Japonci se dlouho cukali a neviděli cestu v elektrifikaci aut. Vlastně před dvěma lety jediným důvodem, proč plánovali jediný elektrický model, bylo vyhovět legislativním požadavkům. Nebylo to tedy kvůli zákazníkům, ale státu. Protože podle automobilky zákazníci zatím nevyvinuli dostatečný tlak na to, aby se začaly elektromobily vyrábět. Mazda však nyní očividně mění názor a vyndavá hlavu z písku.
V nejnovějším tiskovém prohlášení Mazda uvádí, že do roku 2030 budou všechny její vozy do určité míry elektrické. Některé budou plně elektrické (čili elektromobily), ovšem těch má být stále jen 5 % z celkového počtu celého portfolia. Drtivá většina, 95 % vozů Mazda, má být jen částečně elektrifikovaná (čili půjde o hybridy a plug-in hybridy). Dá se tedy stále mluvit o tom, že je Mazda se svými plány tak trochu pozadu oproti většině předních automobilek.
První elektrifikované modely by měly být přímo elektromobily Mazda – jeden klasický elektromobil a druhý pak elektromobil s prodlužovačem dojezdu (podobným jako používá např. BMW u modelu i3). Tyto motory si má japonská automobilka vyrábět sama, kdežto u hybridních motorů se spekuluje o tom, že vsadí na kvalitu a využije osvědčené motory od taktéž japonské Toyoty. První elektrický model by měl být však představený až v roce 2020, což je roční zpoždění oproti dosavadním plánům.
Vzhledem k tomu, že plán mluví až o roku 2030, což je za 12 let a je to tedy stále příliš dlouhá doba na to předpovídat, co bude.
zdroj: InsideEVs
Japonci se dlouho cukali a neviděli cestu v elektrifikaci aut. Vlastně před dvěma lety jediným důvodem, proč plánovali jediný elektrický model, bylo vyhovět legislativním požadavkům. Nebylo to tedy kvůli zákazníkům, ale státu. Protože podle automobilky zákazníci zatím nevyvinuli dostatečný tlak na to, aby se začaly elektromobily vyrábět. Mazda však nyní očividně mění názor a vyndavá hlavu z písku.
V nejnovějším tiskovém prohlášení Mazda uvádí, že do roku 2030 budou všechny její vozy do určité míry elektrické. Některé budou plně elektrické (čili elektromobily), ovšem těch má být stále jen 5 % z celkového počtu celého portfolia. Drtivá většina, 95 % vozů Mazda, má být jen částečně elektrifikovaná (čili půjde o hybridy a plug-in hybridy). Dá se tedy stále mluvit o tom, že je Mazda se svými plány tak trochu pozadu oproti většině předních automobilek.
První elektrifikované modely by měly být přímo elektromobily Mazda – jeden klasický elektromobil a druhý pak elektromobil s prodlužovačem dojezdu (podobným jako používá např. BMW u modelu i3). Tyto motory si má japonská automobilka vyrábět sama, kdežto u hybridních motorů se spekuluje o tom, že vsadí na kvalitu a využije osvědčené motory od taktéž japonské Toyoty. První elektrický model by měl být však představený až v roce 2020, což je roční zpoždění oproti dosavadním plánům.
Vzhledem k tomu, že plán mluví až o roku 2030, což je za 12 let a je to tedy stále příliš dlouhá doba na to předpovídat, co bude.
zdroj: InsideEVs