Za několik posledních let se v důsledku hledání optimalizace a dokonalosti designu stala kola něčím naprosto jiným, než na co byli roky zvyklí naši tátové nebo dědové. Některé týmy posouvají věci na úplně novou úroveň. Jedním z nich je také Curve Vehicle Design. CVD je konzultační firma, specializující se na design téměř jakékoli formy dopravy.
Tento tým dodal v průběhu let svým zákazníkům po celém světě nespočet úspěšných projektů. Díky schopnosti pokrýt téměř každý aspekt designu vozidel, od konceptu přes modelování až po výrobu, se jedná o jeden z týmů, které vytvářejí jedinečné návrhy. Dnes se zaměříme na design speciálního elektrického kola. Kolo se jmenuje Expedition a pokud budete číst dál, zjistíte, nad jakými detaily se tým při svých návrzích zamýšlí.
Design nového gravel biku je jedinečný. Jedním z hlavních rysů je, že ho designéři navrhli tak, aby kolo mohlo být vyrobeno pomocí uhlíkových vláken, která jsou použita pro stavbu rámu z monokoku. I když materiál nemusí působit úplně jedinečně, je geometrie rámu odlišná. Všimněte si třeba zadního trojúhelníku nebo rámových vzpěr, posunutých nad hnací ústrojí.
Nepřehlédněte: Lidl šokuje nadupaným elektrokolem, které ujede až 120 kilometrů
Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale Expedition je navržené jako elektrokolo. Ve spodní rámové trubce je údajně umístěna integrovaná baterie, zatímco motor je součástí středového ústrojí. To je ale všechno, co prozatím víme. K dispozici nejsou žádná technická data o kapacitě baterie, ani o výkonu motoru. Pravděpodobně si budeme muset počkat na nějakého bohatého cyklistu, který designéry požádá, aby mu kolo vyrobili.
Objevili jsme ještě jednu zajímavost a tou je kokpit. Zdá se, že designéři museli použít nezvykle dlouhý představec řídítek. Může to být jenom optický klam, který vznikl z důvodu rozměrů rámu, ale zdá se, že jde o jediný způsob, jak posadit jezdce do správné polohy. Pokud se podíváme podrobněji, vypadá to, že vše je řízeno elektronicky. Pro každou funkci je k dispozici tlačítko a LCD displej je integrovaný do řídítek. Stejně tak vestavěná jsou přední a zadní světla, opět ovládaná tlačítky.
Čtěte také: Nejlepší elektrokola na světě? Zapomeňte na Teslu, zlatou žílu našlo Porsche!
Tak jako většina podobných strojů, má také Expedition uvézt všechno, co potřebujete pro svá cyklistická dobrodružství. Přední trojúhelník rámu je možné využít k převážení vody a jídla, zatímco v přední a zadní části se nachází prostor pro stan a další vybavení.
Sada nářadí bude umístěna na horní trubce rámu, mezi nohama jezdce. Teď už můžeme jen doufat, že se najde někdo, kdo si tuhle krásu objedná a nechá ji přetvořit do reálného elektrokola. Cena takového kola však v tuto chvíli prakticky neexistuje, neboť jde o koncept který čeká na své první zrealizování. Spolehněte se, že ale půjde o jedno z nejdražších elektrokol na trhu.
Za několik posledních let se v důsledku hledání optimalizace a dokonalosti designu stala kola něčím naprosto jiným, než na co byli roky zvyklí naši tátové nebo dědové. Některé týmy posouvají věci na úplně novou úroveň. Jedním z nich je také Curve Vehicle Design. CVD je konzultační firma, specializující se na design téměř jakékoli formy dopravy.
Tento tým dodal v průběhu let svým zákazníkům po celém světě nespočet úspěšných projektů. Díky schopnosti pokrýt téměř každý aspekt designu vozidel, od konceptu přes modelování až po výrobu, se jedná o jeden z týmů, které vytvářejí jedinečné návrhy. Dnes se zaměříme na design speciálního elektrického kola. Kolo se jmenuje Expedition a pokud budete číst dál, zjistíte, nad jakými detaily se tým při svých návrzích zamýšlí.
Design nového gravel biku je jedinečný. Jedním z hlavních rysů je, že ho designéři navrhli tak, aby kolo mohlo být vyrobeno pomocí uhlíkových vláken, která jsou použita pro stavbu rámu z monokoku. I když materiál nemusí působit úplně jedinečně, je geometrie rámu odlišná. Všimněte si třeba zadního trojúhelníku nebo rámových vzpěr, posunutých nad hnací ústrojí.
Nepřehlédněte: Lidl šokuje nadupaným elektrokolem, které ujede až 120 kilometrů
Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale Expedition je navržené jako elektrokolo. Ve spodní rámové trubce je údajně umístěna integrovaná baterie, zatímco motor je součástí středového ústrojí. To je ale všechno, co prozatím víme. K dispozici nejsou žádná technická data o kapacitě baterie, ani o výkonu motoru. Pravděpodobně si budeme muset počkat na nějakého bohatého cyklistu, který designéry požádá, aby mu kolo vyrobili.
Objevili jsme ještě jednu zajímavost a tou je kokpit. Zdá se, že designéři museli použít nezvykle dlouhý představec řídítek. Může to být jenom optický klam, který vznikl z důvodu rozměrů rámu, ale zdá se, že jde o jediný způsob, jak posadit jezdce do správné polohy. Pokud se podíváme podrobněji, vypadá to, že vše je řízeno elektronicky. Pro každou funkci je k dispozici tlačítko a LCD displej je integrovaný do řídítek. Stejně tak vestavěná jsou přední a zadní světla, opět ovládaná tlačítky.
Čtěte také: Nejlepší elektrokola na světě? Zapomeňte na Teslu, zlatou žílu našlo Porsche!
Tak jako většina podobných strojů, má také Expedition uvézt všechno, co potřebujete pro svá cyklistická dobrodružství. Přední trojúhelník rámu je možné využít k převážení vody a jídla, zatímco v přední a zadní části se nachází prostor pro stan a další vybavení.
Sada nářadí bude umístěna na horní trubce rámu, mezi nohama jezdce. Teď už můžeme jen doufat, že se najde někdo, kdo si tuhle krásu objedná a nechá ji přetvořit do reálného elektrokola. Cena takového kola však v tuto chvíli prakticky neexistuje, neboť jde o koncept který čeká na své první zrealizování. Spolehněte se, že ale půjde o jedno z nejdražších elektrokol na trhu.