Hyundai představil futuristický nákladní elektromobil s palivovými články na vodík

Hyndai nám na veletrhu North American Vehicle Show představil svůj koncept nákladního automobilu s palivovými články. Cílem futuristického Neptunu HDC-6 je „objevování příležitostí na trhu užitkových vozidel v USA.“

Tento futuristický krasavec nese jméno HDC-6 Neptun, jde o nákladní elektromobil s palivovými články na vodík, který se v USA klasifikuje jako vozidlo třídy 8. Aerodynamický vzhled tohoto náklaďáku vizuálně lehce připomíná vlaky společnosti Streamliner nebo přívěsy firmy Airstream. Přední části vozu jasně dominuje masivní čelní sklo, ve spodní části zase převažují tzv. „žebra.“ V části „žeber“ jsou umístěny kromě čelního světla i chladiče.

Hyundai na veletrhu kromě návěsu s palivovými články ukázal dokonce i koncept přívěsu, tento přívěs nese označení HT Nitro ThermoTech, jde o koncept trvale udržitelnějšího mrazírenského přívěsu, který využívá ekologickou energii.

Jihokorejská automobilka zatím neposkytla žádné informace ohledně výkonu Neptunu HDC-6, ovšem exkluzivně pro North American Commercial Vehicle Show je plánovaná tisková konference. „Palivové články jsou pro užitková vozidla skvělou volbou. Hodí se skvěle pro těžká nákladní vozidla a na jízdu na větší vzdálenosti a to díky velkému dojezdu, většímu možnému nákladu, kratšímu „tankování“ a díky drasticky nižším výdajům,“ sdělila společnost. Hyundai zatím neodhalil ani žádné další detaily ohledně jeho vstupu na americký trh. Prozradil jen, že „pokukují po příležitostech.“  Pokud je to pravda, tak určitě právě s vodíkem: „Hyundai začne zkoumat příležitosti na trhu užitkových vozidel v USA a bude otevřen spolupráci s dalšími partnery, aby vydláždil cestu k vytvoření vodíkového ekosystému pro užitková vozidla.“

V Evropě je vize Hyundaie v oblasti náklaďáků s palivovými články mnohem jasnější a konkrétnější, ale o to méně futuristická. Do roku 2025 má společnost Hyundai v úmyslu uvést na švýcarský trh celkem 1600 nákladních automobilů s palivovými články. Prvních 50 vozů Hyundai H2 XCIENT má být dodáno již v roce 2020. Vůz má mít dva palivové články, každý s výkonem 95 kilowatt, vodík v sedmi nádržích dává tomuto nulově emisnímu nákladnímu vozu dojezd až 400 kilometrů.

Zdroj: electrive.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai představil futuristický nákladní elektromobil s palivovými články na vodík

Hyndai nám na veletrhu North American Vehicle Show představil svůj koncept nákladního automobilu s palivovými články. Cílem futuristického Neptunu HDC-6 je „objevování příležitostí na trhu užitkových vozidel v USA.“

Tento futuristický krasavec nese jméno HDC-6 Neptun, jde o nákladní elektromobil s palivovými články na vodík, který se v USA klasifikuje jako vozidlo třídy 8. Aerodynamický vzhled tohoto náklaďáku vizuálně lehce připomíná vlaky společnosti Streamliner nebo přívěsy firmy Airstream. Přední části vozu jasně dominuje masivní čelní sklo, ve spodní části zase převažují tzv. „žebra.“ V části „žeber“ jsou umístěny kromě čelního světla i chladiče.

Hyundai na veletrhu kromě návěsu s palivovými články ukázal dokonce i koncept přívěsu, tento přívěs nese označení HT Nitro ThermoTech, jde o koncept trvale udržitelnějšího mrazírenského přívěsu, který využívá ekologickou energii.

Jihokorejská automobilka zatím neposkytla žádné informace ohledně výkonu Neptunu HDC-6, ovšem exkluzivně pro North American Commercial Vehicle Show je plánovaná tisková konference. „Palivové články jsou pro užitková vozidla skvělou volbou. Hodí se skvěle pro těžká nákladní vozidla a na jízdu na větší vzdálenosti a to díky velkému dojezdu, většímu možnému nákladu, kratšímu „tankování“ a díky drasticky nižším výdajům,“ sdělila společnost. Hyundai zatím neodhalil ani žádné další detaily ohledně jeho vstupu na americký trh. Prozradil jen, že „pokukují po příležitostech.“  Pokud je to pravda, tak určitě právě s vodíkem: „Hyundai začne zkoumat příležitosti na trhu užitkových vozidel v USA a bude otevřen spolupráci s dalšími partnery, aby vydláždil cestu k vytvoření vodíkového ekosystému pro užitková vozidla.“

V Evropě je vize Hyundaie v oblasti náklaďáků s palivovými články mnohem jasnější a konkrétnější, ale o to méně futuristická. Do roku 2025 má společnost Hyundai v úmyslu uvést na švýcarský trh celkem 1600 nákladních automobilů s palivovými články. Prvních 50 vozů Hyundai H2 XCIENT má být dodáno již v roce 2020. Vůz má mít dva palivové články, každý s výkonem 95 kilowatt, vodík v sedmi nádržích dává tomuto nulově emisnímu nákladnímu vozu dojezd až 400 kilometrů.

Zdroj: electrive.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."