Automobilka Tesla už zdaleka není pouze průkopníkem. Právě naopak v některých funkcích ji ujíždí vlak a horkotěžko dohání konkurenci. To je příklad ptačího pohledu v 3D rekonstrukčním parkovacím asistenčním systému. U řady výrobců prémiových vozů je to běžné již řadu let. U Tesly jsme se dočkali až nyní, a to ještě s tříletým zpožděním proti původně ohlášenému termínu, informuje server Electrek.
Pohled z ptačí perspektivy, kdy je vykreslován pohled na vozidlo shora, což má pomoci při parkování a navigování ve stísněných prostorách, je oblíbeným prvkem většiny moderních luxusních aut a postupně se posouvá do stále levnějších aut.
V Tesle přitom nikdy nebyl a to Elon Musk ohlásil příchod této funkce už v roce 2020. Dočkali jsme se ovšem až teď. V příspěvku na sociální síti X ji jako součást parkovacího asistenta s vysoce věrným zobrazení oznámil Ashok Elluswamy, šéf softwaru Autopilot společnosti Tesla.
I když se nejedná o tradiční „pohled z ptačí perspektivy“, v podstatě plní stejnou funkci a nabízí ještě něco navíc. Dosavadní 2D zobrazení překážek mají uživatelé nově k dispozici 3D ve vysokém rozlišení, které má ještě více usnadnit těsné parkovací manévry. Překážky jsou přitom modelovány jako spojité distanční pole, což podle inženýra umožňuje reprezentovat libovolné tvary plynulým a výpočetně efektivním způsobem.
Čtěte také: Tesla sdílí 48V architekturu s ostatními, aby se odvětví hnulo vpřed!
Nová funkce je součástí aktualizace Tesla Holiday Update 2023. V tuto chvíli je však určena pouze pro vozidla Tesla Vision bez ultrazvukových senzorů (Model 3/Y od roku 2022 a Model S/X od roku 2023). Podle Elluswamy se ovšem tato funkce nakonec dostane i do starších vozů Tesla vybavených ultrazvukovými senzory, ale nepotvrdil časovou osu.
Automobilka Tesla už zdaleka není pouze průkopníkem. Právě naopak v některých funkcích ji ujíždí vlak a horkotěžko dohání konkurenci. To je příklad ptačího pohledu v 3D rekonstrukčním parkovacím asistenčním systému. U řady výrobců prémiových vozů je to běžné již řadu let. U Tesly jsme se dočkali až nyní, a to ještě s tříletým zpožděním proti původně ohlášenému termínu, informuje server Electrek.
Pohled z ptačí perspektivy, kdy je vykreslován pohled na vozidlo shora, což má pomoci při parkování a navigování ve stísněných prostorách, je oblíbeným prvkem většiny moderních luxusních aut a postupně se posouvá do stále levnějších aut.
V Tesle přitom nikdy nebyl a to Elon Musk ohlásil příchod této funkce už v roce 2020. Dočkali jsme se ovšem až teď. V příspěvku na sociální síti X ji jako součást parkovacího asistenta s vysoce věrným zobrazení oznámil Ashok Elluswamy, šéf softwaru Autopilot společnosti Tesla.
I když se nejedná o tradiční „pohled z ptačí perspektivy“, v podstatě plní stejnou funkci a nabízí ještě něco navíc. Dosavadní 2D zobrazení překážek mají uživatelé nově k dispozici 3D ve vysokém rozlišení, které má ještě více usnadnit těsné parkovací manévry. Překážky jsou přitom modelovány jako spojité distanční pole, což podle inženýra umožňuje reprezentovat libovolné tvary plynulým a výpočetně efektivním způsobem.
Čtěte také: Tesla sdílí 48V architekturu s ostatními, aby se odvětví hnulo vpřed!
Nová funkce je součástí aktualizace Tesla Holiday Update 2023. V tuto chvíli je však určena pouze pro vozidla Tesla Vision bez ultrazvukových senzorů (Model 3/Y od roku 2022 a Model S/X od roku 2023). Podle Elluswamy se ovšem tato funkce nakonec dostane i do starších vozů Tesla vybavených ultrazvukovými senzory, ale nepotvrdil časovou osu.