Má delší dojezd Škoda Enyaq iV nebo sesterský VW ID.4? Bjorn Nyland to zjišťoval
- Elektromobil Škoda Enyaq iV má skvěle vyladěnou aerodynamiku
- Díky tomu získává nepatrně větší náskok nad sesterským Volkswagenem ID.4
- Bjørn Nyland otestoval, zda elektrická škodovka naplní svá očekávání

Novinka z mladoboleslavské automobilky teprve začíná vyrážet na silnice s novináři, a tak mnoho testů na celkový dojezd nenajdeme. Nadšenec do elektromobilů, Bjørn Nyland, si už ovšem stihl Enyaqa osedlat a pečlivě zdokumentovat, jestli elektrická škodovka opravdu naplní svá očekávání. Výsledek však příliš nepřekvapil a vše se dalo očekávat.
Jak si vedla Škoda Enyaq iV?
Bjørn Nyland tvrdí, že jeho Enyaq iV 80 zvládl na jediné nabití ujet 452 kilometrů při konstantní rychlosti 90 km/h. Jde pak o odchylku 16% při porovnání s WLTP testy, které probíhaly s vozem, který měl 19palcová kola místo Bjørnových 21palcových.
Dále pak otestoval i dálniční dojezd. Při konstantní rychlosti 120 km/h dosáhl nadšenec do elektromobilů dojezdu 316 kilometrů při průměrné spotřebě 23,6 kWh na 100 kilometrů.

Porovnání s VW ID.4
Pokud pak budeme čísla porovnávat se sesterským Volkswagenem ID.4, tak zjistíme, že škodovka má o něco málo vyšší dojezd při rychlosti 90 i 120 km/h. Konkrétně to pak vychází následovně.
Porovnání dojezdu
- Rychlost 90 km/h – Enyaq 452 km, ID.4 449 km
- Rychlost 120 km/h – Enyaq 316 km, ID.4 297 km

Jde o poměrně zajímavé zjištění. Oba vozy vychází ze stejné MEB platformy, a tak si nemohou v odlišnostech příliš vyskakovat. Domovské automobilce se však podařilo technické limity obelstít tím, že si opravdu vyhráli s celkovou karoserií vozu. Za nás je to tedy více než povedený výsledek!
Video
Co říkáte na výsledky testování nového Enyaqu? Jde o překvapení? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.