Které náklaďáky budou na elektřinu jezdit první? Ty manipulační

Jakub Mokříš

Nákladní doprava je zatím s „elektronáklaďáky“ opatrná. Ono taky zatím moc není z čeho vybírat. V případě přístavů, letišť a skladů se však situace velice rychle mění.

On totiž třeba přístav je pro takový elektricky poháněný tahač docela ideální. Není tam třeba vysoká maximální rychlost, protože se tam jezdí obvykle poměrně pomalu a krouticí moment, dostupný od nejnižších otáček je také výhodnější. Navíc elektrický pohon je prakticky bezporuchový, takže firmy ušetří i na údržbě a náhradních dílech. Není tedy divu, že se v takovém prostředí prosazují poměrně rychle a snadno.

Firma Kalmar představila svůj nový elektrický tahač, který bude k dostání od příštího roku. Vybaven bude 107 kWh baterií s možností rychlonabíjení a systémem chlazení, který ji bude udržovat v optimální teplotě. Akumulátor i celý systém pohonu dodá firma Cummins.

Zdroj: insideevs


Komentáře


Nejnovější články