Hyundai Santa Fe (2024) oficiálně! Velký, rodinný dostavník s nepřehlédnutelným designem

  • Hyundai Santa Fe (2024) vystupuje ze své komfortní řady a mění své zaměření
  • Vůz se více přizpůsobil účelu cestování a dobrodružnému životnímu stylu
  • Nebudete mu chtít věřit, že jde „jen“ o středně velké SUV
Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024) | foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe od doby své první ukázky před pár týdny zvedá nejedno obočí. Pravdou je, že premianta v modelu Staria nejspíše nepřekoná, nicméně jde od Hyundai o opravdu velkou změnu, zvláště u tak zavedeného modelu. Tak v nové, již páté generaci, přijíždí ve zcela přepracovaném designu. V určitých pohledech najdete podobnost s modelem Ioniq 5. Zbytek je jak z jiného světa.

Je to pořád Hyundai Santa Fe? Neměl by mít zcela nový název?

Ze všech svých generací je ta nejnovější zaručeně nejhranatější. Co si budeme povídat, z pohledu praktičnosti nic lepšího nevymyslíte. A že je toto středně velké SUV praktické odpředu až po obrovské víko zavazadlového prostoru. Poprvé navíc nabídne plnohodnotný prostor pro sedm cestujících. To umožnil i delší rozvor náprav. Možná i proto byste jej na první pohled zařadili po bok BMX X7, Mercedesu GLS nebo modelu Kia EV9.

Jestliže sledujete korejského výrobce více zblízka, poznáte zde i náznaky sportovního konceptu N Vision 74. Ten jak kdyby z oka vypadl sportovním vozům ze sedmdesátých let. Hranatá přední maska evokuje moře místa a je to tak po právu. Světelný podpis dvojice clusterů denního svícení ve tvaru písmene H působí velmi impozantně. Krátké převisy karosérie přímo vybízí k výletu mimo asfaltové cesty. Hyundai u modelu Santa Fe výrazným způsobem mění cílovou skupinu.

Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024) | foto: Hyundai


Čtěte také: Majitelé elektromobilů ženou skupinu Hyundai k soudu. Kvůli čemu?


Skupinové vozy jedou na stejné vlně

Zatímco dosluhující model se zaměřuje spíše na klienty, kteří mají rádi pohodlí a jistotu v městském provozu, přepracovaný model cílí více na rodiny, trávení více času ve voze na cestách a to i při dobrodružství v přírodě. Interiér je do značné míry příbuzný jak s menšími modely Hyundai, tak i u sesterských vozů Kia. Jednoduchost se zde nedá upřít a je jasně vymezený prostor pro řidiče a zbytek posádky. Od technického uspořádání současné generace je to zajímavý posun vpřed, myšleno pouze v dobrém. Jen příznivci fyzických tlačítek nebudou příliš nadšení.

Druhá, případně třetí řada sedadel se dá sklopit do úplné roviny a vytvoří ve voze takzvanou terasu. I tímto způsobem chce Hyundai podpořit rodiny v cestování. Rozhodl se tak navíc na základě sběru dat přímo od svých zákazníků a zájemců. Lidé si vlastně sami odhlasovali výraznou proměnu modelu. Veškeré použité materiály jsou vyrobené měkčené a pouze z ekologických surovin. Sedadla jsou vyrobena z ekologické umělé kůže nezávadné pro žádné cestující. Homologaci šetrnosti splňuje i pro děti do tří let.

Hyundai Santa Fe, interiér

Hyundai Santa Fe, interiér | foto: Hyundai

Premiant ve své třídě

Úložný prostor nového modelu Hyundai Santa Fe je bezkonkurenčně největší ve své kategorii. S objemem 725 litrů žádný větší skutečně nehledejte. Uspokojí tak i největšího kempingového nadšence. Cestující jednoduše nebudou chtít ani vystoupit. Spolujezdec může mít sedadlo vybavené opěrkou pro nohy, v případě šestimístného provedení jsou i pilotky v druhé řadě rozšířeně polohovatelné. Vše elektricky ovládané. Lepší odkladové plochy zajišťuje i centrální obousměrná konzole, která poslouží jak cestujícím vpředu, tak i těm v prostřední řadě.

Hyundai bude již od začátku nabízet možnost digitálního zpětného zrcátka. Nově tuto možnost začíná nabízet i u současných elektrických modelů. Nabídka bezdrátového nabíjení mobilních telefonů se rozšířila o druhou cívku i pro spolujezdce. Příznivce kabelového nabíjení potěší možnost rychlého dobíjení pomocí zásuvky typu USB-C o výkonu až 27 W. Unikátním doplňkem je sterilizační UV-C přihrádka v prostoru před spolujezdcem. Vůz si bude hlídat svoji softwarovou výbavu a aktuálnost pomocí neustálého připojení k internetu.

Hyundai Santa Fe, zadní "terasa"

Hyundai Santa Fe, zadní “terasa” | foto: Hyundai

Santa Fe výhradně s hybridními jednotkami. V USA a v Koreji i se silným benzínem

Co se týká bezpečnostní výbavy, je vůz vybavený novým systémem autonomního nouzového brzdění. Ten doplňuje i asistent pro vedení v jízdním pruhu. Pro své fungování využívá čelní kameru u zpětného zrcátka. Inteligentní adaptivní tempomat spolupracuje s dalšími systémy pro čtení značek i vestavěnou navigací pro zlepšení jízdního komfortu. Samozřejmostí jsou i systémy pro sledování mrtvých úhlů nebo parkovací asistenty či přímo samočinné parkování.

Vůz Hyundai Santa Fe se v Evropě nebude nabízet s výhradně spalovacími jednotkami. Obě nabízené verze včetně České republiky budou využívat pomoci hybridního systému. Základní hybrid se páruje s benzínovým agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem 170 kW. Výkonnější varianta nabízí plug-in hybridní pohon se stejným agregátem. Systémový výkon je zde navýšený na 200 kW. Severoamerický a korejský trh se dočkají i čistě benzínových pohonů s turbem a objemem 2,5 litru. Vůz se nebude vyrábět se vznětovými jednotkami.

Hyundai Santa Fe, čelní maska (2024)

Hyundai Santa Fe. čelní maska (2024) | foto: Hyundai

Cena a dostupnost

Zájemci o hranatého zástupce jihokorejské značky si v Česku musí počkat do poloviny příštího roku. Domácí trh bude mít exkluzivní prodej Hyundai Santa Fe (2024) již ve druhé polovině letošního roku. Veškeré specifikace bychom se měli dozvědět na autosalonu v Los Angeles, stejně tak si ještě musíte počkat na ceny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai Santa Fe (2024) oficiálně! Velký, rodinný dostavník s nepřehlédnutelným designem

  • Hyundai Santa Fe (2024) vystupuje ze své komfortní řady a mění své zaměření
  • Vůz se více přizpůsobil účelu cestování a dobrodružnému životnímu stylu
  • Nebudete mu chtít věřit, že jde „jen“ o středně velké SUV
Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024) | foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe od doby své první ukázky před pár týdny zvedá nejedno obočí. Pravdou je, že premianta v modelu Staria nejspíše nepřekoná, nicméně jde od Hyundai o opravdu velkou změnu, zvláště u tak zavedeného modelu. Tak v nové, již páté generaci, přijíždí ve zcela přepracovaném designu. V určitých pohledech najdete podobnost s modelem Ioniq 5. Zbytek je jak z jiného světa.

Je to pořád Hyundai Santa Fe? Neměl by mít zcela nový název?

Ze všech svých generací je ta nejnovější zaručeně nejhranatější. Co si budeme povídat, z pohledu praktičnosti nic lepšího nevymyslíte. A že je toto středně velké SUV praktické odpředu až po obrovské víko zavazadlového prostoru. Poprvé navíc nabídne plnohodnotný prostor pro sedm cestujících. To umožnil i delší rozvor náprav. Možná i proto byste jej na první pohled zařadili po bok BMX X7, Mercedesu GLS nebo modelu Kia EV9.

Jestliže sledujete korejského výrobce více zblízka, poznáte zde i náznaky sportovního konceptu N Vision 74. Ten jak kdyby z oka vypadl sportovním vozům ze sedmdesátých let. Hranatá přední maska evokuje moře místa a je to tak po právu. Světelný podpis dvojice clusterů denního svícení ve tvaru písmene H působí velmi impozantně. Krátké převisy karosérie přímo vybízí k výletu mimo asfaltové cesty. Hyundai u modelu Santa Fe výrazným způsobem mění cílovou skupinu.

Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024) | foto: Hyundai


Čtěte také: Majitelé elektromobilů ženou skupinu Hyundai k soudu. Kvůli čemu?


Skupinové vozy jedou na stejné vlně

Zatímco dosluhující model se zaměřuje spíše na klienty, kteří mají rádi pohodlí a jistotu v městském provozu, přepracovaný model cílí více na rodiny, trávení více času ve voze na cestách a to i při dobrodružství v přírodě. Interiér je do značné míry příbuzný jak s menšími modely Hyundai, tak i u sesterských vozů Kia. Jednoduchost se zde nedá upřít a je jasně vymezený prostor pro řidiče a zbytek posádky. Od technického uspořádání současné generace je to zajímavý posun vpřed, myšleno pouze v dobrém. Jen příznivci fyzických tlačítek nebudou příliš nadšení.

Druhá, případně třetí řada sedadel se dá sklopit do úplné roviny a vytvoří ve voze takzvanou terasu. I tímto způsobem chce Hyundai podpořit rodiny v cestování. Rozhodl se tak navíc na základě sběru dat přímo od svých zákazníků a zájemců. Lidé si vlastně sami odhlasovali výraznou proměnu modelu. Veškeré použité materiály jsou vyrobené měkčené a pouze z ekologických surovin. Sedadla jsou vyrobena z ekologické umělé kůže nezávadné pro žádné cestující. Homologaci šetrnosti splňuje i pro děti do tří let.

Hyundai Santa Fe, interiér

Hyundai Santa Fe, interiér | foto: Hyundai

Premiant ve své třídě

Úložný prostor nového modelu Hyundai Santa Fe je bezkonkurenčně největší ve své kategorii. S objemem 725 litrů žádný větší skutečně nehledejte. Uspokojí tak i největšího kempingového nadšence. Cestující jednoduše nebudou chtít ani vystoupit. Spolujezdec může mít sedadlo vybavené opěrkou pro nohy, v případě šestimístného provedení jsou i pilotky v druhé řadě rozšířeně polohovatelné. Vše elektricky ovládané. Lepší odkladové plochy zajišťuje i centrální obousměrná konzole, která poslouží jak cestujícím vpředu, tak i těm v prostřední řadě.

Hyundai bude již od začátku nabízet možnost digitálního zpětného zrcátka. Nově tuto možnost začíná nabízet i u současných elektrických modelů. Nabídka bezdrátového nabíjení mobilních telefonů se rozšířila o druhou cívku i pro spolujezdce. Příznivce kabelového nabíjení potěší možnost rychlého dobíjení pomocí zásuvky typu USB-C o výkonu až 27 W. Unikátním doplňkem je sterilizační UV-C přihrádka v prostoru před spolujezdcem. Vůz si bude hlídat svoji softwarovou výbavu a aktuálnost pomocí neustálého připojení k internetu.

Hyundai Santa Fe, zadní "terasa"

Hyundai Santa Fe, zadní “terasa” | foto: Hyundai

Santa Fe výhradně s hybridními jednotkami. V USA a v Koreji i se silným benzínem

Co se týká bezpečnostní výbavy, je vůz vybavený novým systémem autonomního nouzového brzdění. Ten doplňuje i asistent pro vedení v jízdním pruhu. Pro své fungování využívá čelní kameru u zpětného zrcátka. Inteligentní adaptivní tempomat spolupracuje s dalšími systémy pro čtení značek i vestavěnou navigací pro zlepšení jízdního komfortu. Samozřejmostí jsou i systémy pro sledování mrtvých úhlů nebo parkovací asistenty či přímo samočinné parkování.

Vůz Hyundai Santa Fe se v Evropě nebude nabízet s výhradně spalovacími jednotkami. Obě nabízené verze včetně České republiky budou využívat pomoci hybridního systému. Základní hybrid se páruje s benzínovým agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem 170 kW. Výkonnější varianta nabízí plug-in hybridní pohon se stejným agregátem. Systémový výkon je zde navýšený na 200 kW. Severoamerický a korejský trh se dočkají i čistě benzínových pohonů s turbem a objemem 2,5 litru. Vůz se nebude vyrábět se vznětovými jednotkami.

Hyundai Santa Fe, čelní maska (2024)

Hyundai Santa Fe. čelní maska (2024) | foto: Hyundai

Cena a dostupnost

Zájemci o hranatého zástupce jihokorejské značky si v Česku musí počkat do poloviny příštího roku. Domácí trh bude mít exkluzivní prodej Hyundai Santa Fe (2024) již ve druhé polovině letošního roku. Veškeré specifikace bychom se měli dozvědět na autosalonu v Los Angeles, stejně tak si ještě musíte počkat na ceny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."