Jak vznikal Volkswagen ID.Buzz? Mrkněte na cestu od studie po sériovou výrobu
- Podívejte se, jak vznikal elektrický Volkswagen ID.Buzz
- Automobilka si připravila podrobnou reportáž
- Dokážete si představit úsilí inženýrů?

Zajisté jste někdy přemýšleli, jak dlouhou cestou musel projít vývoj vašeho oblíbeného vozidla. A pochopitelně musí být všem jasné, že od první skicy do výroby prvního šroubku produkčního vozu to trvá i několik let. Volkswagen nyní nabízí exkluzivní pohled do zákulisí plánování, vývoje i produkce svého nejnovějšího modelu, ID.Buzz.
Jak vznikal Volkswagen ID.Buzz?
Tento model je navíc unikátní tím, že stojí na pomezí mezi osobním a užitkovým vozem. Volkswagen má dvě divize, které ve vývoji tohoto modelu úzce spolupracovaly. Pokud jste příznivci legendární řady T, pak zajisté víte, že tento vůz spadá právě do kategorie užitkových vozů. Nabízí se v mnoha různých specifikacích, karoseriích, zaměřeních i výbavách.
Cílem bylo vytvořit vůz, který bude splňovat vysoké nároky a výbavu modelu Multivan na půdorysu osobního vozu. Zaujmout tak má nejen příznivce řady T a legendárního modelu Bulli, ale i takové, kteří vyžadují od osobního vozu velký prostor pro rodinu. V neposlední řadě je ale dnes velmi důležitá i hospodárná stránka vozu. K tomu má pomoci revoluční modulární platforma pro elektromobily MEB.

Čtěte také: Nejlepší elektromobil roku? První místo získává Volkswagen ID.Buzz
Od prvního prototypu přes tisíce kilometrů až k produkční verzi
Již první prototypy dokážou odhalit, zda je možné představy designérů přenést do reality. Testování takových vozů prochází náročným procesem v extrémních podmínkách. Podobné záběry často vídáte především ze severských oblastí, kde jsou vozy vystavovány teplotám hloboko pod nulou. Ale cesty zavedou prototypy i do opačného spektra teplot. Za dobu testování auta ujedou stovky tisíc kilometrů a vyzkouší snad všechny možné druhy terénu a povrchů.
ID.Buzz má být především praktickým vozem pro každodenní provoz. Musí tak být reálným provozem ověřeno, zda všechny prvky řádně ochrání a poslouží posádce za každého počasí i za nestandarních situací. To vše samozřejmě po celém světě. Vysoké nároky jsou pak kladeny především na prvky komfortní výbavy. Věděli jste, že vnější zrcátko se musí zbavit námrazy při vnějších teplotách minus 20 stupňů Celsia do tří minut?
Pokud vás historie řady T, model Bulli i vývoj nejmodernějšího vozu značky zajímá, připravil si pro vás Volkswagen pěknou reportáž. Celou si ji můžete pustit v originálním anglickém znění na YouTube.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.