Elektromobil do 500 tisíc? Evropa se dočká „zmenšené Kony“ od Hyundai

Matouš Vrchota
  • Zachycený mini-elektromobil vychází z loňského konceptu Casper
  • Původně jednolitrový spalovák od Hyundai nabídne i elektrickou variantu
  • Jak se vám líbí jihokorejská nákupní taška?
Hyundai Casper EV v kamufláži
Hyundai Casper EV v kamufláži

V polovině loňského roku se marketingový šéf evropské divize Hyundai pochlubil, že automobilka je v pokročilém stádiu vývoje malého dostupného elektromobilu. Cenovku by měl mít posazenou na hranici 20 tisíc eur, tedy zhruba necelých 500 tisíc korun. Přiznal ale, že je v současných podmínkách velmi náročné vyvinout a prodávat levný elektromobil. Nejde pouze o požadavek trhu, ale o instalaci všeho potřebného do vozu malých rozměrů.

Je to mini verze populární Kony?

Zhruba po roce od první zmínky o malém městském elektromobilu je možné na silnicích v Evropě spatřit těžce kamuflovaný prototyp. Podle dostupných informací to vypadá na koncept Casper, který Hyundai ukázal vloni. Napovídají tomu velmi podobné kruhové hlavní světlomety ve spodních partiích čelní masky. Ač byl Casper uveden jako jednolitrový tříválcový spalovák, vůz na špionážních fotografiích byl spatřen i se zapojenou nabíječkou.

Hyundai navíc svůj prototyp srovnával s vozy malého půdorysu, konkrétně proti Fiatu 500 a Volkswagenu e-up!. Hyundai Casper by se měl k těmto modelům zařadit velikostně doprostřed. Jeho délka činí 3 595 mm. Při bližším zkoumání nejnovějších fotografií si všimnete čelně umístěného nabíjecího portu, který se nachází na přibližně stejném místě jako nejnovější generace modelu Kona Electric. Oba vozy stojí na stejné platformě, které umožňují výrobu jak elektrických, tak spalovacích verzí.


Čtěte také: Hyundai opisuje u Tesly. Elektroauta chce vyrábět „jejím“ revolučním způsobem


Lehce odlišná verze pro Evropu

Od svého spalovacího dvojčete se nicméně elektrický Casper má lehce odlišovat. A to především v interiéru. Pro evropské zákazníky by měl dostat více podobný interiér současných elektrických sourozenců. Prim mají hrát dva displeje, kvůli kompaktním rozměrům vozu jsou ale rozdělené a umístěné ve dvou výškových úrovních. Jihokorejská verze má interiér rozložený více klasicky, což možná více sedí střídmému malému crossoveru.

Nový elektromobil by neměl být konkurencí pro připravovanou novou generaci modelu i10. Jelikož to skutečně vypadá, že Hyundai svůj jihokorejský model chce nabízet na více světových trzích, půjde o omlazení a rozšíření vozového parku. Na model Casper by se dalo nahlížet i jako na jakousi reinkarnaci minulého modelu iX20 v modernějším provedení.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články