Automobilka Renault Trucks dokončila přestavbu starého 12tunového nákladního vozu s naftovým motorem na bateriové elektrické nákladní vozidlo. V dalším kroku francouzská společnost nákladní vůz zaregistruje a připraví na testování v reálném provozu.
Cílem přestavby 12tunového nákladního automobilu s naftovým motorem je posouzení ekologické, technické a ekonomické proveditelnosti přestavby nákladních vozidel na elektromobily. Projekt je společnou realizací Renaultu se společností Novumtech, která je startupem specializujícím se na vývoj a výrobu baterií. Finanční podporu poskytla francouzská agentura pro životní prostředí a energii ADEME.
Při přestavbě 12tunového vozu Renault Truck D na nákladní elektromobil došlo ke změnám „jen nezbytně nutných součástí“: motoru, převodovky, palivové nádrže a nádrže na AdBlue. Kromě toho byly odstraněny komponenty spojené se spalovacím motorem (hydraulické čerpadlo pro posilovač řízení, vzduchový kompresor zavěšení a brzd a kompresor klimatizace).
Tyto současti byly nahrazeny elektromotorem přímo spojeným s hnací hřídelí, 210kWh lithium-iontovou baterií, 22kW palubní nabíječkou, elektrickým vzduchovým kompresorem zavěšení a brzd, elektrickým hydraulickým čerpadlem posilovače řízení, elektrickým kompresorem klimatizace a elektrickým topením.
Čtěte také: Revoluce v nákladní dopravě? Scania testuje chytré řešení se solárními panely
Projekt byl realizován v závodě CampX skupiny Volvo v Lyonu, což pro Renault Trucks znamená další spolupráci. Podle Renaultu je jejím cílem urychlit technologické a komerční inovace vytvářením synergie mezi zaměstnanci Renault Trucks (především technického týmu v Lyonu) a startupy.
Další fáze projektu počítá s registrací dovybaveného nákladního vozidla, aby vyhovovalo současným provozním a bezpečnostním předpisům. Po schválení zahájí Renault Trucks testovací fázi za reálných provozních podmínek.
Automobilka Renault Trucks dokončila přestavbu starého 12tunového nákladního vozu s naftovým motorem na bateriové elektrické nákladní vozidlo. V dalším kroku francouzská společnost nákladní vůz zaregistruje a připraví na testování v reálném provozu.
Cílem přestavby 12tunového nákladního automobilu s naftovým motorem je posouzení ekologické, technické a ekonomické proveditelnosti přestavby nákladních vozidel na elektromobily. Projekt je společnou realizací Renaultu se společností Novumtech, která je startupem specializujícím se na vývoj a výrobu baterií. Finanční podporu poskytla francouzská agentura pro životní prostředí a energii ADEME.
Při přestavbě 12tunového vozu Renault Truck D na nákladní elektromobil došlo ke změnám „jen nezbytně nutných součástí“: motoru, převodovky, palivové nádrže a nádrže na AdBlue. Kromě toho byly odstraněny komponenty spojené se spalovacím motorem (hydraulické čerpadlo pro posilovač řízení, vzduchový kompresor zavěšení a brzd a kompresor klimatizace).
Tyto současti byly nahrazeny elektromotorem přímo spojeným s hnací hřídelí, 210kWh lithium-iontovou baterií, 22kW palubní nabíječkou, elektrickým vzduchovým kompresorem zavěšení a brzd, elektrickým hydraulickým čerpadlem posilovače řízení, elektrickým kompresorem klimatizace a elektrickým topením.
Čtěte také: Revoluce v nákladní dopravě? Scania testuje chytré řešení se solárními panely
Projekt byl realizován v závodě CampX skupiny Volvo v Lyonu, což pro Renault Trucks znamená další spolupráci. Podle Renaultu je jejím cílem urychlit technologické a komerční inovace vytvářením synergie mezi zaměstnanci Renault Trucks (především technického týmu v Lyonu) a startupy.
Další fáze projektu počítá s registrací dovybaveného nákladního vozidla, aby vyhovovalo současným provozním a bezpečnostním předpisům. Po schválení zahájí Renault Trucks testovací fázi za reálných provozních podmínek.