátem, podle čísel WLTP.

Výroba nového Maserati Ghibli začne v září a od října pak má být auto vystavené a volně dostupné k zakoupení v showroomech. Cenu zatím neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Maserati Ghibli Hybrid: velmi pozvolný vstup do doby elektrické

Nové, elektrické Maserati je vybavené čtyřválcovým benzinovým motorem, kterému asistuje pouze 48V mild-hybridní systém.

První elektrifikované Maserati spoléhá jen na mild-hybridní pohon | foto: Maserati

TIP: Italské sportovní vozy Maserati přejdou na 100% elektrický pohon

Elektrické Maserati

Elektrifikace se jako vůbec první model slavné italské značky vyrábějící sportovní a závodní vozy dočkal až v roce 2020 model Maserati Ghibli Hybrid, který je postavený na konvenční verzi stejnojmenného modelu Ghibli.

O výkon 330 koní s točivým momentem až 450 Nm se stará čtyřválcový benzinový motor s osmistupňovou automatickou převodovkou. Stovku dá hybrid za 5,7 sekund a maximálně to vytáhne na 255 km/h. Pokud jde o elektrifikaci, je zde k dispozici pouze ten nejnižší stupeň, a sice mild-hybridní systém. Ten využívá 48V baterie, která slouží ke startování a třeba při plachtění, kdy je možné jet s vypnutým spalovacím motorem. Díky tomu jsou emise CO2 o 25 % nižší ve srovnání s benzinovým vozem a virtuálně stejné s dieselovým agregátem, podle čísel WLTP.

Výroba nového Maserati Ghibli začne v září a od října pak má být auto vystavené a volně dostupné k zakoupení v showroomech. Cenu zatím neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."