Francouzská vláda se kromě přesunu od fosilních paliv vzhlédla ještě v jedné budoucnosti. V té výrazně ubude osobních aut a přibude cyklistů a jim vyhrazených cest. V blízkých plánech tak mají investovat 2 miliardy eur do výstavby a vylepšení cyklistické infrastruktury. Pro zájemce o jízdní kola navíc budou čekat zajímavé bonusy.
Jak uvádí server Autoblog, cílem iniciativy je zdvojnásobit počet cyklistických tras a vyhrazených pruhů do roku 2027. Na jejich vznik a úpravu vyhradila vláda 250 milionů eur. Zbytek rozpočtu Francie použije pro další způsoby podpory skutečně bezemisní individuální dopravy. Ministr dopravy v příspěvku na Twitteru zdůraznil, že se jedná o bezprecedentní a masivní podporu rozvoje městské cyklistiky.
Francouzská vláda chce z cyklistiky udělat atraktivní alternativu k osobním vozům pro všechny věkové kategorie. Cílem ne navýšení současných 50 tisíc kilometrům cyklostezek na 80 tisíc během následujících pěti let. Na přelomu desetiletí by měl počet kilometrů přesáhnout metu 100 tisíc kilometrů. Prvotní zaměření by cílilo na menší města a odlehlejší oblasti, jelikož velká města již na rozšíření stezek pracuje již delší dobu.
Čtěte také: Francie obrací. Od roku 2023 celkem znatelně snížila dotace na elektromobily
Zhruba 500 milionů eur bude vyčleněno na dotace k pořízení elektrokol, ale i klasických jízdních kol. Příspěvky se budou vztahovat i na koupi bazarových kol. Aby ale nehovořilo pouze o výstavbě stezek, část rozpočtu je vyhrazená i pro parkovací klece a domy. Vyrostou v blízkosti nádraží a na strategických místech v centrech měst.
Důraz se bude klást i na prevenci proti krádežím a na vzdělávání mladé generace jak na kolech jezdit bezpečně. Cyklistické organizace tuto iniciativu ve velkém podporují. Tato vize nejen že pomůže Francii v transformaci za čistou formou přepravy a lepším životním prostředním, země se díky tomu zapíše do žebříčku vedoucích zemí s tímto směrem uvažování.
Francouzská vláda se kromě přesunu od fosilních paliv vzhlédla ještě v jedné budoucnosti. V té výrazně ubude osobních aut a přibude cyklistů a jim vyhrazených cest. V blízkých plánech tak mají investovat 2 miliardy eur do výstavby a vylepšení cyklistické infrastruktury. Pro zájemce o jízdní kola navíc budou čekat zajímavé bonusy.
Jak uvádí server Autoblog, cílem iniciativy je zdvojnásobit počet cyklistických tras a vyhrazených pruhů do roku 2027. Na jejich vznik a úpravu vyhradila vláda 250 milionů eur. Zbytek rozpočtu Francie použije pro další způsoby podpory skutečně bezemisní individuální dopravy. Ministr dopravy v příspěvku na Twitteru zdůraznil, že se jedná o bezprecedentní a masivní podporu rozvoje městské cyklistiky.
Francouzská vláda chce z cyklistiky udělat atraktivní alternativu k osobním vozům pro všechny věkové kategorie. Cílem ne navýšení současných 50 tisíc kilometrům cyklostezek na 80 tisíc během následujících pěti let. Na přelomu desetiletí by měl počet kilometrů přesáhnout metu 100 tisíc kilometrů. Prvotní zaměření by cílilo na menší města a odlehlejší oblasti, jelikož velká města již na rozšíření stezek pracuje již delší dobu.
Čtěte také: Francie obrací. Od roku 2023 celkem znatelně snížila dotace na elektromobily
Zhruba 500 milionů eur bude vyčleněno na dotace k pořízení elektrokol, ale i klasických jízdních kol. Příspěvky se budou vztahovat i na koupi bazarových kol. Aby ale nehovořilo pouze o výstavbě stezek, část rozpočtu je vyhrazená i pro parkovací klece a domy. Vyrostou v blízkosti nádraží a na strategických místech v centrech měst.
Důraz se bude klást i na prevenci proti krádežím a na vzdělávání mladé generace jak na kolech jezdit bezpečně. Cyklistické organizace tuto iniciativu ve velkém podporují. Tato vize nejen že pomůže Francii v transformaci za čistou formou přepravy a lepším životním prostředním, země se díky tomu zapíše do žebříčku vedoucích zemí s tímto směrem uvažování.