Jihokorejská Kia letos slaví úžasných osmdesát let od založení. K tomuto výročí se britské zastoupení rozhodlo vytvořit si unikátní dar. Tato netradiční konverze nebude bohužel na prodej, i když by zaručeně zaujala nejednoho milovníka starých vozů. Kia Pride přitom vlastně nepatří mezi originální modely této značky. V čem je tedy tento vůz jedinečný?
Historie modelu Pride sahá do osmdesátých let a do výrobních linek Fordu. U americké značky se prodával pod označením Festiva. Počátkem devadesátých let byl model ve Velké Británii úspěšný. Drobná karoserie hatchbacku ve spojení s malým benzínovým motorem byla levným vozidlem do velkých měst. Při vzpomínání na minulá léta se místní tým rozhodl tento model alespoň na chvíli vzkřísit.
Jak se patří k dnešní době a čím dál oblíbenějšímu typu pohonu, podařilo se Britům ve spojení s experty z firmy Electrogenic malý Pride přestavět na elektromobil. Nový agregát se vešel i s dvojitou baterií na místo původního 1,3 litru velkého zážehového motoru. V interiéru ale zůstalo vše na svém místě. Dokonce i spojka a pětistupňová manuální převodovka. Nejde jen o nefunkční kulisu, s elektromotorem je stále provozně spojena. Celé ústrojí umožní řidiči odemknout vyšší výkon. Ten navýšil původní výkon 60 koní na současných 107.
Nový pohon navíc nyní umožňuje volbu ze tří jízdních režimů. Automatický mód doplňuje Sportovní a Ekonomický. Poslední zmínění sníží výkon na původní a dá tak dobrou představu, jak se vůz po silnicích pohyboval před třemi desítkami let. Pokud ale chcete ušetřit co nejvíce dojezdu, automatický režim zapojí i nejsilnější stupeň rekuperace. Zajímavý je také způsob, kterým mezi jízdními režimy přepínáte. Například automatický režim spustíte zařazením třetího převodového stupně.
Jelikož vůz není připravovaný do reálného provozu, nepochlubili se partneři přesnými technickými údaji. Není tak jisté, jakého dojezdu by v běžném provozu mohla oživená Kia dosáhnout. Baterie by měla mít přibližně 20 kWh kapacity a je pro lepší rozložení váhy rozdělena do dvou modulů. Zatímco jeden je spolu s motorem umístěný pod kapotou, druhý se schoval v zadní části vozu. Nabíjení obsluhuje AC palubní nabíječka o výkonu 3,3 kWh. Při absenci rychlého dobíjení je nutné počítat s dobou přesahující 6 hodin pro plné dobití.
Interiér zůstal zachovaný. Je pouze nově přečalouněný, ale s velkým důrazem na původní styl. Dobovou šedou látku doplňuje limetkově zelené prošívání. Ve stejném stylu jsou vyrobeny i textilní koberce. Analogové přístroje jsou taktéž originální. Jedinou úpravou je ukazatel hladiny paliva, který nyní přirozeně ukazuje stav nabití baterií. Karoserie je vyhotovena v bíle barvě White Pearl, která je z aktuálního vzorníku a lze jej mít i na současné generaci elektrických vozidel Kia.
Jihokorejská Kia letos slaví úžasných osmdesát let od založení. K tomuto výročí se britské zastoupení rozhodlo vytvořit si unikátní dar. Tato netradiční konverze nebude bohužel na prodej, i když by zaručeně zaujala nejednoho milovníka starých vozů. Kia Pride přitom vlastně nepatří mezi originální modely této značky. V čem je tedy tento vůz jedinečný?
Historie modelu Pride sahá do osmdesátých let a do výrobních linek Fordu. U americké značky se prodával pod označením Festiva. Počátkem devadesátých let byl model ve Velké Británii úspěšný. Drobná karoserie hatchbacku ve spojení s malým benzínovým motorem byla levným vozidlem do velkých měst. Při vzpomínání na minulá léta se místní tým rozhodl tento model alespoň na chvíli vzkřísit.
Jak se patří k dnešní době a čím dál oblíbenějšímu typu pohonu, podařilo se Britům ve spojení s experty z firmy Electrogenic malý Pride přestavět na elektromobil. Nový agregát se vešel i s dvojitou baterií na místo původního 1,3 litru velkého zážehového motoru. V interiéru ale zůstalo vše na svém místě. Dokonce i spojka a pětistupňová manuální převodovka. Nejde jen o nefunkční kulisu, s elektromotorem je stále provozně spojena. Celé ústrojí umožní řidiči odemknout vyšší výkon. Ten navýšil původní výkon 60 koní na současných 107.
Nový pohon navíc nyní umožňuje volbu ze tří jízdních režimů. Automatický mód doplňuje Sportovní a Ekonomický. Poslední zmínění sníží výkon na původní a dá tak dobrou představu, jak se vůz po silnicích pohyboval před třemi desítkami let. Pokud ale chcete ušetřit co nejvíce dojezdu, automatický režim zapojí i nejsilnější stupeň rekuperace. Zajímavý je také způsob, kterým mezi jízdními režimy přepínáte. Například automatický režim spustíte zařazením třetího převodového stupně.
Jelikož vůz není připravovaný do reálného provozu, nepochlubili se partneři přesnými technickými údaji. Není tak jisté, jakého dojezdu by v běžném provozu mohla oživená Kia dosáhnout. Baterie by měla mít přibližně 20 kWh kapacity a je pro lepší rozložení váhy rozdělena do dvou modulů. Zatímco jeden je spolu s motorem umístěný pod kapotou, druhý se schoval v zadní části vozu. Nabíjení obsluhuje AC palubní nabíječka o výkonu 3,3 kWh. Při absenci rychlého dobíjení je nutné počítat s dobou přesahující 6 hodin pro plné dobití.
Interiér zůstal zachovaný. Je pouze nově přečalouněný, ale s velkým důrazem na původní styl. Dobovou šedou látku doplňuje limetkově zelené prošívání. Ve stejném stylu jsou vyrobeny i textilní koberce. Analogové přístroje jsou taktéž originální. Jedinou úpravou je ukazatel hladiny paliva, který nyní přirozeně ukazuje stav nabití baterií. Karoserie je vyhotovena v bíle barvě White Pearl, která je z aktuálního vzorníku a lze jej mít i na současné generaci elektrických vozidel Kia.