Geniální nápad. Japonci testují nabíjení elektromobilů při čekání na semaforech

  • Japonci začali testovat nabíjení elektromobilů při čekání na semaforech
  • Pilotní program testování začal jen kousek od Tokia
  • Jakou vzdálenost dokáží bezdrátové nabíječky během čekání dobít?
Japonci testují nabíjení elektromobilů na semaforech

Japonci testují nabíjení elektromobilů na semaforech | foto: Unsplash

V Japonsku byl spuštěn pilotní program testování nabíjení elektromobilů během čekání na semaforech. Zajímavá inovace se začíná zkoušet jen nedaleko od Tokia. Jaký dojezd vám tyto bezdrátové nabíječky poskytnou?

Nabíjet elektromobil se dá i na semaforu

Nedaleko japonského hlavního města Tokio, a to konkrétně ve městě Kašiwa-no-ha, začíná testování bezdrátového nabíjení elektromobilů na semaforech. Pilotní projekt je spoluprací univerzit v Tokiu a Čibě spolu s celkem devíti dalšími společnostmi, včetně například známého výrobce pneumatik Bridgestone.

Systém napájení, který vyvinula tokijská univerzita, má být nyní otestován z hlediska jeho schopnosti nabíjení a odolnosti. Nabíjecí systém se skládá z prefabrikovaných nabíjecích cívek zabudovaných do povrchu vozovky před semafory. Bezdrátové nabíjení je vždy zahájeno okamžitě poté, co systém detekuje, že se nad ním nachází vozidlo.

Semafor

Semafor, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy


Kolik kilometrů dojezdu dokáže takové nabíjení přidat?

Aby nabíjení fungovalo, musí být vozy vybaveny speciálním zařízením v blízkosti pneumatik. Podle vědců by pak pouhých 10 sekund přejezdu přes cívky mělo zajisti dojezd kolem jednoho kilometru. Během minuty dlouhému čekání na zelenou tak dokáže nabít až 6 kilometrů dojezdu, což je na městské vzdálenosti slušné. Kdyby byl takový systém zakomponován na každém semaforu, rozhodně by se nejednalo a zanedbatelné počty.

Celý experiment bude probíhat od října do 10. března pod vedením japonského ministerstva dopravy. Pokud bude pilotní program vyhodnocen jako úspěšný, systém se možná v budoucnu rozšíří i na další křižovatky, jak v Kašiwa-no-hu, tak i v dalších japonských městech. Co si o této technologii a podobném způsobu využití, který vymysleli Japonci, myslíte vy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Geniální nápad. Japonci testují nabíjení elektromobilů při čekání na semaforech

  • Japonci začali testovat nabíjení elektromobilů při čekání na semaforech
  • Pilotní program testování začal jen kousek od Tokia
  • Jakou vzdálenost dokáží bezdrátové nabíječky během čekání dobít?
Japonci testují nabíjení elektromobilů na semaforech

Japonci testují nabíjení elektromobilů na semaforech | foto: Unsplash

V Japonsku byl spuštěn pilotní program testování nabíjení elektromobilů během čekání na semaforech. Zajímavá inovace se začíná zkoušet jen nedaleko od Tokia. Jaký dojezd vám tyto bezdrátové nabíječky poskytnou?

Nabíjet elektromobil se dá i na semaforu

Nedaleko japonského hlavního města Tokio, a to konkrétně ve městě Kašiwa-no-ha, začíná testování bezdrátového nabíjení elektromobilů na semaforech. Pilotní projekt je spoluprací univerzit v Tokiu a Čibě spolu s celkem devíti dalšími společnostmi, včetně například známého výrobce pneumatik Bridgestone.

Systém napájení, který vyvinula tokijská univerzita, má být nyní otestován z hlediska jeho schopnosti nabíjení a odolnosti. Nabíjecí systém se skládá z prefabrikovaných nabíjecích cívek zabudovaných do povrchu vozovky před semafory. Bezdrátové nabíjení je vždy zahájeno okamžitě poté, co systém detekuje, že se nad ním nachází vozidlo.

Semafor

Semafor, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy


Kolik kilometrů dojezdu dokáže takové nabíjení přidat?

Aby nabíjení fungovalo, musí být vozy vybaveny speciálním zařízením v blízkosti pneumatik. Podle vědců by pak pouhých 10 sekund přejezdu přes cívky mělo zajisti dojezd kolem jednoho kilometru. Během minuty dlouhému čekání na zelenou tak dokáže nabít až 6 kilometrů dojezdu, což je na městské vzdálenosti slušné. Kdyby byl takový systém zakomponován na každém semaforu, rozhodně by se nejednalo a zanedbatelné počty.

Celý experiment bude probíhat od října do 10. března pod vedením japonského ministerstva dopravy. Pokud bude pilotní program vyhodnocen jako úspěšný, systém se možná v budoucnu rozšíří i na další křižovatky, jak v Kašiwa-no-hu, tak i v dalších japonských městech. Co si o této technologii a podobném způsobu využití, který vymysleli Japonci, myslíte vy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."