Premiérový požár elektromobilu Tesla si minulý týden odbyli hasiči z města Sacramento v Kalifornii. Na tamním vrakovišti začal hořet odstavený Model S po nehodě. Ta se však odehrála už před třemi týdny.
Požár vznikl v prostoru baterie. Hasiči měli problém s uhašením plamenů, protože se baterie opět vznítila. Otočili proto celý vůz na bok aby se lépe dostali k hořící baterii.
Bateriové články se však neustále zapalovaly i poté, co hasiči nastříkali vodu přímo do prostoru baterie. Proto se rozhodli ponořit celý vrak do vodní lázně. Vykopali malou jámu, naplnili ji vodou a do ní Model S ponořili. Až toto řešení pomohlo plameny po hodině bojů finálně uhasit. Při incidentu nedošlo k žádným zraněním.
Čtěte také: V Paříži stahují elektrobusy z provozu, riziko požáru je až příliš velké
I přes tento incident jsou požáry elektromobilů několikanásobně méně časté než požáry spalovacích vozidel. Podle průzkumu společnosti AutoinsuranceEZ z ledna letošního roku, připadá pouhých 25,1 požáru elektromobilů na 100 tisíc prodaných kusů. Na 100 tisíc prodaných spalovacích vozů připadá 1 529,9 požáru. Nejhůře dopadly hybridy s číslem 3 474,5.
I například samotná Tesla ve své zprávě o dopadu (Impact report) z roku 2021 uvádí, že požáry jejich vozidel byly 11× nižší než u průměrného vozidla ve Spojených státech. Na každou miliardu ujetých kilometrů v letech 2012 až 2021 došlo přibližně k pěti požárům vozidel Tesla.
Premiérový požár elektromobilu Tesla si minulý týden odbyli hasiči z města Sacramento v Kalifornii. Na tamním vrakovišti začal hořet odstavený Model S po nehodě. Ta se však odehrála už před třemi týdny.
Požár vznikl v prostoru baterie. Hasiči měli problém s uhašením plamenů, protože se baterie opět vznítila. Otočili proto celý vůz na bok aby se lépe dostali k hořící baterii.
Bateriové články se však neustále zapalovaly i poté, co hasiči nastříkali vodu přímo do prostoru baterie. Proto se rozhodli ponořit celý vrak do vodní lázně. Vykopali malou jámu, naplnili ji vodou a do ní Model S ponořili. Až toto řešení pomohlo plameny po hodině bojů finálně uhasit. Při incidentu nedošlo k žádným zraněním.
Čtěte také: V Paříži stahují elektrobusy z provozu, riziko požáru je až příliš velké
I přes tento incident jsou požáry elektromobilů několikanásobně méně časté než požáry spalovacích vozidel. Podle průzkumu společnosti AutoinsuranceEZ z ledna letošního roku, připadá pouhých 25,1 požáru elektromobilů na 100 tisíc prodaných kusů. Na 100 tisíc prodaných spalovacích vozů připadá 1 529,9 požáru. Nejhůře dopadly hybridy s číslem 3 474,5.
I například samotná Tesla ve své zprávě o dopadu (Impact report) z roku 2021 uvádí, že požáry jejich vozidel byly 11× nižší než u průměrného vozidla ve Spojených státech. Na každou miliardu ujetých kilometrů v letech 2012 až 2021 došlo přibližně k pěti požárům vozidel Tesla.