Jak dopadl Model X při tahání přívěsu?
Už jednou jsme mohli hochy z Youtube kanálu TFLCar vidět při testování Tesla Modelu X v roli tažného auta. Tehdy to při tahání koňského přívěsu moc dobře nedopadlo. Nyní se rozhodli pro další test. Tentokrát s menším campingovým přívěsem na 1200 mil dlouhé cestě přes několik amerických státu. Jak to dopadlo tentokrát?

Opět moc dobře ne. Jak se totiž ukázalo, elektrická auta na tahání příliš vhodná nejsou. Přesněji řečeno dle lidí z TFLCar si s taháním velké zátěže poradí dobře. Především díky velkému kroutícímu momentu. Problém je, že jejich spotřeba při tahání roste razantním tempem, takže na překonávání velkých vzdáleností je to problém.
Trasa byla naplánovaná přes několik amerických států. Konkrétně z Colorada do Oregonu. Celkem měřila přes 1200 mil a dle A Better Routeplanner aplikace měla celá trasa trvat 27 hodin včetně nabíjecích zastávek. Připomeňme, že ta samá trasa dle Google Maps konvenčním autem trvá necelých 20 hodin.
Bohužel už v první části trasy se ukázalo, že spotřeba Modelu X vzrostla téměř na dvojnásobek a nakonec na každou jednu a půl hodinu jízdy vycházelo hodinu nabíjení. Celá trasa by se pak protáhla na něco přes 30 hodin. To už se jim ale nechtělo podstupovat, tak test v půlce Wyomingu přerušili.
Sami autoři testu přiznávají, že jízdu Teslou si za „normálnějších“ okolností velmi užívají, ale v tomto případě dlouhých tras s přívěsem se konvenčnímu autu nevyrovná. Problém vidí spíše na americkém kontinentu, kde jsou obecně vzdálenosti větší. V Evropě by s tím, dle nich, takový problém být nemusel.
Otázkou je, jak si s tímto problémem poradí firmy jako Ford či Rivian, které na příští roky plánují uvedení prvních plně elektrických pickupů. Jedná se o segment aut, kde je tahání přívěsu docela častá záležitost. I samotná Tesla se chystá po Modelu Y uvést na trh pickup.
Zdroj: insideevs.com