Elektroauto od Xiaomi už dostávají první zákazníci. Zájem je enormní

Petr Bergmann
  • O první elektromobil značky je obrovský zájem
  • Xiaomi hlásí, že pro letošek je vyprodáno
  • Porovnáme-li cenu a výkon, není se co divit
Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan
Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan

Čtěte také: Xiaomi jede na vlně. Povedené čínské elektroauto jde rychle na dračku


Nabízené varianty elektromobilu

Standardní verze Xiaomi SU7 s 73,6kWh LFP baterií od firmy BYD a 220kW pohonem zadních kol bude v prodeji za přibližně 27 600 eur. Xiaomi SU7 Pro, která bude k dispozici od konce května, také využívá 220kW pohon zadních kol, ale v kombinaci s 94,3kWh baterií s články NMC od společnosti CATL. Tato verze vychází v přepočtu na 31 475 eur. Vrcholným modelem je Xiaomi SU7 Max s 495kW pohonem všech kol a 101kWh baterií NMC od firmy CATL. Tato verze vychází na přibližně 38 390 eur. Baterie CATL jsou naladěny pro práci s 800V architekturou, zatímco baterie LFP od společnosti BYD pracuje při napětí 400 V.

Xiaomi vyrábí SU7 ve své továrně Yizjuang na předměstí čínského hlavního města. Továrna je navržena pro produkci 200 000 vozidel ročně. Současná výroba tak aktuálně běží hluboko pod maximem i v případě, že by Xiaomi zvýšilo produkci na 10 000 vozidel měsíčně (nebo 120 000 kusů ročně). Plány výrobního závodu byly představeny v listopadu 2021, přibližně 6 měsíců poté, co technologická skupina založila dceřinou společnost Smart Electric Vehicle Business, aby vstoupila do oblasti výroby elektromobilů.

Zájem o auto také ovlivnil hodnotu akcií

Zájem o první elektromobil značky ovlivnil také zájem o akcie Xiaomi. Společnost v první den obchodování po představení vozu minulý týden zvýšila hodnotu svého akciového trhu o přibližně 7,6 miliardy dolarů na 55 miliard dolarů, čímž překonalo tradiční výrobce automobilů, jako jsou General Motors a Ford.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články