Ford získal patent na něco, co jeho řidiče dost možná nepotěší. O co jde?

  • Reklamy na míru, tzv. personalizované reklamy najdeme v digitálním světě zcela běžně
  • Ford chce takovou technologii přinést i do osobních vozidel
  • Máme strach z více nehod i ochrany soukromí. Vůz totiž poslouchá vaše konverzace
Ford E-Transit Courier 2023 | foto: Ford

Ford E-Transit Courier 2023 | foto: Ford

Nesnášíte všeobecné reklamy v rádiích a živých médiích, které vůbec neodpovídají vaším zájmům? Počítače a digitální média již dlouhou dobu umí přinášet personalizované reklamy, které mohou cílové zákazníky mnohem více zaujmout. Ford by chtěl této technologie využít a přinášet vám reklamy na míru i během vašich cest vozidly. Nechal si patentovat nový marketingový kanál do svých vozidel.

Reklamy z repráků i na velkých obrazovkách i během jízdy

Skutečně se vám to nezdá. Ford chce využít tichých okamžiků a cestování kolonami pro to, aby vám servíroval zajímavé reklamy. Chce k tomu používat vizuální obsah zobrazovaný na centrálním displeji a zvuk bude přehrávat z audio soustavy vozu. Jako uživatel si nebudete nic nastavovat, o vše se vůz postará sám. Na základě vaší reakce se budou podobné reklamy zobrazovat více či méně.

O patent automobilka požádala u amerického patentového úřadu již v únoru minulého roku. Ke zveřejnění nicméně došlo až na konci srpna letošního roku. Samotné vytvoření patentu automaticky neznamená, že bude funkce v blízké době nasazena, nemusí k tomu dojít nikdy. Pokud by však s takovým řešením přišel v mezičase někdo další, bude muset Fordu platit za případné použití.

Patent Fordu pro zobrazování reklam

Patent Fordu pro zobrazování reklam | foto: Ford


Čtěte také: Ford řadí zpátečku. Místo elektromobilů bude pozornost soustředit na hybridy


Je to jedna velký šmírovačka

Před spuštěním reklamy bude vozidlo vyhodnocovat mnoho proměnných, jako je rychlost vozu, nastavený cíl v navigaci nebo vaše aktuální GPS pozice. Podle toho vybere adekvátní reklamu, například na obchodní středisko, kolem kterého čekáte na odbočení na semaforu. Mnohem více do soukromí ale vůz zachází tím, že poslouchá konverzaci uvnitř vozu. Pokud zjistí, že jste se na chvíli odmlčeli, může vám do reproduktorů pustit reklamu relevantní vaší debatě.

Ve městě v kolonách nebo při pomalé jízdě může být frekvence reklam vyšší než ve sportovním či off-roadovém režimu, kde se předpokládá, že se řidič potřebuje na řízení soustředit mnohem více. Nejde o první pokus s nabízením vozu jako marketingové plochy. V roce 2019 si Ford nechal patentovat technologii, ve které řidiči v digitální podobně přehraje obsah z míjených billboardů. Ani tento patent ale automobilka do dnešního dne v žádné podobě do vozidel nenasadila.

Uvítali byste přehrávání reklam na míru i ve vozech nebo je vnímáte jako nedůležitý a potenciálně pozornost rušící materiál?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ford získal patent na něco, co jeho řidiče dost možná nepotěší. O co jde?

  • Reklamy na míru, tzv. personalizované reklamy najdeme v digitálním světě zcela běžně
  • Ford chce takovou technologii přinést i do osobních vozidel
  • Máme strach z více nehod i ochrany soukromí. Vůz totiž poslouchá vaše konverzace
Ford E-Transit Courier 2023 | foto: Ford

Ford E-Transit Courier 2023 | foto: Ford

Nesnášíte všeobecné reklamy v rádiích a živých médiích, které vůbec neodpovídají vaším zájmům? Počítače a digitální média již dlouhou dobu umí přinášet personalizované reklamy, které mohou cílové zákazníky mnohem více zaujmout. Ford by chtěl této technologie využít a přinášet vám reklamy na míru i během vašich cest vozidly. Nechal si patentovat nový marketingový kanál do svých vozidel.

Reklamy z repráků i na velkých obrazovkách i během jízdy

Skutečně se vám to nezdá. Ford chce využít tichých okamžiků a cestování kolonami pro to, aby vám servíroval zajímavé reklamy. Chce k tomu používat vizuální obsah zobrazovaný na centrálním displeji a zvuk bude přehrávat z audio soustavy vozu. Jako uživatel si nebudete nic nastavovat, o vše se vůz postará sám. Na základě vaší reakce se budou podobné reklamy zobrazovat více či méně.

O patent automobilka požádala u amerického patentového úřadu již v únoru minulého roku. Ke zveřejnění nicméně došlo až na konci srpna letošního roku. Samotné vytvoření patentu automaticky neznamená, že bude funkce v blízké době nasazena, nemusí k tomu dojít nikdy. Pokud by však s takovým řešením přišel v mezičase někdo další, bude muset Fordu platit za případné použití.

Patent Fordu pro zobrazování reklam

Patent Fordu pro zobrazování reklam | foto: Ford


Čtěte také: Ford řadí zpátečku. Místo elektromobilů bude pozornost soustředit na hybridy


Je to jedna velký šmírovačka

Před spuštěním reklamy bude vozidlo vyhodnocovat mnoho proměnných, jako je rychlost vozu, nastavený cíl v navigaci nebo vaše aktuální GPS pozice. Podle toho vybere adekvátní reklamu, například na obchodní středisko, kolem kterého čekáte na odbočení na semaforu. Mnohem více do soukromí ale vůz zachází tím, že poslouchá konverzaci uvnitř vozu. Pokud zjistí, že jste se na chvíli odmlčeli, může vám do reproduktorů pustit reklamu relevantní vaší debatě.

Ve městě v kolonách nebo při pomalé jízdě může být frekvence reklam vyšší než ve sportovním či off-roadovém režimu, kde se předpokládá, že se řidič potřebuje na řízení soustředit mnohem více. Nejde o první pokus s nabízením vozu jako marketingové plochy. V roce 2019 si Ford nechal patentovat technologii, ve které řidiči v digitální podobně přehraje obsah z míjených billboardů. Ani tento patent ale automobilka do dnešního dne v žádné podobě do vozidel nenasadila.

Uvítali byste přehrávání reklam na míru i ve vozech nebo je vnímáte jako nedůležitý a potenciálně pozornost rušící materiál?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."