Hyundai opisuje u Tesly. Elektroauta chce vyrábět „jejím“ revolučním způsobem
- Tesla změnila pravidla výroby automobilů
- Metoda vysokotlakého lití přináší řadu výhod
- Na nový systém přechází řada značek

Automobilka Hyundai vyvíjí nový systém výroby podobný Tesle. Důvodem je zvýšení produkce elektromobilů a snížení výrobních nákladů. Jak tedy bude vypadat výroba nových aut na baterky pod taktovkou jihokorejského giganta?
Hyundai jde ve stopách Tesly
Zdá se, že Hyundai se začíná inspirovat u Tesly. Po vlastním modelu výroby elektromobilů „Giga Casting“ vyvíjí nový výrobní proces. Automobilka mu říká „hypercasting“ a slibuje si, že nový systém výroby přinese zvýšení produkce a současné snížení nákladů. Podle zprávy, kterou přinesl jihokorejský list Hankyung, je nový způsob výroby inspirován systémem, který využívá americká Tesla. Proces spočívá ve vstřikování roztavené hliníkové slitiny do forem, které po vytvrzení vytváří rám vozu. Metoda byla zavedena v roce 2020 v továrně Tesly ve Fremontu a následně ji americká značka zavedla také ve svých továrnách v Číně a Německu.
Masivní stroje vyrábějí mnohem větší díly, než na jaké byl dříve automobilový průmysl zvyklý. Výrobci automobilů mohou díky tomu ušetřit potřebný čas a prostředky bez nutnosti spojování více dílů a metoda také pomáhá snížit hmotnost vozidla. Udává se, že Tesla pomocí techniky Giga Casting snížila své náklady asi o 30%. Tradiční výrobní metody zahrnují vrtání tisíců otvorů do přibližně 70 ocelových plátů a jejich individuální svařování.

Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola
Nové výrobní procesy zavádějí i další značky
Automobilka Hyundai, která nedávno uzavřela předběžný mzdový návrh s jihokorejským odborovým svazem, souhlasila také se „zvláštní dohodou o budoucím růstu“. Cílem je zvýšení domácích investic do přeměny stávajících výrobních závodů pro výrobu spalovacích vozidel na „základní výrobní základny pro budoucí vozidla“. Součástí plánu jihokorejské značky je vývoj vlastní továrny na odlévání, zpracování a montáž, přičemž zahájení výroby je plánováno na rok 2026. Hyundai již také podal u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky žádost o ochrannou známku „hypercasting“.
Hyundai ale není jediný výrobce, který se inspiruje u Tesly. Podobné procesy při výrobě elektromobilů se snaží zavést Toyota, Volkswagen a Volvo. Stranou nezůstávají ani čínské značky. Například Geely již představila podobnou metodu pro stavbu modelů Zeekr. Jihokorejská automobilka se také snaží čelit rozšiřující se síti Supercharger na svém domácím trhu svými vlastními ultrarychlými nabíječkami.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.