ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Elektromobil s dojezdem 500 km nabijete za pouhých 5 minut

  |  26 komentářů  |  autor: Luboš Srb

Revoluční technologie od izraelského startupu umožní superrychlé nabití elektromobilu s dojezdem zhruba 500 km. Postačí jen 5 minut.

Zatímco většina společností se snaží v elektromobilovém průmyslu o dosažení co nejdelší dojezdové vzdálenosti, u izraelského startupu pracují na ještě důležitější věci – aby se elektromobil nabil stejně rychle, jako když tankujete plnou nádrž u klasického auta.

Technologie FlashBattery slibuje superrychlé nabití baterie pro elektromobily s dojezdem 500 km za pouhých 5 minut. Využívá speciální nanomateriály a organické sloučeniny, naopak se obejde bez grafitu, který je běžně v Li-Ion článcích, ale limituje rychlejší nabíjení.

„Rychlonabíjení je klíčem k zásadnímu rozšíření elektrických vozů. Se současnými technologiemi baterií totiž nabíjení elektromobilů probíhá opravdu velmi dlouho, což zákazníky odrazuje. Společně s několika strategickými partnery z automobilového průmyslu tak zkoumáme možnosti a chceme co nejdříve přinést řešení pro všechny.“ řekl Doron Myersdorf, spoluzakladatel a CEO firmy StoreDot.

StoreDot svou unikátní technologii pro elektromobily vyvíjí od roku 2015, ovšem právě tento týden ji předvedl v rámci akce CUBE Tech Fair v Berlíně. Prý už zbývá jen poslední finální odladění a poté zamíří do prvních elektromobilů, které dorazí za zhruba 3 roky.

zdroj: StoreDot

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

avatar
9 Comment threads
17 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
19 Comment authors
TonyVláďabrandysJiříPavel Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Alien5
Alien5

Nabijeni trva dlouho ? Ted jsem nabijel v melniku 20 minut na 93 procent.Byl jsem tam jediny EV.To jsou zase plky :). Spise by meli stlacit cenu.Jinak takovych sprav o zazracnych bateriich ctu denne tuny a realita PRD!!

honza
honza

a z kolika procent je taky dost dulezite info. Jak pisou dokud nenabiju auto stejne rychle jako do nej naleju benzin nemam zajem.

Zbyněk
Zbyněk

a nevadí vám, že u spalováku nemáte žádnou dynamiku, vůbec to nejede, dělá to kravál, že to smrdí, platíte drahý benzin se všema daněma, musíte jezdit k pumpě, pořád nějaké servisy, oleje, filtry atd. Já bych zpět spalovací auto už nikdy nechtěl – jen z nostalgie si nechám veterána.

Pavel
Pavel

Přesně tak!!!r

Radek
Radek

Až stoupne podíl elektromobilů, buď si jistej že soudruzi zavedou nějakou speciální silniční daň. Nejspíš všude mýtné. Výpadek spotřební daně si nenechají líbit. Co to je za blábol že auto se spalovacím motorem vůbec nejede? A servis zas tak častý není. Jestli mám jet k pumpě, nebo k nabíječce je úplně jedno. Když se mi akumulátor vybije někde v polích, tak se dál nehnu. U spalovacího motoru stačí kanystr za pár desítek Kč.

Tony
Tony

Zbyněk nabíjí doma a tím nemusí jezdit někam k nabíječce a místo kanystru si vezme malý generátor.
Tony

Jirka_1
Jirka_1

Jistě, z velké části je to pravda, ale na druhé straně já mohu motor držet na plný plyn dlouhou dobu, což u elektromobilu nejde, navíc si jaksi nedovedu představit, že nám na sídlišti někdo vybuduje u každého parkovacího místa dobíjecí stojan… :-) Elektromobil ano, ale ne na akumulátor, spíš to vidím na kombinaci aku + palivový článek. Vodík se totiž dá dotankovat u klasické pumpy. Ještě něco k zamyšlení – dobít za pět minut aku 100 kWh bude třeba reálné, ale spočítejme si, kolik proudu bude zapotřebí, když na dané místo přijede dobíjet 10 vozů v jeden okamžik, jako je… Číst vice »

Jiří
Jiří

Prozradím Vám tajemství. Ta elektřina se vezme na takovém tajném místě, které se nazývá elektrárna. Ale pšššt, nikomu to neříkejte.

Jaromír
Jaromír

Přesně to mne také napadlo. Tady jsou tři benzinky na asi 200m. Neumím si představit, jaké to budou nápory na rozvodnou síť, když tam bude nabíjet stejný počet aut, jako dnes čerpá palivo. To aby tady postavili alespoň jeden jaderný reaktor. A jinak k té dynamice aut se spalovacím motorem. Mám dvou litr turbo diesel se 155 koňmi s Euro 5 a plně funkčním filtrem pevných částic. Peugeot 3008. A jezdí to jako drak. Mě to více než postačuje, závodní okruhy nejezdím.

antidement
antidement

A co to je za auto? Tesla nebo Renault 20kw.

To
To

A 20 minut Vám příjde málo, navíc když jste to nedobil ani do plna…

Zbyněk
Zbyněk

ani nevypijete kafe. Stát u toho nemusíte – pípne vám mobil

TV
TV

Na začátek této doby asi dobrý… ALE, Dovolím si malou úvahu, Na 500 km dojezd jsou potřeba baterie cca min. 20 kWh. Toto dobít za 5 minut je podle mých středoškolských propočtů před 30 léty 630 A při 380 V. a beze ztrát. Při 3. fázích přes 200 A. Přátelé. kdo z nás to má????! Ale dobíjecí stanice pod VVN 400 kV by to s velkým trafem asi dala, Ale taky to nebude hned. Ps: A mimo jiné, při těchto proudech to budou ohýnky….

Zbyněk
Zbyněk

ty podčty vám nějak nejdou. Na 500km dojezd potřebujete baterii o kapacitě min. 100kWh. Nabíjení doma u EV probíhá přes palubní nabíječku tzn můžete použít jakoukoliv zásuvku a dle výkonu právě do EV integrované nabíječky je i rychlost nabíjení, kterou doma nikdo nepotřebuje – nabijete si přes noc. Veřejné rychlonabíječky nabíjí stejnosměrným proudem. EV mají dnes napětí cca 500V a nabíjecí proud dnešních nabíječek je max 120A tzn 50kW. Ale už se budují i až cca 350kW – např. Tesla má cca 140kW. Více info o zkušenost z provozu EV je na http://www.qauto.cz.

Mira
Mira

To znamená 120 A za 2 hodiny, při 5 minutách is to 1440 A, napětí 500 V. Zatížitelnost kabelů je asi 10 A /1 mm, průřez nabíjecího kabelu 150mm, Určitě na té benzince v budoucnosti nebude jen jeden nabíjecí stojan.

Jaromír
Jaromír

Jenže to pěti minutové nabíjení bude znamenat, že se bude muset rozkopat celá republika, aby se dotáhly nové vysokonapěťové elektrické rozvody ke stávajícím benzínkám. Ty současné přívody, stačí tak na nějaké světla, automyčku a chladící boxy, ale už ne na rychlé nabíjení, byť jen jediného elektro auta. Má to samozřejmě výhodu, že když se to vybuduje, bude to nakonec levnější, než rozvážet palivo v cisternách, ale ty počáteční náklady, budou obrovské. Je ale také potřeba počítat s tím, že hodně majitelům bude stačit nabíjet jen doma, pomalu, přes noc a benzínkám ubude poměrně hodně zákazníků. Zvládnou to ekonomicky? Některé asi… Číst vice »

Broňa
Broňa

A proč u každého parkovacího místa? Stečí uvažovat a je tu jeden stojan s 2x zásuvkami pro dvě parkovací místa. Ach ta česká odpudivost. Jsou lidé, kteří chtějí jít dopředu a pak jsou zde lidé, kteří stojí a přešlapují na místě. Hold, kdo chce kam, pomůže si sám.

Mira
Mira

Myslím, že většina lidí žije na sídlištích a bez garáže, nedovedu si představit nabíjení toho auta. Ostataně nabíjení v garáži taky není nic moc. Většinu přívody jsou na 220V jednofáz a 16A, kabelem 4-10 mm, řada garáží elektriku nemá. To vyměnit a vybudovat nabíječky na každé stání je podle mne nad naše možnosti. Ostatně ani domácí rozvody elektřiny by musely být dost posíleny, těma 16-32A se to auto přes noc asi nenabije.

Radek
Radek

20 minut je málo, pokud tam seš sám… Kdyby za tebou stálo dalších pět aut, poslední by odjelo skoro za dvě hodiny.

georg
georg

Baterie – 50kWh kapacita ,nabiti za 5min.,potrebny prikon 600 kW.Pri
soucastnem nabijeni dvou aut je potreba 1,2 MW .Vse jednoducha fyzika
a nasobilka. Nutne zasobniky energie ,jako u kazde pumpy !!!
Jinak je to vypraveni pohadek.

MP
MP

Jestli ten dojezd a nabíjení nebude v tom že to testují podobně jako emise u VW – to je auto nikoho neveze, jede 30km, netopi, nesviti, nehraje radio, jede z kopce atd. ale v realu to bude nekde jinde

Fascinující koncept od Peugeotu jede na retro vlně

Fascinující koncept od Peugeotu jede na retro vlně

VČERA  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Automobilka Peugeot na chystaném pařížském autosalonu 2018 ukáže plně elektrický koncept e-Legend, který se veze na retro vlně. A…

Kdy se dočkáme nových revolučních Solid-state baterií?

Kdy se dočkáme nových revolučních Solid-state baterií?

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Startupová společnost Solid Power, která je financovaná automobilkami či výrobci telefonů, prý vyvinula přelomové solid-state baterie. Alespoň to tedy…

Elektromobil Kia Niro EV (2019) slibuje dojezd až 615 km

Elektromobil Kia Niro EV (2019) slibuje dojezd až 615 km

VČERA  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Již na konci letošního roku by se zájemci o nové plně elektrické Niro EV měli dočkat možnost objednání vozu…

Mobilní zobrazení