Malý, levný a elektrický. Volkswagen ukázal novou skicu očekávaného modelu ID.1

Volkswagen ukázal boční pohled na očekávaný, levný elektromobil ID.1. Skica odhaluje kompaktní proporce a moderní design. Premiéra proběhne 5. března.
Volkswagen ID.1 odhaluje boční pohled
Německá automobilka Volkswagen pokračuje v odhalování svého cenově nejdostupnějšího elektromobilu ID.1, který má nabídnout atraktivní poměr mezi cenou a výkonem pro běžné uživatele. Nejnovější zveřejněné skici ukazují boční profil vozu, který naznačuje kompaktní proporce a moderní design.
Tyto skici byly zveřejněny přímo na platformě LinkedIn, kde Volkswagen postupně odhaluje další detaily. Automobilka tak rozšiřuje informace o tomto modelu, jehož přední část byla poprvé ukázána již na začátku února prostřednictvím počítačově generovaného renderu. Finální představení modelu je naplánováno na 5. března.
Z nově zveřejněných nákresů lze vyčíst, že Volkswagen ID.1 bude mít kratší převisy a zvýrazněnou linii střechy, což přispívá k dynamickému vzhledu. Vzhledem k tomu, že má jít o cenově dostupný elektromobil, očekává se jednoduchý, ale funkční design s důrazem na praktičnost a aerodynamiku. Snížená spotřeba energie a co nejdelší dojezd budou klíčovými aspekty, na které Volkswagen u tohoto modelu sází.

Specifikace
Očekává se, že Volkswagen ID.1 bude vybaven baterií s kapacitou mezi 30 a 40 kWh, což by mělo zajistit dojezd kolem 300 kilometrů na jedno nabití. Pro srovnání, Dacia Spring nabízí baterii o kapacitě 27,4 kWh s dojezdem kolem 230 kilometrů, zatímco chystaný elektrický Renault 5 slibuje dojezd až 400 kilometrů díky větší baterii.
Nabíjecí výkon levného elektromobilu od Volkswagenu se bude pohybovat kolem 100 kW, což umožní rychlé doplnění energie na delší cesty. Volkswagen tak cílí na městské řidiče, kteří hledají dostupný elektromobil s přijatelným dojezdem a rozumnou cenou.
Pomůže to Volkswagenu v elektromobilitě?
Podle dosavadních informací by měla základní cena Volkswagenu ID.1 začínat na 20 000 eurech, což v přepočtu odpovídá přibližně 500 000 Kč. Pokud se automobilce podaří dodržet slibovanou cenovou hranici a zároveň nabídnout praktické využití, například prostorný interiér, dostatečný zavazadlový prostor a kompaktní rozměry vhodné pro městský provoz, může ID.1 Volkswagenu pomoci posílit jeho pozici v segmentu dostupných elektromobilů.
Klíčové bude, zda automobilka dokáže udržet atraktivitu modelu až do zahájení výroby, které je plánováno až na rok 2027, a přesvědčit zákazníky, že se na něj vyplatí počkat. Už dnes je přitom konkurence v tomto segmentu velice silná.
Evropští zákazníci o levný elektromobil mají na výběr například zavedenou Dacii Spring nebo Renault 5. Podceňovat bychom však neměli ani dravé čínské automobilky, které navzdory zavedeným dodatečným clům, nevzdávají své úsilí o proniknutí do Evropy. V roce 2027, kdy by se měl ID.1 začít prodávat, tak může být evropský trh s elektromobily proti dnešku diametrálně odlišný. Volkswagen tak bude muset najít způsob, jak se odlišit a přitáhnout zákazníky.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.