Elektrické SUV kupé Buick Electra E4 rozhodně zaujme. Má to ale háček
- Buick posiluje svojí pozici na čínském trhu
- Po větším SUV představuje sportovnější SUV kupé
- Parametry má vůz velmi slušné, ale nabízet se bude jen v Číně

Tradiční americká značka Buick, spadající pod skupinu General Motors, uvádí na čínském trhu svůj druhý elektrický model, Electra E4. Stejně jako jeho předchůdce, i toto menší SUV kupé využívá výhod skupinové platformy Ultium. Oproti většímu sourozenci dostal tento městský vůz více dynamický vzhled. Ač nemá Buick žádné spojení s japonskou Toyotou, určité příbuznosti lze ve vzhledu pozorovat.
Mozkem vozu je třicetipalcový prohnutý displej
První elektrický model značky nastavil nový designový jazyk a jeho zásady ctí i právě představený model. Ač je model menší, sdílí společně i hodnotu rozvoru kol 2 954 mm. Vůz má ale kratší převisy a jeho délka se tak zastavila na 4 818 mm. Překvapivé ovšem je, že vůz nejen že působí širším dojmem, on i širší je (1 912 mm).
Tak jak je v poslední době zvykem, vozy čím dál více atakují nižší a nižší hodnoty odporu vzduchu. Pomáhají mu i štíhlé a protáhlé světlomety, zapuštěné kliky dveří, tvarování přední masky nebo dvojitý zadní spojler. Nejen, že jde o funkční prvky, vůz také působí sportovnějším dojmem. Vnitřní rozložení interiéru je velmi příbuzné modelu E5. Za jasnou dominantu lze považovat širokoúhlý prohnutý dvojitý displej o úhlopříčce 30 palců. Řidič se bude cítit velmi příjemně, díky orientaci prvků i displejů v jeho směru.

Čtěte také: Tesla je na koni, říká šéfka GM. Levné elektromobily ještě dlouho nebudou ziskové
Lepší standard moderního elektromobilu
Systém virtuálního kokpitu má rozlišení 6K a pohání jej výkonný čip od předního vývojáře mobilní techniky Qualcomm Snapdragon řady 8155. Automobilka u svého systému vyzdvihuje především jeho přehlednost a přirozené rozložení těch nejdůležitějších ovládacích prvků zajišťující intuitivní interakci mezi řidičem a vozidlem. V systému najdete všechny funkce, které od moderního vozu očekáváte. Pro ještě pohodlnější ovládání můžete využít i hlasového ovládání.
Uspořádání vnitřního prostoru potěší i větší postavy. Přední sedačky nabídnou jeden z nejvyšších prostorů s výškou 1 013 mm, takže budete mít kam složit hlavu. V druhé řadě je zase zajištěný dostatečně bohatý prostor pro nohy a kolena. Vzdušnost podporuje i velkoplošná panoramatická střecha. Kromě klasického kufru je možné využít i drobného úložného prostoru pod přední kapotou. Ten sice nabídne kapacitu pouhých 4 litrů, na drobnosti a povinnou výbavu by ale mohl stačit.

Zase ta Čína
Buick zatím neoznámil, jaké motorizace bude ve voze Buick Electra E4 nabízet. Jak je ale u vozech určených pro čínský trh zvykem, autorita pro registrace osobních vozidel občas nějaké informace dopředu přinese. Tato data nasvědčují použití pohonu jedné nápravy o výkonu 180 kW. O možnosti pohonu obou náprav se hovoří, ale k dostání má být o něco později. Baterie by měly být založeny na sloučeninách LFP.
Cena a dostupnost
V Číně se nový model Buick Electra E4 dostane oficiálně do prodeje 19. června. Konkrétní cenové nabídky zatím nejsou k dispozici. Hovoří se ovšem o cenovém rozsahu mezi 27 900 a 41 850 dolary. Pravděpodobnost, že by se model E4 dostal i na jiné trhy, je nyní velmi nízká. Vůz je vyráběný specificky pro místní trh. To se ovšem nedá říci o větším sourozenci, Buick chystá jeho uvedení zatím na domácí americký trh, a to v průběhu příštího roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.