Norsko je zemí elektromobilům zaslíbenou. A naopak konvenční, spalovací auta postupně a jistě vymírají.
ANKETA: Jak moc se může lišit cena elektromobilu oproti konvenčnímu autu?
Je samozřejmě otázkou, jestli se to samé časem stane i v dalších zemích včetně třeba České republiky, nicméně v tuhle chvíli můžeme říct, že nás čísla Seveřanů nepřestávají překvapovat. V březnu totiž Norsko zaznamenalo další rekord s elektromobily a auty do zásuvky (tj. plug-in hybridy), když tyto vozy dosáhly již na 75,2% podíl v celkových prodejích nových aut.
Za výsledky stojí dvě věci – že se zde prodejně daří především dvojici elektromobilů (Audi e-tron a a Tesla Model 3, které měly mezi nově prodanými elektromobily podíl dohromady téměř 50 %) a také situace na automobilovém trhu, kterou způsobil koronavirus. Zákazníci si teď nová auta nekupují a trend upadajících prodejů konvenčních aut tak byl ještě více umocněn.
Spalovací auta se podílela jen se svými 18,1 %, což je vůbec poprvé v Norsku výsledek pod hranicí 20 %. Zbývajících 6,7 % pak držely alternativy, jako jsou například hybridy. Statistika se tedy dá ještě interpretovat tak, že přes 80 % nově prodaných aut v Norsku bylo alespoň částečně elektrifikovaných.
Z aut do zásuvky mají největší podíl elektromobily, a sice 35,1 % a něco přes 7 tisíc prodaných kusů. Plug-in hybridy se podílely 17,5 % s počtem necelých 2 500 prodaných kusů. Vodíkový elektromobil, nebo také auto na vodík, se v Norsku v březnu neprodalo ani jedno.
I přes rekordní březen však od začátku letošního roku v součtu počet nově registrovaných aut do zásuvky klesl o 3,5 % na 22 568 prodaných vozů. Ale ve srovnání s tím, že kvůli koronaviru teď prodeje aut klesají o 32,2 %, je to vlastně pozitivní zjištění.
zdroj: insideEVs
Norsko je zemí elektromobilům zaslíbenou. A naopak konvenční, spalovací auta postupně a jistě vymírají.
ANKETA: Jak moc se může lišit cena elektromobilu oproti konvenčnímu autu?
Je samozřejmě otázkou, jestli se to samé časem stane i v dalších zemích včetně třeba České republiky, nicméně v tuhle chvíli můžeme říct, že nás čísla Seveřanů nepřestávají překvapovat. V březnu totiž Norsko zaznamenalo další rekord s elektromobily a auty do zásuvky (tj. plug-in hybridy), když tyto vozy dosáhly již na 75,2% podíl v celkových prodejích nových aut.
Za výsledky stojí dvě věci – že se zde prodejně daří především dvojici elektromobilů (Audi e-tron a a Tesla Model 3, které měly mezi nově prodanými elektromobily podíl dohromady téměř 50 %) a také situace na automobilovém trhu, kterou způsobil koronavirus. Zákazníci si teď nová auta nekupují a trend upadajících prodejů konvenčních aut tak byl ještě více umocněn.
Spalovací auta se podílela jen se svými 18,1 %, což je vůbec poprvé v Norsku výsledek pod hranicí 20 %. Zbývajících 6,7 % pak držely alternativy, jako jsou například hybridy. Statistika se tedy dá ještě interpretovat tak, že přes 80 % nově prodaných aut v Norsku bylo alespoň částečně elektrifikovaných.
Z aut do zásuvky mají největší podíl elektromobily, a sice 35,1 % a něco přes 7 tisíc prodaných kusů. Plug-in hybridy se podílely 17,5 % s počtem necelých 2 500 prodaných kusů. Vodíkový elektromobil, nebo také auto na vodík, se v Norsku v březnu neprodalo ani jedno.
I přes rekordní březen však od začátku letošního roku v součtu počet nově registrovaných aut do zásuvky klesl o 3,5 % na 22 568 prodaných vozů. Ale ve srovnání s tím, že kvůli koronaviru teď prodeje aut klesají o 32,2 %, je to vlastně pozitivní zjištění.
zdroj: insideEVs