Elektromobilita v EU na vzestupu. Vloni bylo již 15 % nových aut na elektřinu

  • Severské země jsou na čele žebříčku v počtu elektromobilů
  • Naopak nejnižší podíl nově registrovaných elektroaut mělo Chorvatsko
  • Německo je jen mírně nad průměrem EU
Toyota bZ4X test

Nabíjení Toyoty bZ4X | foto: vlastní

Elektrifikace je v Evropě na vzestupu, přičemž podíl nových registrací elektromobilů v loňském roce překonal hranici 14 %. V loňském roce bylo v EU zaregistrováno 1 538 621 elektromobilů, což představuje nárůst o 37 % oproti roku 2022. Naopak počet nově registrovaných plug-in hybridů klesl o 7 % na 813 480. Zatímco některé země výrazně zrychlují přechod na elektromobilitu, jiné zaostávají. Norsko s podílem 81,2 % elektrických vozidel obsadilo první místo v celé Evropě a s drtivou převahou si tento status udržuje.

Severský úspěch

Podle údajů německého Spolkového statistického úřadu (Destatis) měl Island v roce 2023 s podílem 52,8 % druhý nejvyšší počet nových registrací elektromobilů v Evropě, přičemž překvapivě obsadil tuto pozici těsně za vedoucím Norskem. Švédsko, Dánsko a Finsko rovněž dosáhly vynikajících výsledků, výrazně překonávající průměr EU. Co stojí za úspěchem severských zemí? Důležitou roli hrají vládní pobídky, rozvinutá infrastruktura pro nabíjení a obecně příznivé podmínky pro elektromobilitu.

Jižní a východní Evropa zaostává

Zatímco severské země dominují v počtech elektromobilů, jižní a východní Evropa čelí výzvám. Na opačném konci žebříčku najdeme Chorvatsko (2,6 %), Slovensko (2,9 %) a Českou republiku (3,1 %). Nízký podíl bateriových vozidel v těchto zemích může souviset s nižší kupní silou obyvatel, méně rozvinutou nabíjecí infrastrukturou a menší dostupností elektromobilů.

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Nabíjení elektromobilu, ilustrační


Čtěte také: Tesla přišla v Evropě o první místo v prodejích elektromobilů. Kdo ji překonal?


Evropský lídr s výhradami

Německo, největší automobilový trh v Evropě, má stále velký potenciál pro růst v oblasti elektromobility. V roce 2023 bylo v zemi registrováno přibližně 525 200 nových elektromobilů, což představuje téměř třetinu všech registrací v Evropské unii. I přes tento vysoký podíl zůstává Německo jen mírně nad průměrem EU, pokud jde o procentuální podíl elektromobilů na celkovém počtu nově registrovaných vozů.

Podle údajů Destatis tvořily elektromobily v Německu 18,4 % všech nově registrovaných automobilů v roce 2023. To znamená, že každý třetí elektromobil v EU pochází z německého trhu, přičemž celkový počet nově registrovaných elektromobilů v EU dosáhl téměř 1,55 milionu. Tento výsledek ukazuje, že i přes vysokou aktivitu v Německu je prostor pro další růst elektromobility v celé Evropě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobilita v EU na vzestupu. Vloni bylo již 15 % nových aut na elektřinu

  • Severské země jsou na čele žebříčku v počtu elektromobilů
  • Naopak nejnižší podíl nově registrovaných elektroaut mělo Chorvatsko
  • Německo je jen mírně nad průměrem EU
Toyota bZ4X test

Nabíjení Toyoty bZ4X | foto: vlastní

Elektrifikace je v Evropě na vzestupu, přičemž podíl nových registrací elektromobilů v loňském roce překonal hranici 14 %. V loňském roce bylo v EU zaregistrováno 1 538 621 elektromobilů, což představuje nárůst o 37 % oproti roku 2022. Naopak počet nově registrovaných plug-in hybridů klesl o 7 % na 813 480. Zatímco některé země výrazně zrychlují přechod na elektromobilitu, jiné zaostávají. Norsko s podílem 81,2 % elektrických vozidel obsadilo první místo v celé Evropě a s drtivou převahou si tento status udržuje.

Severský úspěch

Podle údajů německého Spolkového statistického úřadu (Destatis) měl Island v roce 2023 s podílem 52,8 % druhý nejvyšší počet nových registrací elektromobilů v Evropě, přičemž překvapivě obsadil tuto pozici těsně za vedoucím Norskem. Švédsko, Dánsko a Finsko rovněž dosáhly vynikajících výsledků, výrazně překonávající průměr EU. Co stojí za úspěchem severských zemí? Důležitou roli hrají vládní pobídky, rozvinutá infrastruktura pro nabíjení a obecně příznivé podmínky pro elektromobilitu.

Jižní a východní Evropa zaostává

Zatímco severské země dominují v počtech elektromobilů, jižní a východní Evropa čelí výzvám. Na opačném konci žebříčku najdeme Chorvatsko (2,6 %), Slovensko (2,9 %) a Českou republiku (3,1 %). Nízký podíl bateriových vozidel v těchto zemích může souviset s nižší kupní silou obyvatel, méně rozvinutou nabíjecí infrastrukturou a menší dostupností elektromobilů.

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Nabíjení elektromobilu, ilustrační


Čtěte také: Tesla přišla v Evropě o první místo v prodejích elektromobilů. Kdo ji překonal?


Evropský lídr s výhradami

Německo, největší automobilový trh v Evropě, má stále velký potenciál pro růst v oblasti elektromobility. V roce 2023 bylo v zemi registrováno přibližně 525 200 nových elektromobilů, což představuje téměř třetinu všech registrací v Evropské unii. I přes tento vysoký podíl zůstává Německo jen mírně nad průměrem EU, pokud jde o procentuální podíl elektromobilů na celkovém počtu nově registrovaných vozů.

Podle údajů Destatis tvořily elektromobily v Německu 18,4 % všech nově registrovaných automobilů v roce 2023. To znamená, že každý třetí elektromobil v EU pochází z německého trhu, přičemž celkový počet nově registrovaných elektromobilů v EU dosáhl téměř 1,55 milionu. Tento výsledek ukazuje, že i přes vysokou aktivitu v Německu je prostor pro další růst elektromobility v celé Evropě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."