Jak správně používat klimatizaci? Stačí dodržet pár jednoduchých pravidel

Matyáš Kunst
  • Každý má klimatizaci v autě, ale jen málo lidí ji umí správně ovládat
  • Teplota by se měla upravovat postupně, zdraví máte totiž jen jedno
  • Zároveň je důležité, abyste klimatizaci věnovali patřičnou péči
Víte, jak správně používat klimatizaci?
Víte, jak správně používat klimatizaci?

V novějších vozech už je klimatizace v podstatě standardem a léto bez ní si uvnitř vytopených interiérů neumíme skoro ani představit. Problém však nastává ve chvíli, kdy nevíme, jak s ní správně zacházet tak, aby jsme si uchovali naše zdraví a klimatizaci v dobré kondici. Dnes si tedy ukážeme několik tipů, jak z tohoto zařízení vydolovat maximum bez jakékoliv újmy.

Jak správně používat klimatizaci v autě?

Představme si naprosto typický případ, kdy v letních pařácích nastupujeme do auta s vidinou rychlého ochlazení. Většina z nás by vpadla do interiéru, otočila všechny knoflíky „na max“, natočila ventilátory směrem na naši osobu a čekala, než se dostaví kýžený efekt. To je pochopitelně jedna z variant, nicméně tento scénář většinou vede k tomu, že během několika dnů ležíme doma s čajem a proklínáme moderní technologie. Vezmeme si to tedy znova od začátku.

První věc, kterou před nastoupením dovnitř vozidla musíme udělat je otevřít dveře, pokud možno všechny. Dostaneme se tím z toho nejhoršího a i klimatizace bude o něco efektivnější. Zároveň není zrovna dobrý nápad přetočit kolečko určující teplotu na minimum hned napoprvé. Buďte trpěliví a teplotu snižujte postupně, předejdete tak teplotnímu šoku a tělo se lépe adaptuje. Ventilátory by z toho samého důvodu neměly mířit přímo na tělo, ale někam do prostoru.

Ovládání klimatizace ve voze
Ovládání klimatizace ve voze

Čtěte také: Jak odstranit vlhkost či námrazu z oken auta? Řidiči často hledají zbytečně složitá řešení


Cirkulace vzduchu má své plusy i mínusy

Prst se vám taky určitě mihne nad možností cirkulace vzduchu. Tato funkce způsobí, že se vzduch proháněný klimatizací nenasává zvenku, ale pouze zevnitř, nejčastěji ze zadního prostoru. To skýtá plusy i mínusy. Výhodou je, že klimatizace bude ve velkých teplech mnohem účinnější vzhledem k tomu, že bude pracovat s již ochlazeným vzduchem a celý proces tak bude znatelně rychlejší. Na druhou stranu tlačítko nemačkejte v případě, že máte pasažéry i na zadních sedadlech. Tím, že se vzduch nasává především v zadní části, zůstává na tomto místě v podstatě stát a ochlazuje se mnohem pomaleji, čímž spolucestující zvlášť nepotěšíte.

Nejlepší variantou je pochopitelně zapnutí automatické klimatizace, kterou pokud elektromobil disponuje, máte v létě v podstatě vyhráno. Většinou se mezi tlačítky pyšní nápisem „Auto“ a po jejím zapnutí se sama reguluje jak intenzita, tak teplota.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články