Čínská vláda v letošním roce sníží dotace na pořízení elektrických vozidel. Oznámil to ministr financí těsně před koncem roku. V Číně se každoročně vyrobí nejvíce vozidel na světě. Vláda pro automobilky nastavila cíl navýšení výroby vozů s alternativními pohony.
Jednat se má jak o čisté elektromobily, tak i o plug-in hybridy a vodíkové vozy. Cílem je zvýšit podíl těchto vozidel o 15 % během následujících tří let. Jenže podle posledních statistik se tento podíl zvedá až příliš rychle.
Automobilky jako Volkswagen Group, General Motors, Toyota nebo Tesla i nadále zvyšují produkci v čínských továrnách. Stále více jim ale roste konkurence v místních výrobcích, především Nio, Xpeng a Li Auto.
Dotace se nyní sníží o 10 % pro vozidla veřejné dopravy včetně autobusů a vozů taxi, aby nedošlo k přetížení komunikací a automobilového průmyslu. Vláda bude i nadále podnikat kroky ke zkompaktnění trhu. Má se díky tomu i zkvalitnit dodavatelský řetězec, dodal ministr.
Čtěte také: Česko napumpuje do elektromobility 34 miliard, běžní občané na dotace nedosáhnou
Čína bude dotace nabízet ještě po dobu jednoho roku. Předpokládá se, že za rok na silnicích přibudou další necelé dva miliony elektromobilů. Oproti loňským prodejům má být toto číslo zhruba o půl milionu vozů vyšší.
Čínská vláda v letošním roce sníží dotace na pořízení elektrických vozidel. Oznámil to ministr financí těsně před koncem roku. V Číně se každoročně vyrobí nejvíce vozidel na světě. Vláda pro automobilky nastavila cíl navýšení výroby vozů s alternativními pohony.
Jednat se má jak o čisté elektromobily, tak i o plug-in hybridy a vodíkové vozy. Cílem je zvýšit podíl těchto vozidel o 15 % během následujících tří let. Jenže podle posledních statistik se tento podíl zvedá až příliš rychle.
Automobilky jako Volkswagen Group, General Motors, Toyota nebo Tesla i nadále zvyšují produkci v čínských továrnách. Stále více jim ale roste konkurence v místních výrobcích, především Nio, Xpeng a Li Auto.
Dotace se nyní sníží o 10 % pro vozidla veřejné dopravy včetně autobusů a vozů taxi, aby nedošlo k přetížení komunikací a automobilového průmyslu. Vláda bude i nadále podnikat kroky ke zkompaktnění trhu. Má se díky tomu i zkvalitnit dodavatelský řetězec, dodal ministr.
Čtěte také: Česko napumpuje do elektromobility 34 miliard, běžní občané na dotace nedosáhnou
Čína bude dotace nabízet ještě po dobu jednoho roku. Předpokládá se, že za rok na silnicích přibudou další necelé dva miliony elektromobilů. Oproti loňským prodejům má být toto číslo zhruba o půl milionu vozů vyšší.