Elektrické SUV kupé Buick Electra E4 rozhodně zaujme. Má to ale háček

Matouš Vrchota
  • Buick posiluje svojí pozici na čínském trhu
  • Po větším SUV představuje sportovnější SUV kupé
  • Parametry má vůz velmi slušné, ale nabízet se bude jen v Číně
Buick Electra E4
Buick Electra E4

Tradiční americká značka Buick, spadající pod skupinu General Motors, uvádí na čínském trhu svůj druhý elektrický model, Electra E4. Stejně jako jeho předchůdce, i toto menší SUV kupé využívá výhod skupinové platformy Ultium. Oproti většímu sourozenci dostal tento městský vůz více dynamický vzhled. Ač nemá Buick žádné spojení s japonskou Toyotou, určité příbuznosti lze ve vzhledu pozorovat.

Mozkem vozu je třicetipalcový prohnutý displej

První elektrický model značky nastavil nový designový jazyk a jeho zásady ctí i právě představený model. Ač je model menší, sdílí společně i hodnotu rozvoru kol 2 954 mm. Vůz má ale kratší převisy a jeho délka se tak zastavila na 4 818 mm. Překvapivé ovšem je, že vůz nejen že působí širším dojmem, on i širší je (1 912 mm).

Tak jak je v poslední době zvykem, vozy čím dál více atakují nižší a nižší hodnoty odporu vzduchu. Pomáhají mu i štíhlé a protáhlé světlomety, zapuštěné kliky dveří, tvarování přední masky nebo dvojitý zadní spojler. Nejen, že jde o funkční prvky, vůz také působí sportovnějším dojmem. Vnitřní rozložení interiéru je velmi příbuzné modelu E5. Za jasnou dominantu lze považovat širokoúhlý prohnutý dvojitý displej o úhlopříčce 30 palců. Řidič se bude cítit velmi příjemně, díky orientaci prvků i displejů v jeho směru.

Buick Electra E4
Buick Electra E4

Čtěte také: Tesla je na koni, říká šéfka GM. Levné elektromobily ještě dlouho nebudou ziskové


Lepší standard moderního elektromobilu

Systém virtuálního kokpitu má rozlišení 6K a pohání jej výkonný čip od předního vývojáře mobilní techniky Qualcomm Snapdragon řady 8155. Automobilka u svého systému vyzdvihuje především jeho přehlednost a přirozené rozložení těch nejdůležitějších ovládacích prvků zajišťující intuitivní interakci mezi řidičem a vozidlem. V systému najdete všechny funkce, které od moderního vozu očekáváte. Pro ještě pohodlnější ovládání můžete využít i hlasového ovládání.

Uspořádání vnitřního prostoru potěší i větší postavy. Přední sedačky nabídnou jeden z nejvyšších prostorů s výškou 1 013 mm, takže budete mít kam složit hlavu. V druhé řadě je zase zajištěný dostatečně bohatý prostor pro nohy a kolena. Vzdušnost podporuje i velkoplošná panoramatická střecha. Kromě klasického kufru je možné využít i drobného úložného prostoru pod přední kapotou. Ten sice nabídne kapacitu pouhých 4 litrů, na drobnosti a povinnou výbavu by ale mohl stačit.

Buick Electra E4, interiér
Buick Electra E4, interiér

Zase ta Čína

Buick zatím neoznámil, jaké motorizace bude ve voze Buick Electra E4 nabízet. Jak je ale u vozech určených pro čínský trh zvykem, autorita pro registrace osobních vozidel občas nějaké informace dopředu přinese. Tato data nasvědčují použití pohonu jedné nápravy o výkonu 180 kW. O možnosti pohonu obou náprav se hovoří, ale k dostání má být o něco později. Baterie by měly být založeny na sloučeninách LFP.

Cena a dostupnost

V Číně se nový model Buick Electra E4 dostane oficiálně do prodeje 19. června. Konkrétní cenové nabídky zatím nejsou k dispozici. Hovoří se ovšem o cenovém rozsahu mezi 27 900 a 41 850 dolary. Pravděpodobnost, že by se model E4 dostal i na jiné trhy, je nyní velmi nízká. Vůz je vyráběný specificky pro místní trh. To se ovšem nedá říci o větším sourozenci, Buick chystá jeho uvedení zatím na domácí americký trh, a to v průběhu příštího roku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články