Evropská unie oznámila zvýšení cel na čínské elektromobily, které budou nově až ve výši 38 %, a to v závislosti na konkrétní značce. Cla se týkají nejen čínských výrobců, ale také například Tesly a dalších, kteří využívají třeba jen částečně čínské výroby pro zásobení evropského trhu. Toto rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole mezi mnoha evropskými automobilkami, jako jsou například BMW či Volkswagen.
Čína je pro mnoho německých automobilek lukrativní trh. Nově uvalená cla by mohla poškodit zájmy mnoha společností v automobilovém průmyslu. Navíc se z Číny do Evropy vyváží velké množství různých součástek potřebných pro kompletaci vozidel.
Nejvíce krok EU kritizují automobilky Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen. Šéfové těchto společností rozhodnutí komentují jako potenciálně nebezpečné, s tím, že by mohla vyvolat větší obchodní válku, která by ve výsledku poškodila zájmy všech evropských automobilek, jak píše web Automotive News.
Čtěte také: Tesla vyhloubila speciální tunel. Bude sloužit pro přepravu nových Cybertrucků
V Číně má továrny mnoho západních společností, jako jsou Tesla, Volvo, Dacia, nebo Renault. Všech těchto automobilek se cla také dotknou, protože do Evropy vyvážejí své elektromobily vyrobené v Číně.
To by pro tyto společnosti mohlo znamenat další náklady navíc, a to v době, kdy zpomaluje poptávka po elektromobilech na domácím trhu. Ve výsledku se tak může stát, že narůstající náklady pocítí i samotní spotřebitelé a dojde ke zvýšení cen některých elektrických aut.
Čínská vláda přislíbila, že bude bránit svá práva a zájmy, ale žádná protiopatření zatím nezmínila. Pokud by k nim nakonec v budoucnu došlo, mohlo by to poškodit mnoho západních firem. Čína by jako odvetu mohla uvalit cla na západní elektromobily, a to by velmi poškodilo hlavně Teslu, která na asijský trh spoléhá.
Čína je stále jednou z nejlevnějších montoven na světě a společnostem se moc nechce výrobu přesunout do Evropy, kde jsou vyšší náklady jak na pracovníky, tak na infrastrukturu. Nesmíme opomenout ani přísná pravidla ohledně ekologie, která se v Číně téměř neřeší.
Evropská unie oznámila zvýšení cel na čínské elektromobily, které budou nově až ve výši 38 %, a to v závislosti na konkrétní značce. Cla se týkají nejen čínských výrobců, ale také například Tesly a dalších, kteří využívají třeba jen částečně čínské výroby pro zásobení evropského trhu. Toto rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole mezi mnoha evropskými automobilkami, jako jsou například BMW či Volkswagen.
Čína je pro mnoho německých automobilek lukrativní trh. Nově uvalená cla by mohla poškodit zájmy mnoha společností v automobilovém průmyslu. Navíc se z Číny do Evropy vyváží velké množství různých součástek potřebných pro kompletaci vozidel.
Nejvíce krok EU kritizují automobilky Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen. Šéfové těchto společností rozhodnutí komentují jako potenciálně nebezpečné, s tím, že by mohla vyvolat větší obchodní válku, která by ve výsledku poškodila zájmy všech evropských automobilek, jak píše web Automotive News.
Čtěte také: Tesla vyhloubila speciální tunel. Bude sloužit pro přepravu nových Cybertrucků
V Číně má továrny mnoho západních společností, jako jsou Tesla, Volvo, Dacia, nebo Renault. Všech těchto automobilek se cla také dotknou, protože do Evropy vyvážejí své elektromobily vyrobené v Číně.
To by pro tyto společnosti mohlo znamenat další náklady navíc, a to v době, kdy zpomaluje poptávka po elektromobilech na domácím trhu. Ve výsledku se tak může stát, že narůstající náklady pocítí i samotní spotřebitelé a dojde ke zvýšení cen některých elektrických aut.
Čínská vláda přislíbila, že bude bránit svá práva a zájmy, ale žádná protiopatření zatím nezmínila. Pokud by k nim nakonec v budoucnu došlo, mohlo by to poškodit mnoho západních firem. Čína by jako odvetu mohla uvalit cla na západní elektromobily, a to by velmi poškodilo hlavně Teslu, která na asijský trh spoléhá.
Čína je stále jednou z nejlevnějších montoven na světě a společnostem se moc nechce výrobu přesunout do Evropy, kde jsou vyšší náklady jak na pracovníky, tak na infrastrukturu. Nesmíme opomenout ani přísná pravidla ohledně ekologie, která se v Číně téměř neřeší.