Hyundai buduje vlastní síť rychlonabíječek. Konkurence pro Tesla Superchargery?

Na poli nabíjecí infrastruktury nejspíše Tesle a jejím Superchargerům vyroste nová konkurence. Se svojí verzí velmi rychlého nabíjení se chce představit Hyundai Motor Group. Ve snaze vytvořit jednotný americký standard již nyní slíbilo náklonnost devět automobilek, Hyundai se ale i přes velkou podporu Tesly vydává vlastní cestou.
Vlastní síť buduje Hyundai již podruhé
Podle informací společnosti KED Global pracuje tato dceřiná společnost jihokorejského výrobce na prvních certifikacích rychlé nabíječky s výkonem až 350 kW. Hyundai nyní doufá v rychlé schvalovací procesy. První stojany by chtěl svým zákazníkům dodat ještě tento rok. Když společnost oznámila svůj záměr vloni v lednu, plánovala spustit pilotní program zatím na domácí půdě. Letos v dubnu pak představila oficiální brand pro vlastní síť s názvem Blue Plug.
První náznaky budování nabíjecí sítě se přitom datují do března 2021, tehdy ještě pod značku E-Pit. Tyto plány se ale naplnily pouze z části a nejspíš budou nahrazeny novějším projektem. Lokalit se stojany E-Pit měly být stovky, do dnešního dne jich stojí jen 36. Tesla za stejné období zvýšila počet stojanů v regionu z 33 na 106. Jedno umístění stanic Hyundai E-Pit dokáže obsloužit čtyři až šest vozidel, každé výkonem 350 kW. Výstavba je pomalejší a dražší kvůli použitým materiálům.

Čtěte také: Hyundai Ioniq 7 poprvé spatřen. Co říkáte na chystaného sourozence Kia EV9?
Výstavba je výrazně dražší a pomalejší než u Tesly
Jeden vůz by ale mělo být možné dobít z deseti do osmdesáti procent během 18 minut. To ale jen za předpokladu, že bude elektromobil disponovat vysokonapěťovou architekturou. Proč by ale Hyundai takovou rychlost nepropagoval, když jeho vlastní vozy jsou takové rychlosti schopné dosáhnout? Jenže největším nepřítelem je zatím doba a vysoké částky za výstavbu.
Samotná data zmiňují, že výstavba jednoho stojanu přesahuje 113 tisíc dolarů. I když je nabíjecí výkon velmi solidní, cena je to ohromná. Zatímco Tesla rychlým tempem svojí síť navyšuje, Hyundai si kvůli více faktorům výstavbu vlastní sítě spíše mnohem více komplikuje.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.