Je i tohle cesta? Renault umí předělat dieselový náklaďák na elektrický

Petr Bergmann
  • Ze spalovacího náklaďáku bude testovací elektromobil
  • Renault hledá možnosti konverze spalovacích vozidel na elektrická
  • Přestavba přináší nová obchodní partnerství
Nákladní vůz od Renaultu
Nákladní vůz od Renaultu

Automobilka Renault Trucks dokončila přestavbu starého 12tunového nákladního vozu s naftovým motorem na bateriové elektrické nákladní vozidlo. V dalším kroku francouzská společnost nákladní vůz zaregistruje a připraví na testování v reálném provozu.

Renault plní své závazky pro přechod k udržitelné mobilitě

Cílem přestavby 12tunového nákladního automobilu s naftovým motorem je posouzení ekologické, technické a ekonomické proveditelnosti přestavby nákladních vozidel na elektromobily. Projekt je společnou realizací Renaultu se společností Novumtech, která je startupem specializujícím se na vývoj a výrobu baterií. Finanční podporu poskytla francouzská agentura pro životní prostředí a energii ADEME.

Při přestavbě 12tunového vozu Renault Truck D na nákladní elektromobil došlo ke změnám „jen nezbytně nutných součástí“: motoru, převodovky, palivové nádrže a nádrže na AdBlue. Kromě toho byly odstraněny komponenty spojené se spalovacím motorem (hydraulické čerpadlo pro posilovač řízení, vzduchový kompresor zavěšení a brzd a kompresor klimatizace).

Tyto současti byly nahrazeny elektromotorem přímo spojeným s hnací hřídelí, 210kWh lithium-iontovou baterií, 22kW palubní nabíječkou, elektrickým vzduchovým kompresorem zavěšení a brzd, elektrickým hydraulickým čerpadlem posilovače řízení, elektrickým kompresorem klimatizace a elektrickým topením.


Čtěte také: Revoluce v nákladní dopravě? Scania testuje chytré řešení se solárními panely


Po certifikaci přijdou testy v reálném provozu

Projekt byl realizován v závodě CampX skupiny Volvo v Lyonu, což pro Renault Trucks znamená další spolupráci. Podle Renaultu je jejím cílem urychlit technologické a komerční inovace vytvářením synergie mezi zaměstnanci Renault Trucks (především technického týmu v Lyonu) a startupy.

Další fáze projektu počítá s registrací dovybaveného nákladního vozidla, aby vyhovovalo současným provozním a bezpečnostním předpisům. Po schválení zahájí Renault Trucks testovací fázi za reálných provozních podmínek.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články