V Paříži aktuálně probíhá automobilový veletrh plný nových elektrických vozidel, konceptů i projektů. Navštívil jej i sám francouzský prezident Emmanuel Macron, který se při této příležitosti vyjádřil k postoji Francie a jejího přechodu k elektrické dopravní budoucnosti.
Francie se svojí podporou elektromobility netají. Vždyť její program zahrnuje i vcelku odvážné nabídky občanům pro náhradu dosavadních spalovacích vozidel nebo zajímavé příspěvky na pořízení elektrokoloběžek či elektrokol. Prezident Macron jde ale ještě dále. Plánuje zvýšit dotaci na pořízení elektromobilu z aktuálních 6 tisíc eur na ještě lákavějších 7 tisíc eur výše. V součtu si tak zájemci mohou přijít na více než 173 tisíc korun.
Podmínky budou platit vesměs ty stejné. Při využití dotace je omezená maximální hodnota vozidla. Ta je stanovena na 47 tisíc eur. Vejdou se sem tedy elektromobily do ceny zhruba 1,17 milionu korun. A to výběr poněkud omezuje. Jestliže budou ambice žadatele vyšší, bude muset dotaci oželet a vůz na baterky si celý zaplatit z vlastní peněženky.
Čtěte také: Bonus až 100 tisíc korun, pokud se vzdáte svého spalovacího vozu. Kde je to možné?
Na podmínky žádosti by měla dosáhnout každá druhá rodina. Plány na velkou elektrifikaci země jsou tedy v plném proudu. Prezident navíc namítá, jak velké procento elektromobilů je nutné do Francie importovat. Tato hodnota šplhá až k 80 %. Jeho cílem je do konce roku 2027 lokálně vyrobit alespoň milion elektrických vozidel ročně. O tři roky později by měla výroba zdvojnásobit. V ideálním případě by v roce 2035 měly ve Francii jezdit pouze elektrické vozy, uvádí deník Reuters.
Prezident Emmanuel Macron nicméně nezapomíná ani na důležité součásti výroby elektromobilu, kterou tvoří baterie. V zemi by rád vystavěl tři gigatovárny pro tento účel. Tím by Francii zajistil soběstačnost pro vlastní výrobu elektromobilů. Cílem je tyto závody zprovoznit do roku 2027. Myslí se ale i na občany, kteří si vlastní elektromobil dovolit nemohou. Těm chce nabídnout možnost pronájmu za cenu 100 eur měsíčně.
V Paříži aktuálně probíhá automobilový veletrh plný nových elektrických vozidel, konceptů i projektů. Navštívil jej i sám francouzský prezident Emmanuel Macron, který se při této příležitosti vyjádřil k postoji Francie a jejího přechodu k elektrické dopravní budoucnosti.
Francie se svojí podporou elektromobility netají. Vždyť její program zahrnuje i vcelku odvážné nabídky občanům pro náhradu dosavadních spalovacích vozidel nebo zajímavé příspěvky na pořízení elektrokoloběžek či elektrokol. Prezident Macron jde ale ještě dále. Plánuje zvýšit dotaci na pořízení elektromobilu z aktuálních 6 tisíc eur na ještě lákavějších 7 tisíc eur výše. V součtu si tak zájemci mohou přijít na více než 173 tisíc korun.
Podmínky budou platit vesměs ty stejné. Při využití dotace je omezená maximální hodnota vozidla. Ta je stanovena na 47 tisíc eur. Vejdou se sem tedy elektromobily do ceny zhruba 1,17 milionu korun. A to výběr poněkud omezuje. Jestliže budou ambice žadatele vyšší, bude muset dotaci oželet a vůz na baterky si celý zaplatit z vlastní peněženky.
Čtěte také: Bonus až 100 tisíc korun, pokud se vzdáte svého spalovacího vozu. Kde je to možné?
Na podmínky žádosti by měla dosáhnout každá druhá rodina. Plány na velkou elektrifikaci země jsou tedy v plném proudu. Prezident navíc namítá, jak velké procento elektromobilů je nutné do Francie importovat. Tato hodnota šplhá až k 80 %. Jeho cílem je do konce roku 2027 lokálně vyrobit alespoň milion elektrických vozidel ročně. O tři roky později by měla výroba zdvojnásobit. V ideálním případě by v roce 2035 měly ve Francii jezdit pouze elektrické vozy, uvádí deník Reuters.
Prezident Emmanuel Macron nicméně nezapomíná ani na důležité součásti výroby elektromobilu, kterou tvoří baterie. V zemi by rád vystavěl tři gigatovárny pro tento účel. Tím by Francii zajistil soběstačnost pro vlastní výrobu elektromobilů. Cílem je tyto závody zprovoznit do roku 2027. Myslí se ale i na občany, kteří si vlastní elektromobil dovolit nemohou. Těm chce nabídnout možnost pronájmu za cenu 100 eur měsíčně.