Automobilka Fisker momentálně nabízí na trhu pouze jediné vozidlo, a to svůj první novodobý model Ocean. Základní verze a střední varianta jsou navíc na území Spojených států vyprodané. Celkově výrobce eviduje přes 58 tisíc rezervací. Proto nyní zvažuje nejen expanzi na nové trhy, ale i rozšíření výroby.
Aktuální plány automobilky čítají produkci padesáti tisíc vozidel ročně od roku 2024. Jenže globální poptávka je tak vysoká, že již nyní se chystají úpravy. U příležitosti zahájení výroby nachystal Fisker pro své zájemce speciální první edici. Tak bude omezená na pět tisíc kusů. Celá řada se vyprodala během jednoho měsíce. Dalších tisíc lidí čeká v pořadníku.
Základní verze Ocean Sport a střední stupeň výbavy Ocean Ultra jsou navíc na území Spojených států již vyprodané. V Americe navíc mohou žadatelé využít možnosti daňové úlevy. Pro Fisker, který vozy v USA zatím nevyrábí, by tato možnost platit neměla od momentu schválení novely zákona. Pokud si ale zájemci vůz objednají rychle, mohou této úlevy nejspíše stále využít. I to je jeden z hlavních důvodů, proč jde model tak rychle na odbyt.
Čtěte také: Elektrický Fisker Pear pomalu vystrkuje růžky, ukáže se snad ještě letos
Majitel a zakladatel firmy Henrik Fisker oznámil, že společnost v současné době eviduje přes 58 tisíc rezervací. Toto číslo zahrnuje jak soukromé osoby, tak firemní objednávky. Výhledy navíc ukazují, že koncem letošního roku může číslo stoupnout až na 80 tisíc. Fisker zatím oficiálně další plány na rozšiřování výroby nepotvrdil. Veškerá výroba tak zatím pokračuje na plné obrátky v rakouské uhlíkově neutrální továrně u Grazu.
Spekulace se ale šíří rychle, a pokud by měl Fisker skutečně rozběhnout výrobu za oceánem, na začátku by tak nejspíše učinil skrze výrobního partnera bez nutnosti výstavby vlastní továrny. Společnost má již uzavřenou smlouvu o výrobě dalšího modelu, Pear, v závodě partnera Foxconn v americkém Ohiu. Pokud se navíc budou vozy ve Spojených státech vyrábět, nebudou muset zájemci obcházet zákon o přidělování dotací.
Automobilka Fisker momentálně nabízí na trhu pouze jediné vozidlo, a to svůj první novodobý model Ocean. Základní verze a střední varianta jsou navíc na území Spojených států vyprodané. Celkově výrobce eviduje přes 58 tisíc rezervací. Proto nyní zvažuje nejen expanzi na nové trhy, ale i rozšíření výroby.
Aktuální plány automobilky čítají produkci padesáti tisíc vozidel ročně od roku 2024. Jenže globální poptávka je tak vysoká, že již nyní se chystají úpravy. U příležitosti zahájení výroby nachystal Fisker pro své zájemce speciální první edici. Tak bude omezená na pět tisíc kusů. Celá řada se vyprodala během jednoho měsíce. Dalších tisíc lidí čeká v pořadníku.
Základní verze Ocean Sport a střední stupeň výbavy Ocean Ultra jsou navíc na území Spojených států již vyprodané. V Americe navíc mohou žadatelé využít možnosti daňové úlevy. Pro Fisker, který vozy v USA zatím nevyrábí, by tato možnost platit neměla od momentu schválení novely zákona. Pokud si ale zájemci vůz objednají rychle, mohou této úlevy nejspíše stále využít. I to je jeden z hlavních důvodů, proč jde model tak rychle na odbyt.
Čtěte také: Elektrický Fisker Pear pomalu vystrkuje růžky, ukáže se snad ještě letos
Majitel a zakladatel firmy Henrik Fisker oznámil, že společnost v současné době eviduje přes 58 tisíc rezervací. Toto číslo zahrnuje jak soukromé osoby, tak firemní objednávky. Výhledy navíc ukazují, že koncem letošního roku může číslo stoupnout až na 80 tisíc. Fisker zatím oficiálně další plány na rozšiřování výroby nepotvrdil. Veškerá výroba tak zatím pokračuje na plné obrátky v rakouské uhlíkově neutrální továrně u Grazu.
Spekulace se ale šíří rychle, a pokud by měl Fisker skutečně rozběhnout výrobu za oceánem, na začátku by tak nejspíše učinil skrze výrobního partnera bez nutnosti výstavby vlastní továrny. Společnost má již uzavřenou smlouvu o výrobě dalšího modelu, Pear, v závodě partnera Foxconn v americkém Ohiu. Pokud se navíc budou vozy ve Spojených státech vyrábět, nebudou muset zájemci obcházet zákon o přidělování dotací.