Lidé si na koloběžkách lámou kosti. Výrobce přišel na konstrukční vadu

Segway svolává přes 200 tisíc elektrokoloběžek kvůli vadnému sklápěcímu mechanismu. U desítek lidí už to vedlo ke zraněním, včetně zlomených kostí.
Svolávací akce na elektrokoloběžky
Na svolávací akce jsme zvyklí především od automobilek, okrajově od výrobců motocyklů. Známý výrobce gyroskopů a koloběžek, Segway, si nyní tuto nepříjemnou zkušenost zažije z první ruky. Na svolávací akci musí pozvat přes 200 tisíc koloběžek řady Ninebot Max G30P a Max G30LP.
Koloběžky mají vadný mechanismus sklápění řídící tyče s řídítky. Ten se může během jízdy povolit a znemožnit ovládání stroje. Společnost již eviduje 68 případů selhání včetně dvacítky zranění. Ta čítají drobné modřiny, ale i popálení, tržné rány a bohužel i zlomené kosti.
Jedná se o celkem populární elektrické koloběžky. Od začátku roku jich výrobce prodal přes 220 tisíc kusů. Modely, kterých se oprava týká, se dají jednoduše identifikovat. Ninebot Max G30P dostal žluto šedou barevnou kombinaci, Max G30LP vyměnil šedou část za černou.

Oprav si sám
Segway nyní svým zákazníkům důrazně doporučuje koloběžky s okamžitou platností přestat používat. Současně ale dodává, ať koloběžky nikam nevozí a neposílají na servis. S opravou se chce vypořádat jinou cestou.
Všichni majitelé mají nejdříve kontaktovat podporu výrobce, se kterou ověří, zda je kus skutečně vadný. Pokud se tato skutečnost potvrdí, pošle Segway majiteli opravnou sadu. Kontrolu mechanismu a případný servis prý zvládne doma každý.
Sada kromě potřebných dílů a nářadí obsahuje podrobný návod s instrukcemi, jak vše správně dotáhnout a jak mechanismus udržovat funkční. Zamykací mechanismus bude náročnější na údržbu a mohl by v budoucnu opět selhat.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.