Hyundai nechal nahlédnout do svých vývojových laboratoří. Aktuálně jeho pracovníci pracují na robotovi s umělou inteligencí, který se má stát novým asistentem při nabíjení. Pamatujete si případy, kdy se vás pracovník na čerpací stanici ptal, zda vám může natankovat? Tak u elektrických aut tuto štafetu přebere robot.
Nabíjecí robot používá 3D kamery s pomocí algoritmu umělé inteligence. Svojí dosavadní práci Hyundai prezentuje ve videu. Skupina Hyundai, která kromě mateřské značky vyvíjí vozy Kia a Genesis, se během relativně krátké doby vypracovala na třetí největší automobilovou skupinu. Pomohl jí k tomu vcelku velký risk a sázka na rozvoj elektrických vozů.
Bezpochyby tím největším trhákem je stále model Hyundai Ioniq 5. Nyní se ale očekává, že nedávno uvedený model Ioniq 6 se dočká minimálně stejného přijetí a úspěchu. Právě na tomto modelu výrobce prezentuje svůj nejnovější výtvor. Oba modely do dnešího dne překonaly hranici 100 tisíc prodaných kusů.
K dalšímu postupu má pomoci právě nabíjecí asistent. Ve zkratce o něm hovoří jako o ACR, tedy Automatic Charging Robot (v překladu „automatický nabíjecí robot“ – pozn. redakce). Co tedy tenhle nový přírůstek do rodiny Hyundai vlastně umí a jak funguje?
Čtěte také: Hyundai na to jde jinak! U svých aut zachová fyzická tlačítka, a to z dobrého důvodu
Aby bylo pohodlí učiněno za dobře, vůz po zastavení majitelka pošle zaparkovat díky vzdálenému automatickému parkování. Tuto funkci dnes již běžně ve vozech Hyundai a Kia najdete. Jakmile vůz vycítí přítomnost robota, otevře nabíjecí port. Robot si pomocí kamer naskenuje přesnou polohu konektoru a připojí vůz do sítě. Jakmile je baterie doplněna, přijde majiteli vozu upozornění na smartphone a robot se odpojí.
Společnost nyní zvažuje všechny možné způsoby použití robota v praxi. V potaz se berou různé velikosti parkovacích míst, povětrnostní podmínky, případné překážky v cestě robota, ale i hmotnost samotného nabíjecího kabelu. Robot by totiž v mnoha případech mohl nahradit jednotky pevných stanic a připojoval by se k vozidlu i na běžném parkovacím místě. ACR robota bude možné také spatřit na připravovaném veletrhu Soul Mobility Show, který začíná 31. března.
Hyundai nechal nahlédnout do svých vývojových laboratoří. Aktuálně jeho pracovníci pracují na robotovi s umělou inteligencí, který se má stát novým asistentem při nabíjení. Pamatujete si případy, kdy se vás pracovník na čerpací stanici ptal, zda vám může natankovat? Tak u elektrických aut tuto štafetu přebere robot.
Nabíjecí robot používá 3D kamery s pomocí algoritmu umělé inteligence. Svojí dosavadní práci Hyundai prezentuje ve videu. Skupina Hyundai, která kromě mateřské značky vyvíjí vozy Kia a Genesis, se během relativně krátké doby vypracovala na třetí největší automobilovou skupinu. Pomohl jí k tomu vcelku velký risk a sázka na rozvoj elektrických vozů.
Bezpochyby tím největším trhákem je stále model Hyundai Ioniq 5. Nyní se ale očekává, že nedávno uvedený model Ioniq 6 se dočká minimálně stejného přijetí a úspěchu. Právě na tomto modelu výrobce prezentuje svůj nejnovější výtvor. Oba modely do dnešího dne překonaly hranici 100 tisíc prodaných kusů.
K dalšímu postupu má pomoci právě nabíjecí asistent. Ve zkratce o něm hovoří jako o ACR, tedy Automatic Charging Robot (v překladu „automatický nabíjecí robot“ – pozn. redakce). Co tedy tenhle nový přírůstek do rodiny Hyundai vlastně umí a jak funguje?
Čtěte také: Hyundai na to jde jinak! U svých aut zachová fyzická tlačítka, a to z dobrého důvodu
Aby bylo pohodlí učiněno za dobře, vůz po zastavení majitelka pošle zaparkovat díky vzdálenému automatickému parkování. Tuto funkci dnes již běžně ve vozech Hyundai a Kia najdete. Jakmile vůz vycítí přítomnost robota, otevře nabíjecí port. Robot si pomocí kamer naskenuje přesnou polohu konektoru a připojí vůz do sítě. Jakmile je baterie doplněna, přijde majiteli vozu upozornění na smartphone a robot se odpojí.
Společnost nyní zvažuje všechny možné způsoby použití robota v praxi. V potaz se berou různé velikosti parkovacích míst, povětrnostní podmínky, případné překážky v cestě robota, ale i hmotnost samotného nabíjecího kabelu. Robot by totiž v mnoha případech mohl nahradit jednotky pevných stanic a připojoval by se k vozidlu i na běžném parkovacím místě. ACR robota bude možné také spatřit na připravovaném veletrhu Soul Mobility Show, který začíná 31. března.