Evropské automobilky kritizují cla na čínské elektromobily. Obávají se odvety

  • Evropská unie brzy zavede vyšší cla na čínské elektromobily
  • To se nelíbí některým evropským automobilkám
  • Mají obavy z možných protiopatření ze strany čínské vlády
Mercedes-Benz třídy E (2024)

Dovozní cla pro čínské elektromobily vyvolávají obavy mezi evropskými automobilkami

Evropská unie oznámila zvýšení cel na čínské elektromobily, které budou nově až ve výši 38 %, a to v závislosti na konkrétní značce. Cla se týkají nejen čínských výrobců, ale také například Tesly a dalších, kteří využívají třeba jen částečně čínské výroby pro zásobení evropského trhu. Toto rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole mezi mnoha evropskými automobilkami, jako jsou například BMW či Volkswagen.

Evropské automobilky mají obavy

Čína je pro mnoho německých automobilek lukrativní trh. Nově uvalená cla by mohla poškodit zájmy mnoha společností v automobilovém průmyslu. Navíc se z Číny do Evropy vyváží velké množství různých součástek potřebných pro kompletaci vozidel.

Nejvíce krok EU kritizují automobilky Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen. Šéfové těchto společností rozhodnutí komentují jako potenciálně nebezpečné, s tím, že by mohla vyvolat větší obchodní válku, která by ve výsledku poškodila zájmy všech evropských automobilek, jak píše web Automotive News.

Výroba aut

Výroba aut, ilustrační


Čtěte také: Tesla vyhloubila speciální tunel. Bude sloužit pro přepravu nových Cybertrucků


Cla se netýkají jen čínských společností

V Číně má továrny mnoho západních společností, jako jsou Tesla, Volvo, Dacia, nebo Renault. Všech těchto automobilek se cla také dotknou, protože do Evropy vyvážejí své elektromobily vyrobené v Číně.

To by pro tyto společnosti mohlo znamenat další náklady navíc, a to v době, kdy zpomaluje poptávka po elektromobilech na domácím trhu. Ve výsledku se tak může stát, že narůstající náklady pocítí i samotní spotřebitelé a dojde ke zvýšení cen některých elektrických aut.

Možná protiopatření Číny

Čínská vláda přislíbila, že bude bránit svá práva a zájmy, ale žádná protiopatření zatím nezmínila. Pokud by k nim nakonec v budoucnu došlo, mohlo by to poškodit mnoho západních firem. Čína by jako odvetu mohla uvalit cla na západní elektromobily, a to by velmi poškodilo hlavně Teslu, která na asijský trh spoléhá.

Čína je stále jednou z nejlevnějších montoven na světě a společnostem se moc nechce výrobu přesunout do Evropy, kde jsou vyšší náklady jak na pracovníky, tak na infrastrukturu. Nesmíme opomenout ani přísná pravidla ohledně ekologie, která se v Číně téměř neřeší.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Evropské automobilky kritizují cla na čínské elektromobily. Obávají se odvety

  • Evropská unie brzy zavede vyšší cla na čínské elektromobily
  • To se nelíbí některým evropským automobilkám
  • Mají obavy z možných protiopatření ze strany čínské vlády
Mercedes-Benz třídy E (2024)

Dovozní cla pro čínské elektromobily vyvolávají obavy mezi evropskými automobilkami

Evropská unie oznámila zvýšení cel na čínské elektromobily, které budou nově až ve výši 38 %, a to v závislosti na konkrétní značce. Cla se týkají nejen čínských výrobců, ale také například Tesly a dalších, kteří využívají třeba jen částečně čínské výroby pro zásobení evropského trhu. Toto rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole mezi mnoha evropskými automobilkami, jako jsou například BMW či Volkswagen.

Evropské automobilky mají obavy

Čína je pro mnoho německých automobilek lukrativní trh. Nově uvalená cla by mohla poškodit zájmy mnoha společností v automobilovém průmyslu. Navíc se z Číny do Evropy vyváží velké množství různých součástek potřebných pro kompletaci vozidel.

Nejvíce krok EU kritizují automobilky Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen. Šéfové těchto společností rozhodnutí komentují jako potenciálně nebezpečné, s tím, že by mohla vyvolat větší obchodní válku, která by ve výsledku poškodila zájmy všech evropských automobilek, jak píše web Automotive News.

Výroba aut

Výroba aut, ilustrační


Čtěte také: Tesla vyhloubila speciální tunel. Bude sloužit pro přepravu nových Cybertrucků


Cla se netýkají jen čínských společností

V Číně má továrny mnoho západních společností, jako jsou Tesla, Volvo, Dacia, nebo Renault. Všech těchto automobilek se cla také dotknou, protože do Evropy vyvážejí své elektromobily vyrobené v Číně.

To by pro tyto společnosti mohlo znamenat další náklady navíc, a to v době, kdy zpomaluje poptávka po elektromobilech na domácím trhu. Ve výsledku se tak může stát, že narůstající náklady pocítí i samotní spotřebitelé a dojde ke zvýšení cen některých elektrických aut.

Možná protiopatření Číny

Čínská vláda přislíbila, že bude bránit svá práva a zájmy, ale žádná protiopatření zatím nezmínila. Pokud by k nim nakonec v budoucnu došlo, mohlo by to poškodit mnoho západních firem. Čína by jako odvetu mohla uvalit cla na západní elektromobily, a to by velmi poškodilo hlavně Teslu, která na asijský trh spoléhá.

Čína je stále jednou z nejlevnějších montoven na světě a společnostem se moc nechce výrobu přesunout do Evropy, kde jsou vyšší náklady jak na pracovníky, tak na infrastrukturu. Nesmíme opomenout ani přísná pravidla ohledně ekologie, která se v Číně téměř neřeší.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."