Výrobce sportovních vozů Lotus odložil plány na prodej řady čistě elektrických vozů vyrobených v Číně. Jeho další investice míří do hybridní technologie s dlouhým dojezdem při zpomalování poptávky po elektromobilech.
Původně měl Lotus v plánu vyrábět od roku 2028 pouze elektromobily. Tyto plány nyní odložil podobně jako jako Mercedes-Benz, Porsche a Volvo. Nové modely Lotusu mají být vybaveny novým plug-in hybridním systémem Super Hybrid, který kombinuje turbobenzínový motor s baterií a ultrarychlým nabíjením až na 1 094 km dojezdu.
Předchozí plány společnosti počítaly s prodejem modelu Emira do roku 2028, kdy bude uvedena řada čtyř elektrických vozidel – Eletre, Emeya, SUV střední velikosti a dvoudveřový sportovní vůz. Většina z nich měla být vyrobena ve Wuhanu v Číně. Plány automobilky se ale mění.
Lotus hodlá vyvinout typ hybridního vozidla známého jako elektromobil s prodlouženým dojezdem (REV). Zatímco obvyklý plug-in hybrid může pohánět kola buď na benzinový nebo elektrický pohon, nebo obojí, elektromobil s prodlouženým dojezdem pohání kola výhradně elektrickým pohonem, přičemž zážehový motor slouží jako generátor k dobíjení baterie podle potřeby.
Lotus původně odmítl plug-in hybridní pohon kvůli kompromisům ve srovnání s čistě elektrickými systémy, pokud jde o jízdní vlastnosti. Elektromobily s prodlouženým dojezdem mohou totiž zpomalit, když se vybije baterie a k napájení elektromotorů se používá benzinový motor. Lotus to chce řešit zážehovým motorem, který dokáže nabíjet baterii mnohem rychleji, takže auto nebude muset být poháněno pouze benzinovým pohonem a může akumulovat určitou energii v baterii.
Zpomalení prodeje elektromobilů nejvíce zasáhlo značky luxusních a sportovních vozů. Za prvních 10 měsíců roku 2024 Lotus prodal 8 631 vozidel, z toho bylo 35 procent v Evropě a 25 procent v Číně. Společnost Drive na začátku tohoto roku oznámila, že Lotus Technology divize elektrických vozidel společnosti vykázala ve druhém čtvrtletí roku 2024 ztrátu 202 milionů dolarů, ještě vyšší než ztráta 193 milionů dolarů v roce 2023.
Výrobce sportovních vozů Lotus odložil plány na prodej řady čistě elektrických vozů vyrobených v Číně. Jeho další investice míří do hybridní technologie s dlouhým dojezdem při zpomalování poptávky po elektromobilech.
Původně měl Lotus v plánu vyrábět od roku 2028 pouze elektromobily. Tyto plány nyní odložil podobně jako jako Mercedes-Benz, Porsche a Volvo. Nové modely Lotusu mají být vybaveny novým plug-in hybridním systémem Super Hybrid, který kombinuje turbobenzínový motor s baterií a ultrarychlým nabíjením až na 1 094 km dojezdu.
Předchozí plány společnosti počítaly s prodejem modelu Emira do roku 2028, kdy bude uvedena řada čtyř elektrických vozidel – Eletre, Emeya, SUV střední velikosti a dvoudveřový sportovní vůz. Většina z nich měla být vyrobena ve Wuhanu v Číně. Plány automobilky se ale mění.
Lotus hodlá vyvinout typ hybridního vozidla známého jako elektromobil s prodlouženým dojezdem (REV). Zatímco obvyklý plug-in hybrid může pohánět kola buď na benzinový nebo elektrický pohon, nebo obojí, elektromobil s prodlouženým dojezdem pohání kola výhradně elektrickým pohonem, přičemž zážehový motor slouží jako generátor k dobíjení baterie podle potřeby.
Lotus původně odmítl plug-in hybridní pohon kvůli kompromisům ve srovnání s čistě elektrickými systémy, pokud jde o jízdní vlastnosti. Elektromobily s prodlouženým dojezdem mohou totiž zpomalit, když se vybije baterie a k napájení elektromotorů se používá benzinový motor. Lotus to chce řešit zážehovým motorem, který dokáže nabíjet baterii mnohem rychleji, takže auto nebude muset být poháněno pouze benzinovým pohonem a může akumulovat určitou energii v baterii.
Zpomalení prodeje elektromobilů nejvíce zasáhlo značky luxusních a sportovních vozů. Za prvních 10 měsíců roku 2024 Lotus prodal 8 631 vozidel, z toho bylo 35 procent v Evropě a 25 procent v Číně. Společnost Drive na začátku tohoto roku oznámila, že Lotus Technology divize elektrických vozidel společnosti vykázala ve druhém čtvrtletí roku 2024 ztrátu 202 milionů dolarů, ještě vyšší než ztráta 193 milionů dolarů v roce 2023.