Jihokorejská automobilka Kia dala nahlédnout pod pokličku finálního testovaní chystaného modelu s označením EV9. Velké elektrické SUV tak prochází například zkouškou pohonu všech kol, ovladatelnosti na povrchu s nízkou přilnavostí nebo pohodlí na palubě při přejezdu nerovností.
Příští čistý elektromobil z nabídky automobilky Kia převezme roli vlajkové lodi značky. Vývoj modelu EV9 běží již 44 měsíců a je podrobován těm nejnáročnějším zkouškám ve vývojovém centru v korejském Namyangu.
Během nich musí Kia EV9 splnit náročné požadavky ze strany automobilky. Testuje se například pohon všech kol na terénních tratích i v hlubokých brodech. Ovladatelnost se prověřuje na rychlých úsecích i na tratích s nízkou přilnavostí povrchu. Dále si SUV užije testování na „kočičích hlavách“ v Belgii, aby se prověřila i stránka pohodlnosti a kvalita dílenského zpracování.
Čtěte také: Mamutí Kia EV9 dorazí do Evropy už příští rok, konkurovat chce luxusním značkám
Studii Kia Concept EV9 prezentovala automobilka vloni na přehlídce AutoMobility LA v Los Angeles. Sériové provedení bude nést nový designový jazyk „spojených protikladů“ a bude představovat samotný vrchol možností na poli elektrických SUV.
Kia EV9 bude postavená na platformě E-GMP, ale další informace jsou zatím pečlivě střeženy. Alespoň můžeme předpokládat, že baterie měla mít schopnost rychlého nabíjení až 350 kW a nabídne pravděpodobně dojezd až 480 kilometrů.
Pro více podrobností si tak budeme muset počkat na samotnou premiéru vozu, která je naplánována na první čtvrtletí roku 2023.
Jihokorejská automobilka Kia dala nahlédnout pod pokličku finálního testovaní chystaného modelu s označením EV9. Velké elektrické SUV tak prochází například zkouškou pohonu všech kol, ovladatelnosti na povrchu s nízkou přilnavostí nebo pohodlí na palubě při přejezdu nerovností.
Příští čistý elektromobil z nabídky automobilky Kia převezme roli vlajkové lodi značky. Vývoj modelu EV9 běží již 44 měsíců a je podrobován těm nejnáročnějším zkouškám ve vývojovém centru v korejském Namyangu.
Během nich musí Kia EV9 splnit náročné požadavky ze strany automobilky. Testuje se například pohon všech kol na terénních tratích i v hlubokých brodech. Ovladatelnost se prověřuje na rychlých úsecích i na tratích s nízkou přilnavostí povrchu. Dále si SUV užije testování na „kočičích hlavách“ v Belgii, aby se prověřila i stránka pohodlnosti a kvalita dílenského zpracování.
Čtěte také: Mamutí Kia EV9 dorazí do Evropy už příští rok, konkurovat chce luxusním značkám
Studii Kia Concept EV9 prezentovala automobilka vloni na přehlídce AutoMobility LA v Los Angeles. Sériové provedení bude nést nový designový jazyk „spojených protikladů“ a bude představovat samotný vrchol možností na poli elektrických SUV.
Kia EV9 bude postavená na platformě E-GMP, ale další informace jsou zatím pečlivě střeženy. Alespoň můžeme předpokládat, že baterie měla mít schopnost rychlého nabíjení až 350 kW a nabídne pravděpodobně dojezd až 480 kilometrů.
Pro více podrobností si tak budeme muset počkat na samotnou premiéru vozu, která je naplánována na první čtvrtletí roku 2023.