Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Lucid Air přinese novou 900V architekturu. Slibuje dojezd přes 650 km

  |  Martin Skořepa  |  8 komentářů

Tesla používá 400V architekturu a stejně tak i téměř všechny dnešní elektromobily. Pak je tady Porsche, které využívá 800V systém, ovšem králem má být v tomto směru až firma Lucid Motors, o které už jste také možná alespoň slyšeli.

TIP: Lucid Air už si mohou rezervovat i evropští zákazníci

Společnost měla v posledních letech finanční potíže, ovšem nakonec se ji podařilo zajistit potřebnou částku a v posledním čtvrtletí letošního roku má konečně rozjet výrobu svého vysněného elektromobilu Lucid Air.

Základ elektromobilu Lucid Air se bude prodávat za 60 tisíc dolarů, což je asi 1,5 milionu korun. K prvním zákazníkům se má dostat začátkem roku 2021 a už teď je jasné, že půjde po krku především Tesle Modelu S.

Nás ovšem zaujala ta nejvyšší konfigurace, která bude disponovat naprosto jedinečnou 900V architekturou. Ta podle šéfa firmy Lucid Motors, Petera Rawlinsona, bude znamenat mnohé benefity, ať už jde o lepší efektivitu či prodloužení dojezdové vzdálenosti.

TIP: Hyundai přijde v roce 2021 s technologicky pokročilejším elektromobilem

Vysokonapěťový systém u Taycanu (Porsche) umožňuje dobíjení výkonem až 270 kW, takže je dost možné, že Lucid Air překoná hranici 300 kW a přiblíží se k maximu například u nabíjecích stanic Electrify America, které slibují výkon až 350 kW. Pro získání dojezdu 100 km by vám na zastávku stačilo jen pár minut.

Bude zajímavé, co na to Tesla. Ta už totiž také staví 350kW nabíječky, ovšem její elektromobily zatím maximální dostupný výkon nezvládnou využít. Od konce loňského roku je nejvyšší výkon 250 kW, který Tesla zpřístupnila pomocí softwarové aktualizace. Na druhou stranu zde může hrát mnohem větší roli i to, jak dlouho který elektromobil dokáže maximální výkon nabíjení udržet, či ještě spíše, který elektromobil se bude nakonec celkově rychleji nabíjet, ne kdo bude mít pouze nejvyšší výkon ve špičce.

zdroj: InsideEVs

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
Pavel ŠtichaVUpMichalOndřejJuraj Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jenda
Jenda

Největší roli bude hrát cena elektřiny, která roste a roste a až tu bude pulka země bez práce, protože likvidace autoprůmyslu a nebude mít ani na tu elektřinu, tak začnou sociální nepokoje a to bude teprve prča.

HatersGonnaHate
HatersGonnaHate

Irelevantní komentáře jsou mé oblíbené komentáře.

VUp
VUp

nepokoje hlavně prijdou az arabsky svet nebude moct davat ropicku do zapadni evropy – protože my zde prejdeme na elektromobily, a začne muslimske tažení

wittig
wittig

jsem elektrikar..400 Voltu umi nadelat peknou paseku.natoz 900 Voltu.to bude požárů..sam bych se v takovem aute bal urazu elektrinou.

Ondřej
Ondřej

Kdo se bojí,jezdí autobusem :)

Pavel Šticha
Pavel Šticha

Ale bohužel někde taky jezdí 3 x za den od nikuď nikam to by musely všichni lidé bydlet v Praze ale otázka je jestli by měli na podnájem který bude 30 tisíc měsíčně za 1 místnost nebo na garzonku za 2 milióny korun

Juraj
Juraj

vyhoda vyssieho napatia je len v tom, ze v kabeloch na rovnaky vykon tecie mensi prud, takze stacia tensie kabely. Takisto motor pravdepodobne bude mat mensie rozmery/hmotnost, ale o kolko %, to netusim.. vie to niekto odhadnut? Ano, su to vyhody, ale nijak dramaticke. Avsak problemy – je potreba silnejsie izolacie, je to uz dost velke napatie a hlavne, je potrebne mat na to i nabijacku. Neviem, ako presne riesia, aby mohli nabijat na standardnych nabijackach do 500V, ktore su vsade bezne, ale urcite sa to da vyriesit, snad i elegantne. Avsak to podstatne co som chcel – 900 V… Číst vice »

Michal
Michal

Magnetické pole způsobuje proud ne napětí, takže motor zůstane taky stejný.

Mobilní zobrazení