Zaměstnanci využívající firemní elektromobily či hybridy budou mít velkou radost. Na začátku tohoto měsíce totiž byla schválena novela zákona o daních z příjmů, která sníží výpočet nepeněžního příjmu pro nízkoemisní vozidla. To tak zaměstnancům zvedne jejich čistý příjem. Koho přesně se to týká a o jaké částky půjde?
Každý zaměstnavatel, který dává služební vůz zaměstnanci i pro jeho soukromé účely, je povinen tento „nepeněžní příjem“ zaměstnanci dodanit. Doposud tvořilo toto zdanění 1 % z ceny vozidla včetně DPH pro všechna osobní vozidla bez rozdílu. Novela zákona o daních z příjmů, která byla schválena začátkem června, teď však snižuje pro kategorii nízkoemisních vozidel tento podíl na 0,5 %. V platnost vstoupí 1. července.
Celou věc si teď můžeme ukázat na příkladu. Vezměme si nejoblíbenější český elektromobil Škoda Enyaq iV, který by naše firma koupila za 1 milion korun i s DPH. Ten po schválení přinese zaměstnanci dodatečných 1 300 Kč k jeho čistému příjmu. Za předpokladu, že podléhá jen 15 % sazbě daně (má příjem nižší než cca 155 tisíc měsíčně).
Čtěte také: Potvrzeno! Vláda prosadila další balíček výhod pro firemní elektromobily
Za nízkoemisní vůz považuje náš zákon takový vůz, který nepřesahuje hodnotu emisního limitu oxidu uhličitého ve výší 50 g/km a 80 % emisních limitů pro látky znečišťující ovzduší.
V praxi se tak jedná o většinu elektrických vozidel, vodíkových vozidel nebo také plug-in hybridů. Musí však opravdu splňovat výše uvedené emisní normy.
Zaměstnanci využívající firemní elektromobily či hybridy budou mít velkou radost. Na začátku tohoto měsíce totiž byla schválena novela zákona o daních z příjmů, která sníží výpočet nepeněžního příjmu pro nízkoemisní vozidla. To tak zaměstnancům zvedne jejich čistý příjem. Koho přesně se to týká a o jaké částky půjde?
Každý zaměstnavatel, který dává služební vůz zaměstnanci i pro jeho soukromé účely, je povinen tento „nepeněžní příjem“ zaměstnanci dodanit. Doposud tvořilo toto zdanění 1 % z ceny vozidla včetně DPH pro všechna osobní vozidla bez rozdílu. Novela zákona o daních z příjmů, která byla schválena začátkem června, teď však snižuje pro kategorii nízkoemisních vozidel tento podíl na 0,5 %. V platnost vstoupí 1. července.
Celou věc si teď můžeme ukázat na příkladu. Vezměme si nejoblíbenější český elektromobil Škoda Enyaq iV, který by naše firma koupila za 1 milion korun i s DPH. Ten po schválení přinese zaměstnanci dodatečných 1 300 Kč k jeho čistému příjmu. Za předpokladu, že podléhá jen 15 % sazbě daně (má příjem nižší než cca 155 tisíc měsíčně).
Vodíkové SUV Hyundai Nexo | foto: Hyundai
Čtěte také: Potvrzeno! Vláda prosadila další balíček výhod pro firemní elektromobily
Za nízkoemisní vůz považuje náš zákon takový vůz, který nepřesahuje hodnotu emisního limitu oxidu uhličitého ve výší 50 g/km a 80 % emisních limitů pro látky znečišťující ovzduší.
V praxi se tak jedná o většinu elektrických vozidel, vodíkových vozidel nebo také plug-in hybridů. Musí však opravdu splňovat výše uvedené emisní normy.